Gå til innhold

Pride har gått for langt..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Savannah skrev (7 timer siden):

Det er ikke en far når det er donor.  Når mor blir gravid med en mann så er det en far selvom barna ikke vet hvem han er.  Det er ikke snakk om å rote med biologien, men å definere ord.

Befruktning skjer ikke uten et egg og en sædselle.  Det er biologi.

Mhm. Men de har en far. De bare vet ikke hvem han er. Har jeg en far da? Han har aldri vært tilstede på noen som helst måte i mitt liv. Han har bare vært på besøk så jeg har sett han fysisk som barn. Jeg vet hvem han er da. 
Jeg mener nå at han er faren min.

Å rote med biologi mener jeg at folk skal drive å lage barn. Og de eggene ligger vel nedfryst, så pappa kan vel være død lenge før barnet blir født også. Litt ekkelt på en måte. Du kommer fra en person som levde for mange år siden😅

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det finnes flere bibeltekster, både i GT og NT, som entydig avviser homofilt samliv. Bl,a. Matteus 19,12. Rom 1 ,26–27. 1. Korinterbrev 6,9–10. 

Anonymkode: 7c0aa...c94

At noe står i Bibelen, gjør det ikke relevant. En samling antikvare feberfantasier er ikke noe å navigere etter. Det står masse i Koranen også, retter du deg etter det? Tenkte ikke det nei…

• 3 uker senere...

Annonse

erik123 skrev (1 time siden):

Hva tror du selv? Synes du det er riktig? Alle barn skal ha en far!!

Nå er det ikke alle fedre som er gode fedre så der er jeg ikke enig med deg. Bedre med ingen far enn en veldig dårlig far. Det barn trenger er noen som elsker det og gir det masse kjærlighet.

Lillemus skrev (25 minutter siden):

Nå er det ikke alle fedre som er gode fedre så der er jeg ikke enig med deg. Bedre med ingen far enn en veldig dårlig far. Det barn trenger er noen som elsker det og gir det masse kjærlighet.

Har jeg safgt noe om det? Vi fedre gjør så godt vi kan, men det tror vel ikke du. 

erik123 skrev (10 minutter siden):

Har jeg safgt noe om det? Vi fedre gjør så godt vi kan, men det tror vel ikke du. 

Slutt. Min far var en dårlig og ikke tilstedeværende far, mine barns far har vært en fantastisk far. Det samme gjelder jo mødre, det er ikke alle kvinner som egner seg som mor heller. 

Annonse

erik123 skrev (4 timer siden):

Alle barn skal ha en far, det skjønner alle.

Alle barn skal ha trygge omsorgspersoner, det skjønner alle.  Om det er fedre uten mødre eller mødre uten fedre så er det viktigst at de vise omsorg og er trygge og stabile pesone i barnas liv.

Savannah skrev (1 time siden):

Alle barn skal ha trygge omsorgspersoner, det skjønner alle.  Om det er fedre uten mødre eller mødre uten fedre så er det viktigst at de vise omsorg og er trygge og stabile pesone i barnas liv.

Og dette er hva hele debatten koker ned til. Det viktigste er ikke om det er noen man kan kalle "mor" eller "far", det viktigste er at man har trygge og stabile omsorgspersoner i barnets oppvekst.

Det som er problemet her er at argumentet for at det greit med likekjønnede foreldre er at to foreldre av motsatt kjønn ikke er noe bedre?. Vet ikke hva folk flest på dette forumet har vokst opp med men de aller fleste fedre jeg kjenner er viktige for barna sine. Det er mange program på tv og historier om barn som savner å vite hvem deres biologiske opphav er. Det er ikke helt ubetydelig som noen mener. 

Anonymkode: 0d81d...a73

erik123 skrev (5 minutter siden):

Foreldre av samme kjønn  må være et mareritt for barna. Så langt har vi kommet i toleransens navn.  Verden går ikke fremover. 

Forskning viser at det ikke er så stor forskjell for barna om foreldrene er samme kjønn eller ikke.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2016/04/19/195211852/studie-homofile-foreldre-har-like-sunne-barn-som-heterofile-foreldre?redirect=true

AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 12.41):

Vær så snill og si at dette ikke er bare meg som synes det har gått altfor langt. I takt pride føler jeg at ytringsfriheten forsvinner. Man kan ikke lenger ha egne synspunkt uten og bli lynsjet for det. Jeg føler de går i mot seg selv med og kreve toleranse når de ikke tolerer andre.  Synspunkter? 

Anonymkode: fdd17...c62

Du har lov til å si din mening og om noen går til personangrep fordi du benytter deg av ytringsfriheten, så er det mangel på saklige argument. Det er ikke noe å bry seg om og det må en tåle og det er lov. Det som er svært alvorlig og trolig ulovlig er om noen mister jobben sin pga en ytring eller truer med det, da er det krenkelse av din rett til å si meningen din. Om så skjer ville jeg anmeldt de og skaffet meg en advokat. 

Anonymkode: f21d5...3a3

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...