Gå til innhold

Hva er vanlig å gi i gave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Min datter har giftet seg i hemmelighet i sommer, da lurer jeg på hva som er vanlig å gi i gave? Tenkte å vipse, har ikke mulighet til å gi så mye heller. Det er sikkert de som gir store summer til barna sine når de gifter seg? 

Hva med å i stedet gi en gammel ting, kanskje du har noe gammelt sølv eller annet  med affeksjonsverdi. Hyggelig å gi og å få og koster deg «ingenting»

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Hva med å i stedet gi en gammel ting, kanskje du har noe gammelt sølv eller annet  med affeksjonsverdi. Hyggelig å gi og å få og koster deg «ingenting»

Har ikke noe sånt og vet de sliter økonomisk så jeg tente på penger. 

stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Tenkte på penger men vet ikke hva som er vanlig å gi? 

Det aner jeg ikke, men jeg tenker at de blir nok glade for det de får. Jeg er ikke gift, men jeg hadde ikke ønsket at min mor skulle føle at hun måtte gi meg mer en hun har råd til. :) 

Anonymkode: eb4c3...ca2

Annonse

Hva som er "vanlig" kommer jo helt an på hvor mye penger foreldrene faktisk har - og på hvor mange barn de har, man må jo nesten tenke på at alle skal få omtrent det samme når / hvis de gifter seg. Det er helt sikkert noen som gir store summer, andre betaler (deler av) en stor feiring.

I denne tråden, som handlet om hva som er "vanlig" å gi til konfirmasjon, var det så store variasjoner at vi mistenkte at det var noen i konfirmasjonsalderen som bidro: https://forum.doktoronline.no/topic/467990-hva-er-vanlig-å-gi-i-konfirmasjonsgave-nå/?tab=comments#comment-4106653 

Men jeg tror ingen voksne par seriøst mener eller liker at gaven til bryllupet deres skal gå alvorlig ut over økonomien til giveren. 

Hva samboeren din mener om saken, teller jo også - mer enn hva DOL-brukerne mener 😉 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det aner jeg ikke, men jeg tenker at de blir nok glade for det de får. Jeg er ikke gift, men jeg hadde ikke ønsket at min mor skulle føle at hun måtte gi meg mer en hun har råd til. :) 

Anonymkode: eb4c3...ca2

Ok :) Får tenke på det. 

laban skrev (2 minutter siden):

Hva som er "vanlig" kommer jo helt an på hvor mye penger foreldrene faktisk har - og på hvor mange barn de har, man må jo nesten tenke på at alle skal få omtrent det samme når / hvis de gifter seg. Det er helt sikkert noen som gir store summer, andre betaler (deler av) en stor feiring.

I denne tråden, som handlet om hva som er "vanlig" å gi til konfirmasjon, var det så store variasjoner at vi mistenkte at det var noen i konfirmasjonsalderen som bidro: https://forum.doktoronline.no/topic/467990-hva-er-vanlig-å-gi-i-konfirmasjonsgave-nå/?tab=comments#comment-4106653 

Men jeg tror ingen voksne par seriøst mener eller liker at gaven til bryllupet deres skal gå alvorlig ut over økonomien til giveren. 

Hva samboeren din mener om saken, teller jo også - mer enn hva DOL-brukerne mener 😉 

Vi har ikke så mye penger her men har jo ikke lyst å gi for lite heller, samboeren har ikke peiling på hva vi skal gi :) 

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Vi har ikke så mye penger her men har jo ikke lyst å gi for lite heller, samboeren har ikke peiling på hva vi skal gi :) 

Det er vel ikke noe som heter "for lite", beløpet må sees i forhold til økonomien dere faktisk har. 

Annonse

Jeg har et barn som har giftet seg og de fikk seks av hver i sølv som jeg hadde arvet av foreldrene mine. Nr 2 er samboer og har ingen planer om å gifte seg så jeg ga det samme noen år etter.  

Selv giftet jeg meg for fire år siden og jeg fikk ikke noe av dem og det har jeg faktisk ikke tenkt på før nå 🤪. Det var helt greit.

Hadde jeg skulle gi penger til ungene, hadde det nok blitt mellom 3000-5000 kroner. Tror jeg 😉

Dorthe skrev (17 timer siden):

Jeg har et barn som har giftet seg og de fikk seks av hver i sølv som jeg hadde arvet av foreldrene mine. Nr 2 er samboer og har ingen planer om å gifte seg så jeg ga det samme noen år etter.  

Selv giftet jeg meg for fire år siden og jeg fikk ikke noe av dem og det har jeg faktisk ikke tenkt på før nå 🤪. Det var helt greit.

Hadde jeg skulle gi penger til ungene, hadde det nok blitt mellom 3000-5000 kroner. Tror jeg 😉

Vi ble enige om 5000 kroner så det fikk de :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...