Gå til innhold

Hvordan gå videre når man er deprimert over ting som ikke kan endres?

Anbefalte innlegg

Jeg er langt nede og sliter med å komme meg opp igjen. Tingene jeg er deprimert over kan ikke endres eller gjøres noe med da det ikke kan kureres og det er ingen utsikt til bedring utover dagens funksjonsevne. Det er dårlig helse kombinert med dårlig økonomi og utenforskap som er grunnen til at jeg er deprimert. Jeg ble alvorlig syk tidlig i livet og rakk aldri å få noen utdannelse, fast jobb, uføreforsikring eller jobbet meg opp på noen som helst måte. Jeg har vært syk siden fødselen, med gradvis forverring frem til idag. 

Det er ikke noe jeg kommer til å dø av, men dø med som hemmer meg i hverdagen.

Noen som har noen råd til meg? Jeg har gått på diverse antidepressiva, men det hjelper ikke når det er omstendighetene som gjør meg deprimert og suicidal. Jeg har prøvd å snu tankegangen til det positive. At det er folk som har det verre en meg der ute i verden, men fortsatt så kjenner jeg på følelsen av at livet er uoverkommelig vondt og at det ikke er noe poeng i å leve noe særlig lenge..

Jeg har prøvd hjelpechatter, men kommer ofte ut av samtalene der med en enda vondere smak i munnen en da jeg oppsøkte dem. Har også prøvd å tenke på familien min, men de fleste er døde og de som er igjen vet jeg hadde klart seg godt uten meg. Tidligere var ofte det lille jeg har av familie noe jeg kunne buke til å holde ut, men jeg kjenner at jeg blir mer likegyldig til det nå også jo eldre jeg blir.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, annet enn at jeg bare måtte få det ut.

Anonymkode: 7a285...a96

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...