Gå til innhold

Hvor kan jeg få hjelp for cerebrospinalvæske lekkasje i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt daglig nevrologiske utfordringer helt siden ifjor, opplever press/trykk bak i nakken og hodet mitt når jeg står oppreist. Det går kun vekk når jeg legger meg ned flat, og på grunn av dette klarer jeg ikke lenger å være med på aktiviteter eller jobbe. Mine symptomer ligner veldig på hypotension i nervesystemet eller cerebrospinalvæske lekkasje. Jeg har vært hos nevrolog og forklarte han dette, han sier at dette bare er spenningshodepine men jeg er ikke enig i dette, fordi presset i nakken og hodet er basert på posisjonen min, og går kun vekk når jeg legger meg flat. Dette påvirker meg så mye dypere enn bare hodepiner også (hjernetåke, kognitiv dysfunksjon, syns forstyrrelser og utmattelse), pluss jeg har bindevev sykdom Ehlers Danlos syndrom som gjør meg veldig utsatt for hypotensjon eller hypertensjon i nervesystemet mitt.

Er det noen her som vet noe om dette og om hvor jeg muligens kunne ha fått hjelp til dette? Er jeg nødt til å dra til utlandet for å få hjelp for dette?

Anonymkode: dd0ee...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen her som vet noe om dette og om hvor jeg muligens kunne ha fått hjelp til dette? Er jeg nødt til å dra til utlandet for å få hjelp for dette?

Det er ingen fagfolk som svarer her inne lengre. Har dessverre ingen gode råd, men kanskje et privat legesenter kan hjelpe deg videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (23 minutter siden):

Det er ingen fagfolk som svarer her inne lengre. Har dessverre ingen gode råd, men kanskje et privat legesenter kan hjelpe deg videre? 

Hei, takk for svar. Jeg har vært i kontakt med privat nevrokirurg om dette, de ba meg å få tatt MR undersøkelse så det er det jeg prøver å få nå.

Anonymkode: dd0ee...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har hatt daglig nevrologiske utfordringer helt siden ifjor, opplever press/trykk bak i nakken og hodet mitt når jeg står oppreist. Det går kun vekk når jeg legger meg ned flat, og på grunn av dette klarer jeg ikke lenger å være med på aktiviteter eller jobbe. Mine symptomer ligner veldig på hypotension i nervesystemet eller cerebrospinalvæske lekkasje. Jeg har vært hos nevrolog og forklarte han dette, han sier at dette bare er spenningshodepine men jeg er ikke enig i dette, fordi presset i nakken og hodet er basert på posisjonen min, og går kun vekk når jeg legger meg flat. Dette påvirker meg så mye dypere enn bare hodepiner også (hjernetåke, kognitiv dysfunksjon, syns forstyrrelser og utmattelse), pluss jeg har bindevev sykdom Ehlers Danlos syndrom som gjør meg veldig utsatt for hypotensjon eller hypertensjon i nervesystemet mitt.

Er det noen her som vet noe om dette og om hvor jeg muligens kunne ha fått hjelp til dette? Er jeg nødt til å dra til utlandet for å få hjelp for dette?

Anonymkode: dd0ee...a98

Har du prøvd å be TRS om råd? Mulig at nevrologen ikke tok tilstrekkelig hensyn til at du har EDS i sin vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...