Gå til innhold

Tips til ting å gjøre når man er ensom?

Anbefalte innlegg

Har nesten ikke familie og kun to venner. Ikke mye å bruke av, og er uten jobb nå... Så trist. Hva kan jeg finne på? Går turer hele tiden, men er liksom for mange timer i døgnet.. oftest motsatt da for alle andre... Men men 

Anonymkode: 865af...b40

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Les en bok, se en film/serie, skaff deg en hobby du kan pusle med hjemme.

Anonymkode: ba808...91a

Jeg gjør jo disse tingene. Det hjelper ikke.

Siden du skriver at du går mye ture  hva med å melde deg inn i DNT? Du kan enten melde deg som frivillig eller delta på en av turene de arrangerer. De har alt fra lange overnattingsturer til små dagsturer i lokalmiljøet. Det er en super måte å bli kjent med andre på :) 

Anonymkode: fd2c1...80a

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har nesten ikke familie og kun to venner. Ikke mye å bruke av, og er uten jobb nå... Så trist. Hva kan jeg finne på? Går turer hele tiden, men er liksom for mange timer i døgnet.. oftest motsatt da for alle andre... Men men 

Bli frivillig i Røde Kors? Kontakt Frivillighetsentralen der du bor og spør om de har noe du kan delta i og dermed bidra med noe for andre? Begynne på ett eller annet kurs?

Annonse

Lillemus skrev (42 minutter siden):

Bli frivillig i Røde Kors? Kontakt Frivillighetsentralen der du bor og spør om de har noe du kan delta i og dermed bidra med noe for andre? Begynne på ett eller annet kurs?

Vi har faktisk ikke så mye frivillig her jeg bor. Vurderer å flytte tilbake til mora mi for en periode. Bor nå midlertidig his min far, siden det er her jeg trives best og er oppvokst men ikke mange tilbud nei. Så det må bli mer i retning av interesser. Jeg sparer til kamera da, i og med at jeg har ødelagt mitt og det har noe jeg brant for tidligere. 

Kan du bli frivillig likevel? Det er sikkert kirker der som trenger hjelp (jeg jobbet som frivillig i kirken en periode uten å være kristen. Jeg bare da meg enig i budskapet kirken kom med om hvordan man best lever livet sitt)

Eller er det et idrettslag hvor du kan hjelpe til? Speidere trenger alltid folk. 

Politikk kan også være veldig gøy. Man trenger ikke delta i debatter og være veldig frempå for å drive med politikk. Noen må pakke konvolutter og dele ut kaffe også.

AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 16.26):

Finn deg en hobby, der treffer mange mange :) 

Anonymkode: 27274...e5a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...