Gå til innhold

Professor og antirasist med svært sjokkerende meldingre om avdøde dronning Elizabeth II

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/livsstil/professor-og-antirasist-med-svart-sjokkerende-melding-om-dronningen/s/12-95-3424310103

Den amerikanske professoren og antirasisten Uju Anya får nå massiv oppmerksomhet i USA etter at hun gikk ut og kritiserte den britiske dronningen på Twitter i timene før den britiske monarken døde.

– Jeg hører at den øverste monarken av et herredømme som drev med tyveri, voldtekt og folkemord endelig er døende. Jeg håper smertene hennes blir uutholdelige, skriver Anya, som til daglig er professor ved Pittsburgh University.

– Denne ynkelige kvinnen og hennes blodtørstige trone har høvlet over generasjoner av mine forfedre på begge sider av familien, og hun kontrollerte en regjering som støttet folkemordet som mine foreldre og søsken overlevde. Jeg håper hun dør med fryktelige smerter, skriver professoren videre i en annen melding.

69994495.jpg?chk=75EE41 

Hadde hun vært hvit ville "antirasisten" fått sparken og blitt kansellert fort som f**n. Eneste som har skjedd er at meldingen hennes er slettet av Twitter. Og gå inn på Twitter og les alle som støtter henne! 

Kjør debatt!

Anonymkode: 4c142...a6e

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du selv om denne saken da?

Anonymkode: 42f38...d3b

Har du problemer med å lese? (Hint: Se avsnittet under Twitter-meldingen.)

Så din påstand er at hvis hun hadde vært hvit så hadde hun vært kansellert, men hun slipper unna fordi hun er farget?

Hvilke kilder har du på at dette stemmer?

Anonymkode: 0768b...199

Jeg er ikke dronningens største fan selv, men å komme med en sånn uttalelse rett etter at hun dør er usmakelig. Det var også en norsk somalisk modell og noen norske kjendiser som sa det samme:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/kjendiser-harselerer-med-dronningens-dod-far-kritikk-av-historiker/15086622/

Anonymkode: 42f38...d3b

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har De sovet i Timen ?

rm7jh.jpg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjør debatt!

Synd at folk ikke lærer på skolen hvordan verden var i gamle dager, siden en har fokus på vesten vet ikke folk at sånn var de alle sammen før i tiden, hvite/kristne land var de som bestemte at tiden var inne for å slutte med det tullet de andre hadde drevet med i evig tid, fordi vi var overlegne på alle fronter. Alle andre kulturer var ekstremt primitive på den tiden

Vi trenger et nytt kurs i skolen/mediene hvor en tar alle beskyttede grupper og forteller hvordan "de" oppførte seg i gamle dager. Hele problemet er de er beskyttede grupper så du kan ikke det, så alt du kan er å gå etter hvite/kristne folk på alle fronter. Det er ikke rettferdig.

Anonymkode: 7fe16...dd5

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://www.nettavisen.no/livsstil/professor-og-antirasist-med-svart-sjokkerende-melding-om-dronningen/s/12-95-3424310103

Den amerikanske professoren og antirasisten Uju Anya får nå massiv oppmerksomhet i USA etter at hun gikk ut og kritiserte den britiske dronningen på Twitter i timene før den britiske monarken døde.

– Jeg hører at den øverste monarken av et herredømme som drev med tyveri, voldtekt og folkemord endelig er døende. Jeg håper smertene hennes blir uutholdelige, skriver Anya, som til daglig er professor ved Pittsburgh University.

– Denne ynkelige kvinnen og hennes blodtørstige trone har høvlet over generasjoner av mine forfedre på begge sider av familien, og hun kontrollerte en regjering som støttet folkemordet som mine foreldre og søsken overlevde. Jeg håper hun dør med fryktelige smerter, skriver professoren videre i en annen melding.

69994495.jpg?chk=75EE41 

Hadde hun vært hvit ville "antirasisten" fått sparken og blitt kansellert fort som f**n. Eneste som har skjedd er at meldingen hennes er slettet av Twitter. Og gå inn på Twitter og les alle som støtter henne! 

Kjør debatt!

Er det blitt helt VG her eller? Vil du diskutere eller er det bare å pumpe ut overskrifter?

Anonymkode: 083d5...6e0

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så din påstand er at hvis hun hadde vært hvit så hadde hun vært kansellert, men hun slipper unna fordi hun er farget?

Jeg føler med på nyhetene og har fått med meg den kanselleringskulturen som har oppstått de siste årene (fra den gode-woke-venstresiden).

Du kverulerer men har ennå ikke sagt hva du mener om saken. 🙄

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det blitt helt VG her eller? Vil du diskutere eller er det bare å pumpe ut overskrifter?

Hvis du ikke har noe fornuftig å si er det bedre å holde kjeft.

Lite å diskutere så lenge du legger ut et innlegg med en avisartikkel de fleste har lest og skriver Kjør debatt.  Det er faktisk ingen ting å diskutere så lenge du ikke skriver din mening og man kan diskutere den. Journalistens mening kan vi ikke gjøre noen ting med. 

Dorthe skrev (4 minutter siden):

Lite å diskutere så lenge du legger ut et innlegg med en avisartikkel de fleste har lest og skriver Kjør debatt.  Det er faktisk ingen ting å diskutere så lenge du ikke skriver din mening og man kan diskutere den. Journalistens mening kan vi ikke gjøre noen ting med. 

For ente gang, jeg har skrevet hva med mener. Jesus.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For ente gang, jeg har skrevet hva med mener. Jesus.

Hvordan skal jeg klare å holde styr på alle anonyme brukere?  For alt jeg vet har du skrevet alle innleggene. Ja, jeg vet at man kan sjekke nummeret, men det er ikke grei hvis det er en opphetet diskusjon. 

Endret av Dorthe

Dersom man kjenner sin historie så er ikke dette spesielt woke eller en voldsom uttalelse, den er egentlig ganske berettiget. Tidspunktet synes jeg ikke er passende, men jeg kan ikke si at jeg ikke forstår det. Den massive sørgingen (som også på sin side er forståelig) kan sikkert trigge frem en god del innestengt sorg og sinne fra de som har opplevd kolonitidens jævelskap.

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dersom man kjenner sin historie så er ikke dette spesielt woke eller en voldsom uttalelse, den er egentlig ganske berettiget. Tidspunktet synes jeg ikke er passende, men jeg kan ikke si at jeg ikke forstår det.

Den massive sørgingen (som også på sin side er forståelig) kan sikkert trigge frem en god del innestengt sorg og sinne fra de som har opplevd kolonitidens jævelskap.

Kan De utdype, hvorfor du mener denne personen er skyld i "kolonitiden" eller andre fæle ting , som folk angivelig har rett til å være sur på?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan De utdype, hvorfor du mener denne personen er skyld i "kolonitiden" eller andre fæle ting , som folk angivelig har rett til å være sur på?

Er vi begynt å skrive De nu? 

Er det ikke bare å lese historie, du kan vel egentlig bare ta et raskt google søk. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er vi begynt å skrive De nu? 

Er det ikke bare å lese historie, du kan vel egentlig bare ta et raskt google søk. 

Så De har ikke noe svar med andre ord ? Jeg kjenner til kolonitiden om det er det du sikter til, men ser ikke koblingen til den av døde. Hva slags skyld hadde hun i kolonitiden ?

Siden du har lest "historien" har du sikkert et svar på det regner jeg med, et par linjer kom igjen dette klarer du !

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så De har ikke noe svar med andre ord ? Jeg kjenner til kolonitiden om det er det du sikter til, men ser ikke koblingen til den av døde. Hva slags skyld hadde hun i kolonitiden ?

Siden du har lest "historien" har du sikkert et svar på det regner jeg med, et par linjer kom igjen dette klarer du !

Jeg har lest historien vet de, ved De hva som hendte på 1800 og den tid? Eller er De helt blank? Hvilke stormakter regjerte på den tid tror De? Hvilke representanter er det som dronningen representerte tror De? Vi ser ikke helt linken nei? At noen mennesker kan synes det blir problematisk at W og Kate var på besøk og det endte slik: https://www.nrk.no/norge/mislykket-tur-til-karibia-for-william-og-kate-1.15909974

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har lest historien vet de, ved De hva som hendte på 1800 og den tid? Eller er De helt blank? 

Den avdøde personen, var ikke her på 1800 og den tid.... 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

At noen mennesker kan synes det blir problematisk at W og Kate var på besøk og det endte slik: https://www.nrk.no/norge/mislykket-tur-til-karibia-for-william-og-kate-1.15909974

Ser ikke at den avdøde gjorde noe galt i lenka du viste. Kan du sitere frasen hvor hva hun gjorde som var så galt står skrevet ?

At uavhengige land, frivillig valgte å beholde dronningen fordi det var/er en gigantisk fordel for dem, men at de nå pga propaganda eller av andre grunner, velger å droppe dronningen, skal av en eller annen merkelig grunn betyr at dronningen er ond og vi bør være glad hun er død (?)

På slutten av den humpete turen ga prins William uttrykk for at kongehuset har full respekt for at befolkningen i de tidligere britiske koloniene i Karibia nå velger sin egen fremtid – med eller uten dronningen som statsoverhode.

WOW for et forkastelig regime som dronningen satt på, som sier at det er helt opp til dem å velge det de mener er best for dem. Det er jo nesten verre enn nazi tyskland dette her.... Herregud......

De, må finne bedre lenker enn dette, om De skal overbevise folket om at denne dronningen var så fæl. Sorry.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

WOW for et forkastelig regime som dronningen satt på, som sier at det er helt opp til dem å velge det de mener er best for dem. Det er jo nesten verre enn nazi tyskland dette her.... Herregud......

En kan godt ha litt forståelse for at denne tiden i historien har satt spor. Sorg må være greit å uttrykke begge veier.

Merker det er litt inn for tiden å lage kvalm på nett i tråder med samme tema, der man kanskje ikke helt ser betydningen av vår felles historie og retninger og konsekvenser denne har tatt. Trekker meg derfra fra denne debatten.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En kan godt ha litt forståelse for at denne tiden i historien har satt spor. Sorg må være greit å uttrykke begge veier.

Historiebøkene er fulle av folk som gjør det du forsøker å gjøre, bla.a var det eksakt dette som skjedde i Tyskland. Er derfor jeg ikke lar slikt slippe uten motsvar. For som du kan se fra historiebøkene ender aldri slikt bra...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Merker det er litt inn for tiden å lage kvalm på nett i tråder med samme tema, der man kanskje ikke helt ser betydningen av vår felles historie og retninger og konsekvenser denne har tatt. Trekker meg derfra fra denne debatten.

Åjoda, jeg forstår at folk hater folkegrupper, det er et tribalistisk instinkt som ligger bak all rasismen her i verden. Men isteden for å forsvare tribalistisk rasisme, tror jeg det er bedre å stille kritiske motsvar, som du fikk i denne tråden, og du ser hvor fort rasismen knekker under et par enkle spørsmål, du prøvde å lure deg unna, og vi ser alle hvordan det gikk.

Afrika tok mange nordmenn som slaver og oppmot en million europeere. Jeg kan derfor hate Arikanere i Norge for den skaden det påførte "mitt folk". Og du kan forstå at jeg hater afrikanere alt du vil, om det er det du vil.

Spørsmålet er er det fair å legge skylden på det som skjedde, på dette individet. Er afrikaneren jeg møter på gata i Norge skyldig i det gale som skjedde i Afrika mot mitt folk ? 

Hvis nei, må vi legge følelsene til side og forsøke å gå videre mot en bedre verden, sammen. Evt så må vi separere folk slik at vi slipper uendelig med konflikter.

Hvis jeg møter en Afrikaner på gata i Norge, som TOK nordmenn som slaver i Afrika, SÅ kan jeg være sur på afrikaneren, ellers må jeg behandle han bra uansett hva jeg føler. Behandle folk som indvider, du vet, det motsatte av rasisme. Som jeg trodde var ille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...