Gå til innhold

we're here we're queer we want deasepear


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (32 minutter siden):

I dag er det Oslo pride! Hurra! Lenge leve mangfoldet! ❤️ 

Du har skrevet det helt feil gitt. :) Det riktige er nok "We're, we're queer, we don't want to disappear"... Deasepear ikke et ord så vidt jeg kan se ved litt kjapp googling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (15 minutter siden):

Du har skrevet det helt feil gitt. :) Det riktige er nok "We're, we're queer, we don't want to disappear"... Deasepear ikke et ord så vidt jeg kan se ved litt kjapp googling.

Det tåler jeg :) Jeg er ikke så god i engelsk men poenget kom vel frem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (1 minutt siden):

Har det ikke nettopp vært pride? Forstår ikke hvorfor det skal være nødvendig med denne "feiringen" i tide og utide.

Fordi de er en gruppe mennesker som er satt for diskriminering for noe så simpelt at de elsker en av samme kjønn. I flere land blir de fengslet, banket opp og drept uten konsekvenser.

 

Anonymkode: 1fd03...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (3 minutter siden):

Har det ikke nettopp vært pride? Forstår ikke hvorfor det skal være nødvendig med denne "feiringen" i tide og utide.

I mitt idealsamfunn er seksuell legning en privat sak, ingen skal lide på bakgrunn av en seksuell legning så lenge den ikke påfører andre skade og alt er frivillig. 

Men jeg ser ingen grunn til at homofile skal feire sin «annerledeshet» - for etter min mening er ikke homofile annerledes. De er mennesker som deg og meg, fullstendig likeverdige. Jeg frykter at arrangementer som Pride nører opp under nettopp holdninger som at homofili er noe «rart» og «annerledes»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (3 minutter siden):

I mitt idealsamfunn er seksuell legning en privat sak, ingen skal lide på bakgrunn av en seksuell legning så lenge den ikke påfører andre skade og alt er frivillig. 

Men jeg ser ingen grunn til at homofile skal feire sin «annerledeshet» - for etter min mening er ikke homofile annerledes. De er mennesker som deg og meg, fullstendig likeverdige. Jeg frykter at arrangementer som Pride nører opp under nettopp holdninger som at homofili er noe «rart» og «annerledes»

Love is love ❤️ 

Det er jo for å ivareta transpersoner sine rettigheter også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (11 minutter siden):

Har det ikke nettopp vært pride? Forstår ikke hvorfor det skal være nødvendig med denne "feiringen" i tide og utide.

Det ble ikke noe skikkelig i sommer pga skytingen. Jeg syns det er en viktig sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Love is love ❤️ 

Det er jo for å ivareta transpersoner sine rettigheter også. 

Ja, men fra mitt ståsted har jeg ingen problemer med å ivareta homofile og transpersoners rettigheter. De er mennesker som deg og meg - og de homofile jeg kjenner er jeg overhode ikke opptatt av at er homofile. De er venner av meg på linje med mine heterofile venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (28 minutter siden):

Det tåler jeg :) Jeg er ikke så god i engelsk men poenget kom vel frem? 

Egentlig ikke, du skrev jo, om jeg oversetter det - "Vi er her, vi er homser, vi vil forsvinne"... og det var vel ikke det du mente! I tillegg til skrivefeilen så glemte du "won't" eller "vil ikke" og det snur jo opp-ned på hele setningen og meningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 minutter siden):

Egentlig ikke, du skrev jo, om jeg oversetter det - "Vi er her, vi er homser, vi vil forsvinne"... og det var vel ikke det du mente! I tillegg til skrivefeilen så glemte du "won't" eller "vil ikke" og det snur jo opp-ned på hele setningen og meningen!

Nå kverulerer du. Stjernestøv skrev «want» og mente nok «won’t». Man kommer langt med litt godvilje 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Nå kverulerer du. Stjernestøv skrev «want» og mente nok «won’t». Man kommer langt med litt godvilje 😊

Jo, men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (33 minutter siden):

Ja, men fra mitt ståsted har jeg ingen problemer med å ivareta homofile og transpersoners rettigheter. De er mennesker som deg og meg - og de homofile jeg kjenner er jeg overhode ikke opptatt av at er homofile. De er venner av meg på linje med mine heterofile venner. 

Regner med du skjønner at alle har det ikke slik, selv om du har noen venner som er homo.

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (35 minutter siden):

Ja, men fra mitt ståsted har jeg ingen problemer med å ivareta homofile og transpersoners rettigheter. De er mennesker som deg og meg - og de homofile jeg kjenner er jeg overhode ikke opptatt av at er homofile. De er venner av meg på linje med mine heterofile venner. 

Ja skjønner jo det men kampen er viktig, man blir fremdeles drept i noen land. Greit å vite at man kan være fri i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (34 minutter siden):

Egentlig ikke, du skrev jo, om jeg oversetter det - "Vi er her, vi er homser, vi vil forsvinne"... og det var vel ikke det du mente! I tillegg til skrivefeilen så glemte du "won't" eller "vil ikke" og det snur jo opp-ned på hele setningen og meningen!

Fikk rettet på det du da slik at folk forstår hva jeg mener :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (43 minutter siden):

I mitt idealsamfunn er seksuell legning en privat sak, ingen skal lide på bakgrunn av en seksuell legning så lenge den ikke påfører andre skade og alt er frivillig. 

Men jeg ser ingen grunn til at homofile skal feire sin «annerledeshet» - for etter min mening er ikke homofile annerledes. De er mennesker som deg og meg, fullstendig likeverdige. Jeg frykter at arrangementer som Pride nører opp under nettopp holdninger som at homofili er noe «rart» og «annerledes»

Du må huske på at du skriver ut fra ståstedet til en heterofil mann som aldri i sitt liv har kjent på annerledesheten i forhold til å være noe annet enn hetero. Kanskje du kan se litt til det samfunnet vi lever i, som er heteronormativt og hvor vanskelig det kan være å leve i det, og ikke skylde på en måned med pride. 

Jeg er kvinne og har gått til samme gynekolog i 8 år. Jeg har vært i fast forhold med en annen kvinne i alle de årene. Min gynekolog skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke bruker prevensjon (jeg ønsker ikke barn). Dette er noe jeg må forholde meg til hele tiden i møte med 99% av helsepersonell og andre jeg møter. Alle antar jeg er heterofil. Det tærer på. Hele tiden må jeg "komme ut". Min seksuelle identitet er aldri noensinne privat fordi alle antar jeg er heterofil.

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (57 minutter siden):

Har det ikke nettopp vært pride? Forstår ikke hvorfor det skal være nødvendig med denne "feiringen" i tide og utide.

Angrepet i sommer var også et angrep på det liberale demokratiet. Dagens markering er en støttemarkering, ikke noen parade. Jeg synes det er vanskelig å forstå motstanden mot dagens tog uavhengig av hvorvidt man ellers måtte mene at noen «gjør så mye ut av seg».

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er kvinne og har gått til samme gynekolog i 8 år. Jeg har vært i fast forhold med en annen kvinne i alle de årene. Min gynekolog skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke bruker prevensjon (jeg ønsker ikke barn). Dette er noe jeg må forholde meg til hele tiden i møte med 99% av helsepersonell og andre jeg møter.

Gynekologen din har kanskje minst 1000 pasienter i løpet av året,  kanskje enda flere - du kan ikke forvente at hun skal huske fra år til år at du er homofil, jeg tviler på at det står i journalen din. Det ligger nok i retningslinjene deres å spørre om du har behov for prevensjon. Jeg får også det spørsmålet omtrent hver gang jeg er hos gynekolog eller hos legen for celleprøve og jeg ble sterilisert for snart 20 år siden... Kunne ikke falle meg inn å bli snurt av den grunn, det er bare et standard spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Gynekologen din har kanskje minst 1000 pasienter i løpet av året,  kanskje enda flere - du kan ikke forvente at hun skal huske fra år til år at du er homofil, jeg tviler på at det står i journalen din. Det ligger nok i retningslinjene deres å spørre om du har behov for prevensjon. Jeg får også det spørsmålet omtrent hver gang jeg er hos gynekolog eller hos legen for celleprøve og jeg ble sterilisert for snart 20 år siden... Kunne ikke falle meg inn å bli snurt av den grunn, det er bare et standard spørsmål.

Det er ingen som forventer at noen skal spørre fra år til år, ens seksuelle identitet skrives ned.  

Jeg er heller ikke snurt, jeg er oppgitt og lei meg over at det antas at alle er hetereofile.

 

Så vil jeg du skal ta et sekund eller to og tenke på hvordan dette føles å leve med i alle år du har levd. I alle møter med andre mennesker. Absolutt alle antar at du er noe annet enn det du er. 

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...