Gå til innhold

we're here we're queer we want deasepear


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Noen av oss trenger synligheten, til tross for at det plager deg. 

 

Alle antar at jeg er heterofil, når jeg ikke er det. Er det vanskelig å fotstå?

 

Det er en grunn til at jeg befinner meg i en minoritetsgruppe og heterofile ikke gjør det. 

Jeg tror ikke jeg skal diskutere det så mye på denne siden, jeg orker ikke disse kommentarene om hvor grusomt alt er med denne "bevegelsen". Hadde det ikke vært for synlighet og for at folk kjempet for homofile så er det mange som ikke hadde vært i live i dag. 

 

Anonymkode: adb5f...344

Ok? Og dette plager deg stort at alle antar at du er? Du får heller ta det som et kompliment da, det er sikkert ikke noe vondt ment at alle tror det. Hvem bryr seg i grunn? 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal det lages så mye styr av autisme eller Asberger her? Det er så vidt jeg kjent ingenting å lage så mye oppmerksomhet av? Man kan som oftest ikke se på mennesker som har dette, fra eller til. Alle har noe, hva med de som har klumpfot de får svært liten oppmerksomhet de også. 

Anonymkode: 5a484...e01

Hvorfor spør du MEG? Det lages styr av det over alt. Grunnen er nok at så fort noen har noe ved seg som er «annerledes» så svarer folk: «Aspergers?». 
Jeg kom bare med et eksempel om å føle seg annerledes. Hvorfor har ikke vi fått et flagg og hvorfor er det ikke tog for oss? Siden det skal være det for pride. Hvorfor er homofile/transer så mye mer spesielle?  
nå ønsker ikke jeg noe parade eller flagg for autisme, men jeg irriterer meg over alt styret som er rundt pride.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spør du MEG? Det lages styr av det over alt. Grunnen er nok at så fort noen har noe ved seg som er «annerledes» så svarer folk: «Aspergers?». 
Jeg kom bare med et eksempel om å føle seg annerledes. Hvorfor har ikke vi fått et flagg og hvorfor er det ikke tog for oss? Siden det skal være det for pride. Hvorfor er homofile/transer så mye mer spesielle?  
nå ønsker ikke jeg noe parade eller flagg for autisme, men jeg irriterer meg over alt styret som er rundt pride.

De er ikke mer spesielle enn andre og ja det er altfor mye! Men du kan virkelig ikke sammenligne det med atisme og asbergers, da dette ikke har med legning! Skal du dra det inn så kan vel alle psykiske diagnoser få et eget tog. Et sted sted må det da stoppe. 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (11 minutter siden):

Og jeg blir oppgitt hver eneste gang jeg bestiller kaffe på kafe, når jeg spør om de har melk til, så røsker de tak i den helvettes lettmelka, fordi de antar at alle drikker lettmelk. Og med melk så mener jeg egentlig havremelk, sånn for å være enda mer vanskelig….

Nå er det vel vanlig at de har flere typer melk på kaffebarer (kumelk, havremel, soyamelk,mandelmelk) så om du ikke spesifiserer at du skal ha plantemelk så er det jo ikke rart at de tror du skal ha kumelk.

Anonymkode: 1fd03...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (46 minutter siden):

Hvorfor spør du MEG? Det lages styr av det over alt. Grunnen er nok at så fort noen har noe ved seg som er «annerledes» så svarer folk: «Aspergers?». 
Jeg kom bare med et eksempel om å føle seg annerledes. Hvorfor har ikke vi fått et flagg og hvorfor er det ikke tog for oss? Siden det skal være det for pride. Hvorfor er homofile/transer så mye mer spesielle?  
nå ønsker ikke jeg noe parade eller flagg for autisme, men jeg irriterer meg over alt styret som er rundt pride.

Nå er vel ikke akkurat du kjent for å ha mye empati i den ene eller andre retningen så jeg forventer ikke forståelse, og det er helt ok.

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ok? Og dette plager deg stort at alle antar at du er? Du får heller ta det som et kompliment da, det er sikkert ikke noe vondt ment at alle tror det. Hvem bryr seg i grunn? 

Anonymkode: 5a484...e01

Ja det plager meg fordi jeg ønsker at min seksuelle identitet skal være privat. Det er åpenbart vanskelig for andre å forstå.

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er vel ikke akkurat du kjent for å ha mye empati i den ene eller andre retningen så jeg forventer ikke forståelse, og det er helt ok.

Anonymkode: adb5f...344

@90tallsbarn mente nok ikke noe vondt rettet mot deg, tror du er sårbar angående tema. Det er forståelse for det, poenget ditt har kommet frem. 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja det plager meg fordi jeg ønsker at min seksuelle identitet skal være privat. Det er åpenbart vanskelig for andre å forstå.

Anonymkode: adb5f...344

Men hvis det er privat hvorfor bryr du deg om noen tror du er heterofil? Kan du ikke bare slutte og bry deg om hva andre tenker? Da vil du få det mye bedre. 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

De er ikke mer spesielle enn andre og ja det er altfor mye! Men du kan virkelig ikke sammenligne det med atisme og asbergers, da dette ikke har med legning! Skal du dra det inn så kan vel alle psykiske diagnoser få et eget tog. Et sted sted må det da stoppe. 

Anonymkode: 5a484...e01

Da stopper vi likegodt før pride, intet tog for noen.

Anonymkode: b32d0...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da stopper vi likegodt før pride, intet tog for noen.

Anonymkode: b32d0...af0

Nå er det tog for pride. 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hvis det er privat hvorfor bryr du deg om noen tror du er heterofil? Kan du ikke bare slutte og bry deg om hva andre tenker? Da vil du få det mye bedre. 

Anonymkode: 5a484...e01

Det er ikke privat når jeg jeg hele livet må "komme ut" gang på gang. Jeg er ikke komfortabel med at alle skal vite om mitt mest private, men i veldig mange situasjoner må jeg være åpen (sist gang på sykehus der jeg var svært syk, ingen ville slippe inn forloveden min fordi de ventet en mann, som et av tusenvis av eksempler). Du forstår ikke hvor trist det er, jeg skal heller ikke forvente å bli forstått på dette. Det får bare være som det er.

 

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke privat når jeg jeg hele livet må "komme ut" gang på gang. Jeg er ikke komfortabel med at alle skal vite om mitt mest private, men i veldig mange situasjoner må jeg være åpen (sist gang på sykehus der jeg var svært syk, ingen ville slippe inn forloveden min fordi de ventet en mann, som et av tusenvis av eksempler). Du forstår ikke hvor trist det er, jeg skal heller ikke forvente å bli forstått på dette. Det får bare være som det er.

 

Anonymkode: adb5f...344

Javel? Hva var argumentasjonen for at din kvinnelige forlovede ikke fikk slippe inn? Meget spesielt… det er jo ingen som er tankeleser eller kan se på deg hva du er. Jeg forstår det er sårt for deg. 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Javel? Hva var argumentasjonen for at din kvinnelige forlovede ikke fikk slippe inn? Meget spesielt… det er jo ingen som er tankeleser eller kan se på deg hva du er. Jeg forstår det er sårt for deg. 

Anonymkode: 5a484...e01

Vet du hva jeg orker ikke dette. Jeg tror ikke jeg skal svare mer på slike kommentarer, jeg blir trist av det og fordi hadde det bare skjedd en gang hadde det vært uproblematisk, men, det skjer hele tiden, konstant. "Hva er problemet, hva er problemet". Bare la det ligge du. Ha en fin helg. 

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du hva jeg orker ikke dette. Jeg tror ikke jeg skal svare mer på slike kommentarer, jeg blir trist av det og fordi hadde det bare skjedd en gang hadde det vært uproblematisk, men, det skjer hele tiden, konstant. "Hva er problemet, hva er problemet". Bare la det ligge du. Ha en fin helg. 

Anonymkode: adb5f...344

Ønsket kun å forstå deg. Ha en fin helg du også. 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå er det tog for pride. 

Anonymkode: 5a484...e01

Da kan vi ha autisme tog også da.

Anonymkode: b32d0...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da kan vi ha autisme tog også da.

Anonymkode: b32d0...af0

Ja så kan vi ha for et for down syndrom 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja så kan vi ha for et for down syndrom 

Anonymkode: 5a484...e01

Ja, eller vi kan slutte med identitetspolitikken og droppe alle tog.

Anonymkode: b32d0...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, eller vi kan slutte med identitetspolitikken og droppe alle tog.

Anonymkode: b32d0...af0

Nei vi det er bra med tog, for da skaper vi samhold! 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei vi det er bra med tog, for da skaper vi samhold! 

Anonymkode: 5a484...e01

Vi skaper det motsatte av samhold. Vi sitter på ulike identitets-tuer og skriker til hverandre.

Anonymkode: b32d0...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Pride plager bare de som lar seg irritere. Så da er vel hensikten oppnådd. Det er ikke alle som har det komformtabelt som skeiv. Selv om toleransen er høy blant majoritetskulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...