Gå til innhold

we're here we're queer we want deasepear


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

slabbedask skrev (1 minutt siden):

Hvis det blir freakshow-opptog av denne typen får det heller motsatt effekt:

 

080629-78.jpg

NTB_B-C-qIx6oOQ.jpg?chk=CABC11

Det er jeg ikke for heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser prideparaden i Oslo er det mest helt vanlige folk som går. Og slik er det i virkeligheten også. De fleste homser, lesber og transpersoner er helt vanlige folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slabbedask skrev (24 minutter siden):

Hvis det blir freakshow-opptog av denne typen får det heller motsatt effekt:

 

080629-78.jpg

NTB_B-C-qIx6oOQ.jpg?chk=CABC11

Jeg er enig med deg her. Dette burde ikke ta del i paraden. Det er bare med på å forsterke stereotyper om homofile .

Anonymkode: 1fd03...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig med deg her. Dette burde ikke ta del i paraden. Det er bare med på å forsterke stereotyper om homofile .

Anonymkode: 1fd03...6ab

Ja, det er jo det og jeg synes det er litt rart at de ikke ser det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (1 time siden):

Et pride-tog hjelper ikke mot dette.

Det er mange av oss det har hjulpet mye for. 

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Ja, det er jo det og jeg synes det er litt rart at de ikke ser det selv.

vi er mange som ser det og tar avstand fra det. Egentlig mener jeg at de burde hatt sitt eget tog.

 

Anonymkode: 1fd03...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må huske på at du skriver ut fra ståstedet til en heterofil mann som aldri i sitt liv har kjent på annerledesheten i forhold til å være noe annet enn hetero. Kanskje du kan se litt til det samfunnet vi lever i, som er heteronormativt og hvor vanskelig det kan være å leve i det, og ikke skylde på en måned med pride. 

Jeg er kvinne og har gått til samme gynekolog i 8 år. Jeg har vært i fast forhold med en annen kvinne i alle de årene. Min gynekolog skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke bruker prevensjon (jeg ønsker ikke barn). Dette er noe jeg må forholde meg til hele tiden i møte med 99% av helsepersonell og andre jeg møter. Alle antar jeg er heterofil. Det tærer på. Hele tiden må jeg "komme ut". Min seksuelle identitet er aldri noensinne privat fordi alle antar jeg er heterofil.

Anonymkode: adb5f...344

Velkommen i klubben til millioner av nordmenn som rett som det er blir antatt å være noe annet enn det vi er. Sånn er livet. Det er ikke unikt for deg. Det et bare at for deg er det det å være lesbisk. 

Anonymkode: cff0a...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slabbedask skrev (3 timer siden):

Hvis det blir freakshow-opptog av denne typen får det heller motsatt effekt:

 

080629-78.jpg

NTB_B-C-qIx6oOQ.jpg?chk=CABC11

Å herregud dette har vel ingenting med pride å gjøre?? Får da finnes grenser!!

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ingen som forventer at noen skal spørre fra år til år, ens seksuelle identitet skrives ned.  

Jeg er heller ikke snurt, jeg er oppgitt og lei meg over at det antas at alle er hetereofile.

 

Så vil jeg du skal ta et sekund eller to og tenke på hvordan dette føles å leve med i alle år du har levd. I alle møter med andre mennesker. Absolutt alle antar at du er noe annet enn det du er. 

Anonymkode: adb5f...344

‘’

Absolutt alle antar at du ernoe annet enn det du er.’’ Unnskyld , Hva mener dem med dette? 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må huske på at du skriver ut fra ståstedet til en heterofil mann som aldri i sitt liv har kjent på annerledesheten i forhold til å være noe annet enn hetero. Kanskje du kan se litt til det samfunnet vi lever i, som er heteronormativt og hvor vanskelig det kan være å leve i det, og ikke skylde på en måned med pride. 

Anonymkode: adb5f...344

Jeg liker ikke denne feiringa. Jeg har heller ikke problemer med andres legning, men forstår ikke hvorfor det skal brukes ressurser på alt dette, og lage disse flaggene. Helt bortkastet. Er også redd det kan øke hatet mot homofile og transer, fordi de tar så mye oppmerksomhet. 
 

Skal vi med Asperger ha et flagg og? Hadde blitt veldig flau om det skulle blitt feiring og flagging for autister altså. Hadde ikke deltatt selv, selv om det liksom var for meg. Jeg har ikke kjent på å det å være lesbisk, men har kjent på det å være annerledes på andre måter. Trenger ikke noe flagg for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (47 minutter siden):

Jeg liker ikke denne feiringa. Jeg har heller ikke problemer med andres legning, men forstår ikke hvorfor det skal brukes ressurser på alt dette, og lage disse flaggene. Helt bortkastet. Er også redd det kan øke hatet mot homofile og transer, fordi de tar så mye oppmerksomhet. 
 

Skal vi med Asperger ha et flagg og? Hadde blitt veldig flau om det skulle blitt feiring og flagging for autister altså. Hadde ikke deltatt selv, selv om det liksom var for meg. Jeg har ikke kjent på å det å være lesbisk, men har kjent på det å være annerledes på andre måter. Trenger ikke noe flagg for det. 

Noen av oss trenger synligheten, til tross for at det plager deg. 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

‘’

 

Absolutt alle antar at du ernoe annet enn det du er.’’ Unnskyld , Hva mener dem med dette? 

Anonymkode: 5a484...e01

Alle antar at jeg er heterofil, når jeg ikke er det. Er det vanskelig å fotstå?

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Velkommen i klubben til millioner av nordmenn som rett som det er blir antatt å være noe annet enn det vi er. Sånn er livet. Det er ikke unikt for deg. Det et bare at for deg er det det å være lesbisk. 

Anonymkode: cff0a...8fa

Det er en grunn til at jeg befinner meg i en minoritetsgruppe og heterofile ikke gjør det. 

Jeg tror ikke jeg skal diskutere det så mye på denne siden, jeg orker ikke disse kommentarene om hvor grusomt alt er med denne "bevegelsen". Hadde det ikke vært for synlighet og for at folk kjempet for homofile så er det mange som ikke hadde vært i live i dag. 

 

Anonymkode: adb5f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Noen av oss trenger synligheten, til tross for at det plager deg. 

 

Alle antar at jeg er heterofil, når jeg ikke er det. Er det vanskelig å fotstå?

 

Det er en grunn til at jeg befinner meg i en minoritetsgruppe og heterofile ikke gjør det. 

Jeg tror ikke jeg skal diskutere det så mye på denne siden, jeg orker ikke disse kommentarene om hvor grusomt alt er med denne "bevegelsen". Hadde det ikke vært for synlighet og for at folk kjempet for homofile så er det mange som ikke hadde vært i live i dag. 

 

Anonymkode: adb5f...344

Du har selv valgt å diskutere her. Jeg skriver det jeg mener. Jeg funker ikke slik at jeg pynter på ordene for ditt behag. 

Denne synligheten «dere» krever gjør bare at jeg ser mer ned på dere som gruppe. De fleste har noe ved seg som er litt annerledes, så når skal dette stoppe? Har ikke vært plaget av at andre har en annen legning. Så lenge de ikke forventer særbehandling for det så skal ikke jeg bry meg. Men jeg hater Pride. Ikke fordi jeg har problemer med andres legning, men for oppmerksomheten vi påtvinges å gi det. Og jeg tenker en del på miljøet, og det svir nesten i øynene når jeg ser alle disse flaggene det ble brukt ressurser på å lage. Sånn fullstendig unødvendig greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 Jeg er heller ikke snurt, jeg er oppgitt og lei meg over at det antas at alle er hetereofile.

Anonymkode: adb5f...344

Og jeg blir oppgitt hver eneste gang jeg bestiller kaffe på kafe, når jeg spør om de har melk til, så røsker de tak i den helvettes lettmelka, fordi de antar at alle drikker lettmelk. Og med melk så mener jeg egentlig havremelk, sånn for å være enda mer vanskelig….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke denne feiringa. Jeg har heller ikke problemer med andres legning, men forstår ikke hvorfor det skal brukes ressurser på alt dette, og lage disse flaggene. Helt bortkastet. Er også redd det kan øke hatet mot homofile og transer, fordi de tar så mye oppmerksomhet. 
 

Skal vi med Asperger ha et flagg og? Hadde blitt veldig flau om det skulle blitt feiring og flagging for autister altså. Hadde ikke deltatt selv, selv om det liksom var for meg. Jeg har ikke kjent på å det å være lesbisk, men har kjent på det å være annerledes på andre måter. Trenger ikke noe flagg for det. 

Hvorfor i alle dager skal det lages så mye styr av autisme eller Asberger her? Det er så vidt jeg kjent ingenting å lage så mye oppmerksomhet av? Man kan som oftest ikke se på mennesker som har dette, fra eller til. Alle har noe, hva med de som har klumpfot de får svært liten oppmerksomhet de også. 

Anonymkode: 5a484...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...