Gå til innhold

Jeg tror jeg har tettet doen…! Noen råd mottas med stort takk!!

Anbefalte innlegg

Jeg kastet en gammel røre som var noen dager gammel i doen. Den var seig og jeg skyldte ned, men den ble liggende å flyte. Jeg prøvde så og ta det opp igjen i en pose, men jeg får ikke alt opp. Så jeg skylte ned i igjen men den blir liggende og ingenting skjer. Jeg tok da plumbo oppi og nå har den klikket helt. Spørsmål, vil det løse seg etter et par timer? Hva pokker gjør jeg nå? Jeg får det jo ikke opp eller ned. 

Anonymkode: ad119...6b3

Fortsetter under...

Hva mener du med at doen har klikket helt?

Det er vanlig at slike ting flyter i do, spesielt om det er mye fett i røren som smør og rømme, men det forsvinner litt etter litt etter hvert som du skyller ned. Bare gi det litt tid så ordner det seg. Altnernativt kan du prøve med kokende vann. 

Anonymkode: e448c...c67

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kastet en gammel røre som var noen dager gammel i doen. Den var seig og jeg skyldte ned, men den ble liggende å flyte. Jeg prøvde så og ta det opp igjen i en pose, men jeg får ikke alt opp. Så jeg skylte ned i igjen men den blir liggende og ingenting skjer. Jeg tok da plumbo oppi og nå har den klikket helt. Spørsmål, vil det løse seg etter et par timer? Hva pokker gjør jeg nå? Jeg får det jo ikke opp eller ned. 

Hell på kokende vann. 

Brukte du flytende Plumbo eller pulver? Pulveret skal has i varmt vann, helst kokende, virke i noen minutter og så fyller man på med mer kokende vann. Etter et par omganger skal man heller på flere liter kokende vann. Dersom alt er potte tett så må du ringe rørlegger og belage deg på en solid regning...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

? Jeg hente hele flasken nedi. 

Fra Plumbo sine nettsider:

«Kan jeg bruke Plumbo sine avløpsåpnere i toalettet?

Nei, Plumbo sine avløpsåpnere er ikke egnet for å åpne tette toalett. Bruk sugekopp eller tilkall rørlegger.»

Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Nei, Plumbo sine avløpsåpnere er ikke egnet for å åpne tette toalett. Bruk sugekopp eller tilkall rørlegger.»

Riktig det, men, TS hadde ikke tett toalett.

Anonymkode: 87b48...6ef

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (57 minutter siden):

Fra Plumbo sine nettsider:

«Kan jeg bruke Plumbo sine avløpsåpnere i toalettet?

Ok. Men har det noe og si om jeg tømte en hel flaske nedi når det gikk bra? 

Ikkeanonymnok skrev (40 minutter siden):

Mener du at det mer greit med Plumbo i dass når det ikke er tett? 

Mer greit ja, men det betyr ikke nødvendigvis greit.

Men siden du virker ha peiling på det gjerne utdyp hvorfor en ikke skal gjøre det og hvor høy risikoen er for at ting går i dass om en bruker plumbo i toalettet. Bra å få det høyt opp på google gjennom denne tråden her så folk kan bli advart til i fremtiden :P 

Anonymkode: 87b48...6ef

Grendel skrev (11 minutter siden):

Du bør ha en sugekopp og lære deg å bruke den.

Måtte vaske hendene 20 ganger etterpå, det er det ekleste jeg har gjort noen gang. Brakk meg tilsvarende 15 ganger av å putte hendene i do. 

Måtte vaske hendene 20 ganger etterpå, det er det ekleste jeg har gjort noen gang. Brakk meg tilsvarende 15 ganger av å putte hendene i do. 

Da har du også lært at det eneste som skal i do er tiss, bæsj og dopapir. :) 

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Da har du også lært at det eneste som skal i do er tiss, bæsj og dopapir. :) 

Det har alltid gått bra før.. har kastet alt fra mat til tamponger nedi uten problem. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...