Gå til innhold

Jeg tror jeg har tettet doen…! Noen råd mottas med stort takk!!

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (23 minutter siden):

Har tilgode å måtte bruke sugekopp, men jeg vasker nok doen grundigere enn noen her inne skjønner jeg. Men som sagt - bruker hansker😊

Noen andre du kjenner som også bruker hendene? Aldri hørt eller lest om andre som gjør det.

Anonymkode: ad119...6b3

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Noen andre du kjenner som også bruker hendene? Aldri hørt eller lest om andre som gjør det.

Ja i grunnen, uten at jeg har hørt med så mange da. Hva gjør du da, kun dobørsten? 

Kayia skrev (7 minutter siden):

Ja i grunnen, uten at jeg har hørt med så mange da. Hva gjør du da, kun dobørsten? 

Ja har aldri tenkt rundt det før jeg trodde jeg tettet den. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja har aldri tenkt rundt det før jeg trodde jeg tettet den. 

Ikke tenkt på det jeg heller, trodde alle vasket neddi doen jeg, dvs lenger inn i «buen» enn dit dobørsten når. Må da bli mye belegg neddi doen din da? 

Kayia skrev (4 minutter siden):

Ikke tenkt på det jeg heller, trodde alle vasket neddi doen jeg, dvs lenger inn i «buen» enn dit dobørsten når. Må da bli mye belegg neddi doen din da? 

Nei ikke som jeg kan se? Den er hvit i bunnen der med vannet? Skulle den sett ut på en annen måte? 

Kayia skrev (5 minutter siden):

Har du egne do hansker som når opp til albuen? 

Annonse

Kayia skrev (12 minutter siden):

Aldri hørt om folk som vasker lengre inn  i doen enn en kost når...

Hva med 1 cm lenger inn en armen din rekker da, blir det ikke mye belegg der..

Neste gang bør du strekke armen lenger inn enn du pleier, tenk all skittet !  😂

Anonymkode: 87b48...6ef

Kayia skrev (26 minutter siden):

Jeg vasker ikke lengre ned/inn i doskåla enn det kosten når nei. Det er da ingen som ser der? Så langt jeg kan se i vårt toalett er det hvitt og rent etter at dokosten har gjort sitt og lengre enn det har jeg ingen interesse av å vaske.

Kayia skrev (4 timer siden):

Har tilgode å måtte bruke sugekopp, men jeg vasker nok doen grundigere enn noen her inne skjønner jeg. Men som sagt - bruker hansker😊

Det har ingen ting med dovask å gjøre.

Typisk problem er et barn som har brukt en halv rull med dopapir.

Det jeg gjør når doen en sjelden gang tettes pga mye innhold på en gang (kremt...... 😄 )er å fylle ei 10 liters bøtte med vann og helle raskt oppi. Noen ganger må en ha 2-3-4 sånne bøtter før alt løsner.

Endret av påskelilje
påskelilje skrev (9 minutter siden):

Det jeg gjør når doen en sjelden gang tettes pga mye innhold på en gang (kremt...... 😄 )er å fylle ei 10 liters bøtte med vann og helle raskt oppi. Noen ganger må en ha 2-3-4 sånne bøtter før alt løsner.

Hvis jeg ser underveis i dobesøket at her kommer det til å gå mye papir så trekker jeg ned underveis og tørker så videre. :) Orker ikke tanken på at avløpsrørene skal gå tett.

Lillemus skrev (4 timer siden):

Hvis jeg ser underveis i dobesøket at her kommer det til å gå mye papir så trekker jeg ned underveis og tørker så videre. :) Orker ikke tanken på at avløpsrørene skal gå tett.

Her jeg bor gikk avløpsrøret tett hos en av naboene. Det var ikke spesielt morsomt for verken naboene eller oss rundt. Dette hendte selvfølgelig en sen fredagskveld, men naboen fikk heldigvis tak i et firma som kom å spylte opp hele greia (vet ikke alt hva han gjorde da)  Han som gjorde jobben fortalte at det beste dopapiret var lambi, for de billige var såpass grove at de ikke alltid løste seg ordentlig opp og det kunne gjøre rørene tette. Etter det, så byttet jeg til Lambi. 

Annonse

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Her jeg bor gikk avløpsrøret tett hos en av naboene. Det var ikke spesielt morsomt for verken naboene eller oss rundt. Dette hendte selvfølgelig en sen fredagskveld, men naboen fikk heldigvis tak i et firma som kom å spylte opp hele greia (vet ikke alt hva han gjorde da)  Han som gjorde jobben fortalte at det beste dopapiret var lambi, for de billige var såpass grove at de ikke alltid løste seg ordentlig opp og det kunne gjøre rørene tette. Etter det, så byttet jeg til Lambi. 

Jepp. For ikke å snakke om der greiene mange henger over kanten på toalettskåla for å farge vannet blått (finnes sikkert flere farger) og gi litt godlukt. De har tettet mangt et toalett... Hos min svoger ble det kostende 20.000,- da leieboer skylte et slikt ned i toalettet. Festlig. Om man absolutt MÅ ha sånt så kan det henges i cisternen, varer sikkert ikke så lenge da, men... 

Lillemus skrev (26 minutter siden):

Jepp. For ikke å snakke om der greiene mange henger over kanten på toalettskåla for å farge vannet blått (finnes sikkert flere farger) og gi litt godlukt. De har tettet mangt et toalett... Hos min svoger ble det kostende 20.000,- da leieboer skylte et slikt ned i toalettet. Festlig. Om man absolutt MÅ ha sånt så kan det henges i cisternen, varer sikkert ikke så lenge da, men... 

Ja, de greiene har jeg hørt blir dyrt når de ramler nedi. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...