Gå til innhold

Vondt under høyre ribbein


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lenge fått veldig vondt under høyre ribbein når jeg har bøyd meg ned, eller tatt benet på høyre side opp for å ta på sokker f.eks. Når jeg strekker meg ut igjen har det tatt litt tid før smerten har forsvunnet. Det har kommet og gått over et par år. Nå begynner det å bli litt vondt uten at jeg bøyer meg. Det verker litt. Hva er det man har under høyre ribbein egentlig? Når jeg kjenner etter  er det liksom helt mykt. Det er ikke vondt når jeg trykker der. Jeg skal til legen i morgen for noe annet, men lurer på om jeg skal nevne dette nå. Jeg har også slitt med halsbrann veldig lenge, og skal til gastroskopi neste måned. Kan den smerten ha noe med det å gjøre? Er det en lege i dette forumet, som kan svare?

Anonymkode: a5c49...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har veldig lenge fått veldig vondt under høyre ribbein når jeg har bøyd meg ned, eller tatt benet på høyre side opp for å ta på sokker f.eks. Når jeg strekker meg ut igjen har det tatt litt tid før smerten har forsvunnet. Det har kommet og gått over et par år. Nå begynner det å bli litt vondt uten at jeg bøyer meg. Det verker litt. Hva er det man har under høyre ribbein egentlig? Når jeg kjenner etter  er det liksom helt mykt. Det er ikke vondt når jeg trykker der. Jeg skal til legen i morgen for noe annet, men lurer på om jeg skal nevne dette nå. Jeg har også slitt med halsbrann veldig lenge, og skal til gastroskopi neste måned. Kan den smerten ha noe med det å gjøre? Er det en lege i dette forumet, som kan svare?

Anonymkode: a5c49...8b9

Magesekken ligger på venstre side så med mindre du er en av de ytterst få som er speilvendt innvendig (jeg har en nevø som er det!) så har det neppe noe med magesekken å gjøre. Leveren ligger på den siden. Nevn det for legen i morgen du.

Nei, det er ingen lege som svarer her inne, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Magesekken ligger på venstre side så med mindre du er en av de ytterst få som er speilvendt innvendig (jeg har en nevø som er det!) så har det neppe noe med magesekken å gjøre. Leveren ligger på den siden. Nevn det for legen i morgen du.

Nei, det er ingen lege som svarer her inne, dessverre.

Takk for svar. Ja, jeg fant ut det at leveren var på den siden, fortalte det til en kollega på jobben nå i kveld. Hun sa også jeg måtte si det til legen, da det kunne være noe med leveren. Jeg skal nevne det for legen i morgen. 

Anonymkode: a5c49...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i går. Hun kjente ingenting. Jeg hadde selvfølgelig ikke så vondt da jeg bøyde meg når jeg var der. Hun trodde det kunne være noe muskulært. Jeg måtte visst bare leve med det. 

Anonymkode: a5c49...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg vært på privat ultralyd. Hun sjekket alt. Årene i halsen og lysken var uten plakk. Leveren var normal, nyrene var normale, skjoldbruskkjertelen var normal. Ingen lymfeknuter. Alt var normalt, men galleblæren var full av steiner. Hun sa det var veldig unormalt mye steiner, så hun trodde kanskje det var derfor jeg hadde vondt. Jeg har ikke anfallsvondt, bare vondt når jeg bøyer meg og når jeg skal ta på meg sokker på høyre bein. Veldig rart. Hun sa jeg måtte tenke på om jeg kunne leve med det. Jeg har også en sliten følelse på høyre side utover dagen. Noen som har erfaring med noe sånt? Jeg syns det er så rart at jeg har så mange steiner. Jeg har sjekket hvorfor man får steiner,  og det kommer av fedme, og jeg har ikke fedme. Høyt kolesterol,  og jeg har ikke høyt kolesterol,  og diabetes og jeg har ikke diabetes. Jeg lurer også på hva som skjer   hvis jeg fjerner galleblæren. Vil det komme steiner andre steder da? 

Anonymkode: a5c49...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...