Gå til innhold

Finnes det medisin mot psykisk smerte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes mange preparater som gir ro, men som ikke fjerner psykisk smerte. Da er det bare kortvarig i så fall. Eks er benzo og AP. Men man skal ikke ta det fast hvis ikke man trenger det fast. 

Anonymkode: affc3...0e2

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (11 timer siden):

Hvilke medikamenter som man ikke blir avhengig av hjelper mot uro/angst?

Antidepressiva, men kun som fast medisin.

Det finnes ingen behovsmedisin mot angst som ikke er vanedannende.  Noen luringer bil påstå at gamle høydose AP vil hjelpe feks truxal og nozinan. Men det funker ofte motsatt og forverrer uvelheten. 

Oger skrev (27 minutter siden):

Antidepressiva, men kun som fast medisin.

Det finnes ingen behovsmedisin mot angst som ikke er vanedannende.  Noen luringer bil påstå at gamle høydose AP vil hjelpe feks truxal og nozinan. Men det funker ofte motsatt og forverrer uvelheten. 

Truxal hjalp meg på et vis en gang i tiden. Men primært fordi jeg ble så sløv og trøtt at jeg sov meg gjennom angsten - dog med slitsomme drømmer. For meg lot det seg overhodet ikke kombinere med familieliv selv i en kortvarig periode som tillegg til AD og stemningsstabiliserende.

Annonse

Hvis du ikke bare mener kjemisk medisin, så vil jeg foreslå en kort tur ut, rusle litt bortover veien, i hagen, kjenne på været i dag. Det kan gi nye krefter, til og med mildne angst. Har prøvd det selv. Har også prøvd å ta taxi til nærmeste kafé, bestilt en cappuccino og sittet stille og bare glant. Det hjalp på angst i alle fall.

Ellers brukte jeg Tolvon en kort stund, og sov sov sov på den.

emilie321 skrev (På 29.9.2022 den 0.03):

Det finnes mye som kan dempe smertene. Første steg er time hos fastlegen (hvis du ikke har en behandler)

Jeg skal kontakte fastlegen. Jeg får ikke ro i meg. 3 netter med lite søvn nå, får ikke sove selv om jeg er sliten. 

Anonymkode: ed567...bb0

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skal kontakte fastlegen. Jeg får ikke ro i meg. 3 netter med lite søvn nå, får ikke sove selv om jeg er sliten. 

Anonymkode: ed567...bb0

Så bra at du kontakter fastlegen. For meg så hjelper quetiapin, både for tankekjør og søvn.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...