Gå til innhold

Angst dempende medisin til jobb intervju?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Dette må du jo uansett ta med legen din med mindre du har tenkt å handle på gata.

Nei det har jeg ikke tenkt og kommer aldri til å gjøre. Men jeg trenger et eller annet for å prestere uten nerver. Jeg ønsker sterkt jobben. Kan jeg i værstefall ta en mini shots ?

Anonymkode: 466f6...dbe

Ikke drikk alkohol, det lukter og kan i verste fall gjøre at du blir diskvalifisert.

Etter min mening er bruk som dette «riktig» bruk av beroligende medisin. De aktuelle medisinene er nok Sobril eller Vival. Snakk med fastlegen din og forklar situasjonen, så får du nok noen tabletter utlevert.

Lykke til på jobbintervju! 

ISW skrev (34 minutter siden):

Ikke drikk alkohol, det lukter og kan i verste fall gjøre at du blir diskvalifisert.

Etter min mening er bruk som dette «riktig» bruk av beroligende medisin. De aktuelle medisinene er nok Sobril eller Vival. Snakk med fastlegen din og forklar situasjonen, så får du nok noen tabletter utlevert.

Lykke til på jobbintervju! 

Hvordan virker beroligende? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan virker beroligende? 

Har en angstdempende effekt - gjør deg litt roligere og demper engstelige tanker og angstfølelse. Sånne medisiner kan være vanedannende og bør egentlig bare brukes en gang iblant (f.eks ved spesifikke situasjoner som jobbintervjuer eller hvis man har flyskrekk og skal fly)

Annonse

ISW skrev (6 minutter siden):

Har en angstdempende effekt - gjør deg litt roligere og demper engstelige tanker og angstfølelse. Sånne medisiner kan være vanedannende og bør egentlig bare brukes en gang iblant (f.eks ved spesifikke situasjoner som jobbintervjuer eller hvis man har flyskrekk og skal fly)

Ok. Takk. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som kan anbefale noe som kan hjelpe? 

Du må i så fall teste ut medisinene grundig i forkant. Generelt sett anses det som mer gunstig å forberede seg godt, øve på relevante situasjoner osv, enn å benytte beroligende medisiner i slike situasjoner. 

Annonse

Vhanja skrev (31 minutter siden):

Betablokkere er egentlig hjertemedisin. Det er pulsregulerende og brukes for å redusere og stabilisere høy puls.

Det kunne passet for meg for jeg får hjertebank i slike situasjoner. Det er dette som ødelegger for meg. 

frosken skrev (12 minutter siden):

Du må i så fall teste ut medisinene grundig i forkant. Generelt sett anses det som mer gunstig å forberede seg godt, øve på relevante situasjoner osv, enn å benytte beroligende medisiner i slike situasjoner. 

Kan øve meg blå men jeg får alltid nerver uansett hvor godt jeg kan det. Blir pinlig om jeg sier jeg heter Kari og heter Per ille noe som fint kan skje. 

Etter flere mislykkede jobbintervjuer der jeg blir fortalt at jeg sier alt "rett", har gode attester, meget gode vitnemål osv, men fremstår ukomfortabel og nervøs (jeg har blitt utsatt for veldig mye vold og overgrep og blir stressa i vurderingssituasjoner) har jeg med fastlegens vilje og velsignelse (selvfølgelig, det var jo hun som skrev dem ut) tatt beroligende i forbindelse med dette. Fikk jobben på intervju nummer to, etter å ha vaert arbeidsledig eviglenge.

Jeg kunne øvd meg så lenge jeg bare ville foran speilet, mannen min eller andre jeg kjenner, for meg ble det likevel kunstig og til ingen hjelp.  (Jeg har en renholdsjobb, likevel var jeg pukka nødt til å fremstå sprudlende, utadvendt og varm på intervju).

Anonymkode: c0abb...d38

AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 22.48):

Etter flere mislykkede jobbintervjuer der jeg blir fortalt at jeg sier alt "rett", har gode attester, meget gode vitnemål osv, men fremstår ukomfortabel og nervøs (jeg har blitt utsatt for veldig mye vold og overgrep og blir stressa i vurderingssituasjoner) har jeg med fastlegens vilje og velsignelse (selvfølgelig, det var jo hun som skrev dem ut) tatt beroligende i forbindelse med dette. Fikk jobben på intervju nummer to, etter å ha vaert arbeidsledig eviglenge.

Jeg kunne øvd meg så lenge jeg bare ville foran speilet, mannen min eller andre jeg kjenner, for meg ble det likevel kunstig og til ingen hjelp.  (Jeg har en renholdsjobb, likevel var jeg pukka nødt til å fremstå sprudlende, utadvendt og varm på intervju).

Anonymkode: c0abb...d38

Takk for oppløftende melding. Jeg er ganske utadvendt til vanlig men .. men i vurderingssituasjoner får jeg ekstremt med hjertebank og det kan ødelegge for meg. Derfor kunne jeg trengt noe hjelp til det. Dette er et gruppeintervju på en fast stilling… det gjør ikke akkurat situasjonen bedre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...