Gå til innhold

Banken min tar gebyr for bruk av vipps

Anbefalte innlegg

En av bankene mine tar gebyr for bruk av vipps.  Mens den andre tar ingen gebyr. Ser at banken har tatt 65 kr i gebyr denne måneden for vipps av småbeløper på alt fra 15 kr til 100. Altså til barna mine. Vipser iblant småbeløp til dem. 

Anonymkode: 9cb26...cf6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469165-banken-min-tar-gebyr-for-bruk-av-vipps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dette vanlig? At bankene tar gebyr for hver gang man bruker vipps? 

Trodde banken min bare tok gebyr hvis jeg vippser over 3000 (eller er det 5000?) på et døgn.  Tidligere var det kun gebyr hvis en vipps var over den summen, men pga at mange da delte opp summen å vippset flere ganger, så forandret de det.

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Trodde banken min bare tok gebyr hvis jeg vippser over 3000 (eller er det 5000?) på et døgn.  Tidligere var det kun gebyr hvis en vipps var over den summen, men pga at mange da delte opp summen å vippset flere ganger, så forandret de det.

Jeg vippser kun småbeløper på et døgn. Så jeg ble sjokket over at jeg kan vente meg mulig fra 65 til 100 kr i gebyr denne måneden.  Det er snakk om 15 kr til noe drikke eller noe mat i farten til mine barn osv. Er ikke mye hver dag,  men allikevel tar banken min 5 kr i gebyr per vipps. 

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Står at det tas 0 kr i gebyr på vipps , men banken tar allikevel 5 kroner i gebyr per vipps.  SBanken tar 0 kr i gebyr per vipps.  

Da ville jeg ha kontaktet banken.  Selv om jeg ikke betaler gebyr på vipps, så betaler jeg jo gebyrer på andre ting. Kan det ha vært en misforståelse? 

emilie321 skrev (25 minutter siden):

Da ville jeg ha kontaktet banken.  Selv om jeg ikke betaler gebyr på vipps, så betaler jeg jo gebyrer på andre ting. Kan det ha vært en misforståelse? 

De tok også tidligere mellom 120 til over 200 kr i måneden for å bruke et vanlig bankkort.  Jeg har derfor ikke bankkort hos de lenger. 

emilie321 skrev (26 minutter siden):

Jeg tror de tar det som straksoverføring. Det står at de tar 5 kr per straksoverføring. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De tok også tidligere mellom 120 til over 200 kr i måneden for å bruke et vanlig bankkort.  Jeg har derfor ikke bankkort hos de lenger. 

Merkelig, jeg betaler 275kr i året 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En av bankene mine tar gebyr for bruk av vipps.  Mens den andre tar ingen gebyr. Ser at banken har tatt 65 kr i gebyr denne måneden for vipps av småbeløper på alt fra 15 kr til 100. Altså til barna mine. Vipser iblant småbeløp til dem. 

Bytt bank. :) Jeg har DnB og betaler ingenting for vipps under 5000, om jeg skal overføre over 5000 koster det 1% av summen. Koster 295,- i året for å ha kontoen og vanlig visa-bruk i Norge er gebyrfritt. Koster 10,- om jeg ta ut kontanter i butikk tydeligvis, skjer veldig sjeldent uansett for min del. Uttak i minibank koster 10,-, men det finnes jo nesten ikke minibanker lenger så. 

Annonse

emilie321 skrev (12 timer siden):

Merkelig, jeg betaler 275kr i året 

Tror Ikke det er noe å gjøre med dette for jeg har ringt dem før. Ble møtt av en uhyggelig dame på telefonen.  Men har sendt en skriftlig klage til de. 

For noen år tilbake så tok de alt fra 120 til ovee 200 kr i måneden for bruk av visakort i deres bank. Jeg vet ikke hvorfor,  men burde ha sagt ifra. De tok beløpet i mange år. Plutselig oppdaget jeg dette. Og da brukte jeg bankkortet fra Sbanken istedet. Sbanken tar ingen gebyr. Tror ikke det hjelper mye å bringe dette på banen nå. Men jeg er skuffet. Trodde at jeg hadde en vanlig konto, men vet ikke hvorfor dette har skjedd. 

Synes de er grådige når de begynner å ta 5 kr for hver vippsbetaling jeg sender. Jeg slutter å bruke banken.  Hører ikke om andre som gjør dette. 

Lillemus skrev (12 timer siden):

Bytt bank. :) Jeg har DnB og betaler ingenting for vipps under 5000, om jeg skal overføre over 5000 koster det 1% av summen. Koster 295,- i året for å ha kontoen og vanlig visa-bruk i Norge er gebyrfritt. Koster 10,- om jeg ta ut kontanter i butikk tydeligvis, skjer veldig sjeldent uansett for min del. Uttak i minibank koster 10,-, men det finnes jo nesten ikke minibanker lenger så. 

Bør nok tenke å bytte til DNB for de har skikkelig bankid. Forstår ikke så mye av Sbanken og bankid. Men Sbanken har ellers vært en pålitelig bra bank. Men lokalbanken min derimot er grådige;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...