Gå til innhold

Hva koster det å utebli fra fastlegeavtale?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oger skrev (3 timer siden):

Tok feil av dato og møtte opp i dag i stedet for i går. Legen hadde ikke skrevet noen regning men hvis ha gjør hvor mue blir det?

Jeg glemte en legetime en gang (årsaken til at jeg hadde bestilt forsvant og jeg glemte hele greia), hørte aldri noe fra legen... Men det er vel vanlig at man må betale vanlig egenandel?

Oger skrev (3 timer siden):

Tok feil av dato og møtte opp i dag i stedet for i går. Legen hadde ikke skrevet noen regning men hvis ha gjør hvor mue blir det?

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Jeg glemte en legetime en gang (årsaken til at jeg hadde bestilt forsvant og jeg glemte hele greia), hørte aldri noe fra legen... Men det er vel vanlig at man må betale vanlig egenandel?

Jeg har hørt om steder der man må betale ikke bare egenandel, men full pris om man ikke dukker opp, husker ikke nøyaktig hvor mye det er.

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Jeg har hørt om steder der man må betale ikke bare egenandel, men full pris om man ikke dukker opp, husker ikke nøyaktig hvor mye det er.

På sykehus er det høye gebyrer for ikke å møte opp i alle fall, kan virke som det varierer litt fra fastlege til fastlege.

Jeg tror noen leger ser det litt an. Hvis det er en person som alltid kommer til avtaler men så plutselig gjør en ærlig misforståelse, så er det noen som da dropper å ta betalt for det.

Så er det noen som glemmer, eller "glemmer", ofte, som ikke møter opp, som utsetter flere ganger osv. Da kan de bli litt mer strenge på betaling.

Annonse

Ekstra skrev (7 timer siden):

Jeg var akkurat på røntgen og i forkant fikk jeg brev om timen. Der sto det at ved å utebli så måtte en betale 1225 kr. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...