Gå til innhold

Behandler er negativ til dropping av terapi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det du som hadde tråden om å droppe terapi og heller jobbe 140%? 

Jeg synes også den beste løsningen er å kombinere dem. Ta en av jobbene og så gå i terapi i tillegg.

Anonymkode: cf5ab...049

Synes terapi er kjedelig! Skuffet over ingen støtte fra behandler. Nedsig på dagen..

Anonymkode: 90e7f...fa9

Kanskje det at behandler heller ikke gir støtte er et tegn på at dette er noe du bør revurdere? At vi på forum og behandler ser noe du kanskje ikke ser?

Hvis du hadde tenkt å jobbe 100% så kan du fint jobbe 40% eller 100% og kombinere det med terapi.

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Synes terapi er kjedelig! Skuffet over ingen støtte fra behandler. Nedsig på dagen..

Hva vil du ha støtte til fra behandler?  Hen kan ikke beordre deg til behandling.  Jeg forstår ikke hva som foregår mellom dere.

Lillemus skrev (1 time siden):

Du kan gå i terapi selv om du jobber?

Å tvinge noen i terapi går ikke.  Av en eller annen grunn vil ikke ts fortsette hos denne behandleren.  Det hele er noe merkelig.  En behandler skal ikke ha mening om klientenes valg.

Savannah skrev (3 minutter siden):

En behandler skal ikke ha mening om klientenes valg.

En god behandler kommer med egne synspunkter og råd utifra et faglig ståsted. Hen kan råde til å fortsette i terapi, eller til å ikke gjøre det. Men det er klienten som har det siste ordet. 

Anonymkode: 96e51...e2f

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merker at det er noe med måten du skriver på, som gjør at jeg ikke tar deg på alvor. Aner ikke hva du vil med innleggene dine heller. 

frosken skrev (11 minutter siden):

Merker at det er noe med måten du skriver på, som gjør at jeg ikke tar deg på alvor. Aner ikke hva du vil med innleggene dine heller. 

Ok…? Hva mener du jeg skal gjøre med at du ikke tar mg på alvor? 

Savannah skrev (26 minutter siden):

Å tvinge noen i terapi går ikke.  Av en eller annen grunn vil ikke ts fortsette hos denne behandleren.  Det hele er noe merkelig.  En behandler skal ikke ha mening om klientenes valg.

Synes det er / var uprofesjonelt av en behandler å komme med sin mening om mitt valg? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det er / var uprofesjonelt av en behandler å komme med sin mening om mitt valg? 

Hva er uprofesjonelt med det? Forventer du en behandler som bare stryker deg med hårene og støtter deg uansett hva du måtte finne på? 

Annonse

Glitter skrev (11 minutter siden):

Hva er uprofesjonelt med det? Forventer du en behandler som bare stryker deg med hårene og støtter deg uansett hva du måtte finne på? 

Ja? Så lenge det ikke går utover liv og helse så ja? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja? Så lenge det ikke går utover liv og helse så ja? 

Jeg forstår ikke målet med behandlingen hvis det du vil ha er en behandler som bare nikker og smiler. 

Min behandler gir meg veldig motstand innimellom. Jeg har grått og vært sint så uenig har vi vært. Og jeg er veldig glad for at hun gir meg motstand og ikke stryker meg med hårene. Hun sier i fra hvis jeg er på jordet. Noen ganger har vi vært i skikkelig diskusjon flere samtaler, men plutselig skjer det et slags gjennombrudd. Hvis hun ikke hadde stått i det når jeg går i lås og bare gråter og er overmannet av følelser så hadde vi ikke kommet gjennom det til der vi får en skikkelig verdifull samtale. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke om du troller eller om du har så lite innsikt i behandling. 

Jeg har jo nettopp blitt friskemeldt? Skjønner ikke hvordan det ikke er positivt? Jeg føler seg jeg har innsikt, jeg har «alvorlig» diagnose. Gikk på en psykisk smell bare 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har jo nettopp blitt friskemeldt? Skjønner ikke hvordan det ikke er positivt? Jeg føler seg jeg har innsikt, jeg har «alvorlig» diagnose. Gikk på en psykisk smell bare 

Ikke*

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan du ha blitt friskmeldt hvis du fortsatt går i terapi og behandler mener du bør fortsette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...