Gå til innhold

Er du ekstrovert eller introvert?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingen problem med å ta ordet i grupper, men jeg er introvert.

Introvert er ikke det samme som å være sjenert. Introvert betyr hovedsaklig at man får energi ved å være alene. Ekstrovert betyr at man får energi av å være med andre.

Jeg har ingen problem med å å holde foredrag for en sal med fremmede, men er likevel såpass introvert at jeg nå har to ukers ferie som jeg ikke har sagt til noen fordi jeg vil være hjemme alene og ikke ha sosiale avtaler.

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Utenfor livet på dol?  Tar du ordet i grupper eller er du den som ikke sier noe? Er du like hjelpsom i det virkelige livet som du er her inne?

Anonymkode: a967d...6f5

Jeg er definitivt introvert. :) Det kommer litt an på omgivelsene og menneskene, men stort sett er jeg ganske så introvert. Men om noen uker skal jeg faktisk holde et lite foredrag og det gleder jeg meg til for en gangs skyld. :)

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Utenfor livet på dol?  Tar du ordet i grupper eller er du den som ikke sier noe? Er du like hjelpsom i det virkelige livet som du er her inne?

Jeg vet ikke. Jeg liker ikke stempler som «ekstrovert» og «introvert» fordi jeg er begge deler. Kommer an på humør, folka jeg er med og kunnskap rundt det jeg skal. 
Jeg er nok introvert for det meste. Liker å følge eget tempo uten å ta hensyn til andre. Jeg har det med å være raskere enn andre så det blir ofte å måtte vente når vi er flere. 

Jeg er hjelpsom vil jeg si. Har alltid vært redd for å være ubrukelig. Jeg lærer meg om ting på feks jobb slik at jeg kan gi kunder et tilfredsstillende resultat. Verdte jeg vet når jeg er kunde er ansatte som ikke vet noe.

Annonse

Nicklusheletida

Jeg tar ordet i grupper når jeg kjenner folk i gruppa, som f.eks på jobb. Men jeg er ikke av de mest pratsomme der heller. Jeg åpner munnen hvis jeg føler jeg har noe viktig å si. 

Jeg er både introvert og ekstrovert. 

Jeg er mer hjelpsom i det virkelige liv enn her inne. 

Tror mange som kjenner meg litt tenker på meg som typisk ekstrovert, men selv kjenner jeg at det er veldig situasjonsbetinget. Liker i mellom svært godt å ha tid alene, jeg rett og slett trenger det  i mellom.

Endret av Ekstra
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jeg tar ordet i grupper når jeg kjenner folk i gruppa, som f.eks på jobb. Men jeg er ikke av de mest pratsomme der heller. Jeg åpner munnen hvis jeg føler jeg har noe viktig å si. 

Jeg er både introvert og ekstrovert. 

Jeg er mer hjelpsom i det virkelige liv enn her inne. 

Da er du ambivert som flesteparten av befolkningen. Jeg er og det. Mest ekstrovert. 

Anonymkode: 70c9e...126

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da er du ambivert som flesteparten av befolkningen. Jeg er og det. Mest ekstrovert. 

Anonymkode: 70c9e...126

Det begrepet har jeg ikke hørt om før... Mulig jeg selv faller inn under det, selv om jeg har tenkt på meg selv som introvert, siden jeg tappes kraftig for energi av å være sammen med mennesker, også mine nærmeste, og har et sterkt behov for alenetid. Jeg trives godt i eget selskap. Jeg liker å sette på måne-symbolet (Ikke forstyrr-modusen) på telefonen, for å få bli i fred og bli uforstyrret fra omverdenen.

Samtidig kan jeg fint lede et møte eller holde et foredrag uten vansker - men det er upersonlig og noe som ikke angår meg selv som person. Derimot, quiz avskyr jeg som pesten... Og andre sosiale dumheter (andre kaller det leker).

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Samtidig kan jeg fint lede et møte eller holde et foredrag uten vansker - men det er upersonlig og noe som ikke angår meg selv som person. Derimot, quiz avskyr jeg som pesten... Og andre sosiale dumheter (andre kaller det leker).

Jeg elsker quizer, selskapsleker derimot... not so much... 

Annonse

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Det begrepet har jeg ikke hørt om før... Mulig jeg selv faller inn under det, selv om jeg har tenkt på meg selv som introvert, siden jeg tappes kraftig for energi av å være sammen med mennesker, også mine nærmeste, og har et sterkt behov for alenetid. Jeg trives godt i eget selskap. Jeg liker å sette på måne-symbolet (Ikke forstyrr-modusen) på telefonen, for å få bli i fred og bli uforstyrret fra omverdenen.

Men, igjen, det å være introvert er ikke det samme som å være sjenert. Det er ingen motforestilling mot å holde foredrag eller å lede et møte og det å være introvert.

Vhanja skrev (2 timer siden):

Men, igjen, det å være introvert er ikke det samme som å være sjenert. Det er ingen motforestilling mot å holde foredrag eller å lede et møte og det å være introvert.

Blir du ikke nervøs om du skal holde et foredrag foran 500 personer?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blir du ikke nervøs om du skal holde et foredrag foran 500 personer?

Jeg har ikke holdt foredrag foran så mange. Skulle jeg gjort det så hadde jeg blitt nervøs. Men jeg hadde likt det når jeg kom inn i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...