Gå til innhold

De som spiser kaviar makrell i tomat og fisk i saus på boks …

Anbefalte innlegg

Makrellen skal selvsagt ikke forurenses av tomatsaus. Peppermakrell fra Sunnmøre derimot... Stabburet har visst også prøvd seg med noen små bokser uten tomatsaus, men de slår ikke Sunnmøres. 

Tunfisk på boks er godt, så lenge den er i vann eller gelé. 

Kaviar ble jeg lei av som student - spiste mye knekkebrød og tubepålegg da.

morsan skrev (53 minutter siden):

Det har også kommet noen glass fra Mills med smørbart fiskepålegg som er godt.

Jeg var med på å teste dem. Husker ikke hvilken jeg likte best, men de smaker slett ikke verst. Vet ikke om min favoritt kom på markedet i det hele tatt. Konsistensen er litt i bløteste laget for meg, men sikkert greit fiskepålegg for de som ikke vil ha følelsen av å spise fisk.  

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Lillemus skrev (17 minutter siden):

Tunfisk har jeg prøvd noen ganger, men kommer ingen vei med det. Det er en av veldig få ting jeg rett og slett ikke klarer å spise.

Jeg varmer det i en gryte sammen med mais, hermetiske tomater, salt og pepper og har spaggetti til. Godt det :)

Lillemus skrev (29 minutter siden):

Tunfisk har jeg prøvd noen ganger, men kommer ingen vei med det. Det er en av veldig få ting jeg rett og slett ikke klarer å spise.

Det er kanskje en av de tingene en enten liker eller ikke?

Nicklusheletida
morsan skrev (1 time siden):

Kaviar (Mills, såklart) er favorittpålegget! Makrell i tomat er også godt, og i likhet med  Lillemus er det kun Stabburet som gjelder. Det har også kommet noen glass fra Mills med smørbart fiskepålegg som er godt. Tunfisk på boks er også snadder. 

Enig i at Mills kaviar er best, men siden prisforskjellen er så stor og jeg spiser kaviar hver dag, har jeg gått over til Ekstra-varianten. Den duger. Nekter å betale mer enn nødvendig når alt stiger. Prøvde billigvarianten til Rema1000 også, men den var uspiselig. Alt for salt. 

Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg har den helst på knekkebrød med masse smør under. :) Men jeg har også varmet opp og spist den med agurk og tomat til.

Mannen har jobbet på sjøen og forteller at spesielt de fra Filippinene var gale etter makrell i tomat, de varmet den og spiste den med ris til.

morsan skrev (1 time siden):

Akkurat det samme gjorde en afrikansk dame som var naboen min i studentbyen. 😅

Minner meg om at en slager i studietiden var spaghetti m tomatsaus der makrell i tomat på boks var hovedingrediensen. Syntes det var godt da, men har ikke spist det siden 😅

Annonse

Makrell i tomat er den eneste fisken jeg spiser. Jeg foretrekker King Oscar sin da, for den er uten skinn. Jeg har ikke prøvd billig-variantene for de smaker visst nok tran. Spiser Vesterålen (tror jeg de heter) fiskeboller også, men det er ikke så ofte. De må være varme da. Jeg spiser ikke kalde fiskeboller. 

Makrell i tomat er godt, jeg burde spise det oftere. 

Kaviar, sopp og stangselleri liker jeg ikke. Tunfisk får jeg ikke ned i det hele tatt. Synd, for det er jo såpass sunt, hadde vært greit å like det.

Lillemus skrev (3 timer siden):

Makrell i tomat spiser jeg, men kun den fra Stabburet, det er nesten bare den som er god. :) Annen fisk i boks spiser jeg ikke, makrell i tomat er den eneste kalde fisken jeg spiser, ellers liker jeg ikke kald fisk.

Makrell i tomat er så ekkelt at jeg ikke skjønner hvordan det kan spises i det hele tatt. Kaviar og leverpostei som en nr 2 og fisk på boks er enda verre 

Anonymkode: 21149...f64

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er en egen folkegruppe for seg selv. Kan ikke forstå hvordan noen kan like det…. 

Jeg tilhører definitivt den folkegruppen :) Mills kaviar under kokt egg er fast følge på matpakken, og det ligger alltid noen bokser makrell i tomat i jobbskuffen min. Jeg syns også sild på glass i ulike varianter er nydelig, og kaviar/rogn på glass er nydelig til både reker og krabbe - og i krabbesaus til pasta også. Rema har begynt å selge store ørretrogn til 50 kroner glasset, og jeg sørger alene for volum på salget :D 

Lillemus skrev (3 timer siden):

Makrell i tomat spiser jeg, men kun den fra Stabburet, det er nesten bare den som er god. :) Annen fisk i boks spiser jeg ikke, makrell i tomat er den eneste kalde fisken jeg spiser, ellers liker jeg ikke kald fisk.

Du burde prøve sashimi av nyfisket makrell med sterk soyasaus til - jummy! :) 

Annonse

Ekstra skrev (1 time siden):

Minner meg om at en slager i studietiden var spaghetti m tomatsaus der makrell i tomat på boks var hovedingrediensen. Syntes det var godt da, men har ikke spist det siden 😅

Oioi! Det hørtes ikke veldig fristende ut! 😆 Men jeg hadde jo en del «studentmiddager» av ymse slag selv. 

Trine skrev (1 time siden):

Spiser Vesterålen (tror jeg de heter) fiskeboller også, men det er ikke så ofte. De må være varme da. Jeg spiser ikke kalde fiskeboller. 

Vesterålen fiskeboller er gode. Ikke så ofte jeg spiser det, da, men har en boks eller to i skapet. 

laban skrev (2 timer siden):

Makrellen skal selvsagt ikke forurenses av tomatsaus. Peppermakrell fra Sunnmøre derimot... Stabburet har visst også prøvd seg med noen små bokser uten tomatsaus, men de slår ikke Sunnmøres. 

Tunfisk på boks er godt, så lenge den er i vann eller gelé. 

Kaviar ble jeg lei av som student - spiste mye knekkebrød og tubepålegg da.

Jeg var med på å teste dem. Husker ikke hvilken jeg likte best, men de smaker slett ikke verst. Vet ikke om min favoritt kom på markedet i det hele tatt. Konsistensen er litt i bløteste laget for meg, men sikkert greit fiskepålegg for de som ikke vil ha følelsen av å spise fisk.  

Hehe… jeg spiser ikke peppermakrell eller lignende, verken den vakuumpakkede eller på boks. Kun Stabburets i tomat, eventuelt den i tomat med basilikum. Tunfisk i gele er FULLSTENDIG UTELUKKET! 

Dorthe skrev (4 minutter siden):

men jeg liker både oliven og stangselleri.  De beste olivenene jeg vet er de som er fullt med ansjos.

Å, de som er fylt med ansjos er grusomme! Husker jeg kjøpte det by accident en gang jeg var i Spania med baby. Endelig var ungen i seng og jeg skulle kose meg med et glass vin og noen oliven på verandaen, og så var det ansjos inni. 🤣

Dorthe skrev (10 minutter siden):

Tunfisk for meg er kattemat.  Og det lukter så grusomt at jeg ikke engang orket og kose med kattene mine etterlat de hadde spist det 😉

Enig og all fisk i saus på glass boks er samme Ulla. At noen kan ha det på brødskiven er for meg helt uforståelig. 

Kayia skrev (37 minutter siden):

Jeg tilhører definitivt den folkegruppen :) Mills kaviar under kokt egg er fast følge på matpakken, og det ligger alltid noen bokser makrell i tomat i jobbskuffen min. Jeg syns også sild på glass i ulike varianter er nydelig, og kaviar/rogn på glass er nydelig til både reker og krabbe - og i krabbesaus til pasta også. Rema har begynt å selge store ørretrogn til 50 kroner glasset, og jeg sørger alene for volum på salget :D 

Vet ikke hva ørretrogn er? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...