Gå til innhold

Relasjonsproblem ønsker svar fra dere mødre!

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Jo, om du skal kjøre tom en tank som i dag sikkert koster 900,- om du skal fylle den helt opp så skal du selvfølgelig betale for det. Ellers får du ta toget da om det blir billigere.

Synes du det er rimelig??? Det er snakk om egen mor!!!

Anonymkode: 159e4...087

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo om den var tom. Men det skal jo litt til. Jeg kan ikke bruke alt jeg har på disel. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min mor har bedre økonomi enn meg, så du kan ikke mene jeg skulle driftet bilen

Kanskje dette er en av årsakene til at du ikke får låne bilen? Jeg syns i allefall at du utviser en holdning her som jeg ikke har noe problem med å forstå at de rundt deg kan bli provosert av. 

Jeg er raus overfor jr, men skulle han kreve og se på mine bidrag som en selvfølge slik du formidler her, er det jaggu ikke sikkert jeg hadde vært like raus. Du vil oppdage at det koster å bli voksen og leve et selvstendig liv, og det koster å reise. Knapt noe er gratis, og du kan ikke forvente at andre betaler for deg i all framtid. 

Endret av Kayia
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes du det er rimelig??? Det er snakk om egen mor!!!

Ja, det synes jeg. Du er urimelig, kravstor og egoistisk. Om du absolutt må på denne turen får du ta toget og ikke snylte på din mor.

Kayia skrev (1 minutt siden):

Kanskje dette er en av årsakene til at du ikke får låne bilen? Jeg syns i allefall at du utviser en holdning her som jeg ikke har noe problem med å forstå at de rundt deg kan bli provosert av. 

Jeg er raus overfor jr, men skulle han kreve og ta bidrag som en selvfølge slik du formidler her, er det jaggu ikke sikkert jeg hadde vært like raus. Det koster å bli voksen og leve et selvstendig liv, og det koster å reise. Knapt noe er gratis, og du kan ikke forvente at andre betaler for deg i all framtid. 

Det er egen mor og da kan forvente det, en liten stund. Jeg kan ikke bruke 900-, på drivstoff. Det sier seg selv det vil jeg bruke på andre ting. 

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Ja, det synes jeg. Du er urimelig, kravstor og egoistisk. Om du absolutt må på denne turen får du ta toget og ikke snylte på din mor.

Jeg er ikke egoistisk, så hardt sagt. Blir ikke forstått her heller, dere har tydeligvis glemt hvordan det var når dere var i den situasjonen! 

Jeg er ikke egoistisk, så hardt sagt. Blir ikke forstått her heller, dere har tydeligvis glemt hvordan det var når dere var i den situasjonen! 

Bruker du dipp til potetløv? Med vårløk?

Anonymkode: dfa36...2ee

Annonse

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Hadde nok blitt litt sur hvis datteren hadde forlangt å låne bilen og i tillegg at jeg skulle drifte den mens hun lånte den. 

Jepp, det er faktisk alminnelig folkeskikk å levere tilbake lånt bil med full drivstofftank.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jepp, det er faktisk alminnelig folkeskikk å levere tilbake lånt bil med full drivstofftank.

Forskjellen er hun ikke går ikke utover økonomi for henne men det gjør det for meg. 

emilie321 skrev (3 minutter siden):

Hadde nok blitt litt sur hvis datteren hadde forlangt å låne bilen og i tillegg at jeg skulle drifte den mens hun lånte den. 

Får ikke låne bilen enn så lenge. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er egen mor og da kan forvente det, en liten stund. Jeg kan ikke bruke 900-, på drivstoff. Det sier seg selv det vil jeg bruke på andre ting. 

Jeg forventer ikke at jr skal fylle diesel når bilen lånes, men han forventer heller ikke at han ikke skal gjøre det, og det er forskjellen. Vi har en slags superenkel forhandling etter hver gang han har lånt bilen, og den foregår omtrent slik hver gang:

Han: "Du jeg har ikke fylt diesel, men jeg kan vippse deg for det"

Meg: "Tja, det kan vi heller snakke om den dagen du ikke lenger er student".

Tanken hans har neppe vært å betale og det vet vi egentlig begge, men gjennom å si dette formidler han at han ikke ser det som selvfølgelig å ha tilgang til min lommebok nå når han ikke lenger bor hjemme. Ser du ikke forskjellen på dette og dine uttalelser/ din holdning? 

Hvor gammel er du forresten, og bor du sammen med din mor fremdeles?

Endret av Kayia

Annonse

Kayia skrev (15 minutter siden):

Jeg forventer ikke at jr skal fylle diesel når bilen lånes, men han forventer heller ikke at han ikke skal gjøre det, og det er forskjellen. Vi har en slags superenkel forhandling etter hver gang han har lånt bilen, og den foregår omtrent slik hver gang:

Tanken hans har neppe vært å betale og det vet vi egentlig begge, men gjennom å si dette formidler han at han ikke ser det som selvfølgelig å ha tilgang til min lommebok nå når han ikke lenger bor hjemme. Ser du ikke forskjellen på dette og dine uttalelser/ din holdning? 

Jeg har skjønt jeg blir ansett som egoistisk kravstor og urimelig av dere, tusen takk for fine ord om meg selv. Nei vi bor ikke sammen. Jeg hadde håpet jeg kunne fått støtte litt i alle fall men ikke her heller. Jeg synes min mor er svært irriterende innimellom men jeg er også ekstremt glad i henne selvom hun er den eneste på denne jorden som irriterer meg så mye! Jeg er ferdig med oppdragelse jeg er den jeg er. 

Kayia skrev (18 minutter siden):

Omtrent sånn er det her også. Er innimellom på harrytur og da spør jeg om det er noe jeg skal handle for de. Får da en liten liste. Noen ganger får de det jeg har handlet, mens andre ganger betaler de mesteparten.  Hun er uansett strålende fornøyd med at jeg har handlet for de og hun forventer ikke å slippe og betale. Da er det også mer hyggelig å gi. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har skjønt jeg blir ansett som egoistisk kravstor og urimelig av dere, tusen takk for fine ord om meg selv. Nei vi bor ikke sammen. Jeg hadde håpet jeg kunne fått støtte litt i alle fall men ikke her heller. Jeg synes min mor er svært irriterende innimellom men jeg er også ekstremt glad i henne selvom hun er den eneste på denne jorden som irriterer meg så mye! Jeg er ferdig med oppdragelse jeg er den jeg er

Jeg vet ikke hva du legger i begrepet oppdragelse, men man er ikke ferdig utviklet som menneske den dagen man flytter hjemmefra. Utvikling skjer kontinuerlig gjennom hele livet gjennom møte med nye sitasjoner, nye mennesker, nye kulturer (ikke bare i geografisk forstand, men også i betydningen arbeidskultur, kultur i venneflokken) etc. Å betrakte seg som "ferdig utviklet" er både gammeldags og kontraproduktivt, og jeg spår at det i så fall vil gi deg mye motstand i framtiden. 

Kayia skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du legger i begrepet oppdragelse, men man er ikke ferdig utviklet som menneske den dagen man flytter hjemmefra. Utvikling skjer kontinuerlig gjennom hele livet gjennom møte med nye sitasjoner, nye mennesker, nye kulturer (ikke bare i geografisk forstand, men også i betydningen arbeidskultur, kultur i venneflokken) etc. Å betrakte seg som "ferdig utviklet" er både gammeldags og kontraproduktivt, og jeg spår at det i så fall vil gi deg mye motstand i framtiden. 

Det som HADDE vært konstruktivt var måten jeg kunne fått lånt bilen på til turen jeg skal på. Ikke bare skrive hva jeg gjør galt …… fordi jeg må kjøre for at det skal gå!!!! Det hadde vært mye mer konstruktivt!!!!!

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Omtrent sånn er det her også. Er innimellom på harrytur og da spør jeg om det er noe jeg skal handle for de. Får da en liten liste. Noen ganger får de det jeg har handlet, mens andre ganger betaler de mesteparten.  Hun er uansett strålende fornøyd med at jeg har handlet for de og hun forventer ikke å slippe og betale. Da er det også mer hyggelig å gi. 

Ja det er nettopp det. Jeg handler ikke så ofte for jr, men han låner innimellom penger. Han betaler alltid uoppfordret tilbake, og av og til tar jeg imot betalingen. Andre ganger vippser beløpet i retur fordi jeg har lyst eller syns at jeg spandere det han har lånt til. Jeg får alltid et tydelig takk, og som du sier - det gjør det hyggeligere å bidra :) 

Det som HADDE vært konstruktivt var måten jeg kunne fått lånt bilen på til turen jeg skal på. Ikke bare skrive hva jeg gjør galt …… fordi jeg må kjøre for at det skal gå!!!! Det hadde vært mye mer konstruktivt!!!!!

Jeg skjønner hva du vil, men du må skjønne at andre ikke vil det samme som deg. I denne tråden vil foreksempel ikke jeg gi deg støtte fordi jeg syns du er på ville veier, og du kan ikke bestemme at det er feil av meg. 

Om jeg gikk i dine sko ville jeg ta til meg at alle i tråden syns du håndterer dette dårlig og støtter din mor, og brukt dette til å tenke på hvordan du kan snu dette mer i retning det du ønsker. For meg er det mer og mer tydelig at du trenger å justere forventningene dine, og kommunisere egne behov og ønsker på en annen måte. 

Dersom du ikke endrer strategi og MÅ ha bil, må du rigge livet ditt sånn at du kan kjøpe egen bil dersom du holder på at din framgangsmåte er den riktige. Din mor vil nemlig neppe snu på sin beslutning om ikke du endrer atferd og holdning.

Kayia skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner hva du vil, men du må skjønne at andre ikke vil det samme som deg. I denne tråden vil foreksempel ikke jeg gi deg støtte fordi jeg syns du er på ville veier, og du kan ikke bestemme at det er feil av meg. 

Om jeg gikk i dine sko ville jeg ta til meg at alle i tråden syns du håndterer dette dårlig og støtter din mor, og brukt dette til å tenke på hvordan du kan snu dette mer i retning det du ønsker. For meg er det mer og mer tydelig at du trenger å justere forventningene dine, og kommunisere egne behov og ønsker på en annen måte. 

Dersom du ikke endrer strategi og MÅ ha bil, må du rigge livet ditt sånn at du kan kjøpe egen bil dersom du holder på at din framgangsmåte er den riktige. Din mor vil nemlig neppe snu på sin beslutning om ikke du endrer atferd og holdning.

😣 jeg klarer ikke å endre adferd fordi jeg er sint og irritert! Synes det er utilgivelig når denne turen er viktig for meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...