Gå til innhold

Flere blir syke og dør – lege slår alarm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når det kommer til dette med kosthold så tror jeg at første problemet (sånn utover 70- og 80-tallet) var at folk fortsatt spiste etter den tradisjonelle modellen, som funket flott for de som jobbet som bonde eller på samlebånd 10-12 timer i døgnet. Da trenger man mye karbo, fett og proteiner.

Men på den tiden så begynte flere og flere å jobbe stillesittende kontorjobber, men man beholdt den tradisjonelle matmodellen.

I dag så er det mer variert, men nå er det så mye som er ferdigprosessert og så mye tilgjengelig som inneholder fett og sukker at det blir et problem uansett. Fordi hjernen vår fortsatt er på steinaldernivå, dvs den gir oss impulser om at vi må spise fett og sukker i store mengder når vi har det, fordi vi vet ikke når det er tilgjengelig neste gang.

Så vi har en hjerne og en kropp som ikke er tilpasset det overflodssamfunnet vi har i dag. Det er faktisk i seg selv et stort problem.

Endret av Vhanja
Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et biovåpen? Det var da voldsomt. Kanskje roe seg litt ned.

Anonymkode: cee1f...00b

Jeg tror ikke det er biovåpen, men at vi har blitt vaksinert,  uten at vaksinen er ordentlig utforsket er skummelt. Og at så mange har dødd etter vaksinen er også skummelt. Jeg har selv tatt tre vaksiner, men kommer ikke til å ta flere. Både jeg og flere jeg kjenner, som har tatt vaksinen,  kjenner av og til trykk i brystet etter vaksinen. Det er ikke bra. Jeg har også hørt om flere som har fått problemer med hjertet etter vaksinen. En i familien tok ikke vaksinen,  pga akkurat det at hun har litt problemer med hjertet. Hun turte ikke. I dag lurer jeg på om jeg skulle gjort det samme som henne.

Det er litt fascinerende hvordan folk raskt deler seg i to leire, der den ene leiren skråsikkert hevder at det er hemmeligholdte greier ved vaksinene som gjør at folk blir syke, og den andre leiren like skråsikkert hevder at det er senvirkninger av coronasmitte som er forklaringen. 

Folk klarer seriøst ikke å slå seg til ro med at dette vet vi ikke ennå.

Anonym 2 skrev (20 minutter siden):

Jeg tror ikke det er biovåpen, men at vi har blitt vaksinert,  uten at vaksinen er ordentlig utforsket er skummelt.

Det er selvsagt ikke sant at vaksinen ikke ble testet på mennesker før den ble spredt til hele verden. Men ved dødelige virusepidemier blir det en kamp mot klokka, man har ikke tid til å teste i årevis som når det handler om nye legemidler.

Anonym 2 skrev (51 minutter siden):

Jeg tror ikke det er biovåpen, men at vi har blitt vaksinert,  uten at vaksinen er ordentlig utforsket er skummelt. Og at så mange har dødd etter vaksinen er også skummelt. Jeg har selv tatt tre vaksiner, men kommer ikke til å ta flere. Både jeg og flere jeg kjenner, som har tatt vaksinen,  kjenner av og til trykk i brystet etter vaksinen. Det er ikke bra. Jeg har også hørt om flere som har fått problemer med hjertet etter vaksinen. En i familien tok ikke vaksinen,  pga akkurat det at hun har litt problemer med hjertet. Hun turte ikke. I dag lurer jeg på om jeg skulle gjort det samme som henne.

Det som kan være verdt å tenke på er ting som:

1. Hvor mange kjenner bivirkninger sett i sammeheng med hvor mange som tok vaksinen?
2. Hvor mange som kjenner bivirkninger kan beviselig vite at dette har med vaksinen å gjøre?
3. Hva var alderen på de som døde etter vaksinen og hvor stor er sjansen for at de hadde dødd uansett pga aldersrelaterte utfordringer?

Du snakker om "trykk i brystet" og "problemer med hjertet". Jeg er selv hjertepasient med medfødt hjertefeil og kontinuerlig oppfølging fra fastlegen og helsevesenet. Jeg ble særdeles sterkt oppfordret til å ta vaksinen, noe jeg har gjort alle tre gangene, uten å merke noe.

Det er like mye, eller like lite, verdt som alle andre anekdoter.

Endret av Vhanja

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...