Gå til innhold

Influensavaksine


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (6 minutter siden):

Har dere/ skal dere ta den ? 

Jeg tok den akkurat nå. Deilig å slippe bli syk. Håper i hvert fall på det. 

Har ikke pleid å ta den, men vurderer å ta den i år. Har ennå ikke hatt covid og ser for meg at jeg ellers kan få begge deler på en gang 😅😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilbud om gratis vaksine via den frivillige jobben min, men det kræsjer med at jeg skal på jobben så tror jeg bare dropper det. Blir jo aldri syk uansett. 

Jeg fikk den i fjor av fastlegen. Han tøyde litt på reglene og førte meg inn i risikogruppen. 

Jeg hadde ikke orket å bruke penger på den. Er ikke den ganske dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som vanlig ta den. I år er det enda enklere enn tidligere - tilbud om vaksinasjon på arbeidsplassen.

Jeg er ikke i risikogruppe. Tar vaksinen først og fremst for å hindre spredning i samfunnet, særlig til de som tåler influensa dårlig. 

Mange(?) vet fremdeles ikke hvor syk man kan bli av influensa selv om man er relativ ung og sprek. Folk har en tendens til å kalle  kraftig forkjølelse influensa, selv om det er en annen sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den for en uke siden. Koster 300-350 kroner. Ikke bare er jeg selv beskyttet, men jeg unngår også å bli en som bringer sykdommen videre.

Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (4 minutter siden):

Jeg tok den for en uke siden. Koster 300-350 kroner. Ikke bare er jeg selv beskyttet, men jeg unngår også å bli en som bringer sykdommen videre.

Anbefales på det sterkeste.

Trodde den kostet over 1000 kr jeg. Mener mamma sa det en gang. Det var ikke så dyrt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne omskrive denne:

Hvis du synes vaksine er dyrt, prøv en skikkelig sykdomsepisode.

If you Think Safety is Expensive, Try Having an Accident

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en legetime om noen uker og kommer til å ta vaksinen da. Tidligere har vi fått den gjennom jobb, men han som gjennomførte dette har sluttet og da opphørte også tilbudet.

Jeg har hatt covid flere ganger, og prøver så godt jeg kan å unngå å bli syk over en lengre periode i vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (22 minutter siden):

Har ikke pleid å ta den, men vurderer å ta den i år. Har ennå ikke hatt covid og ser for meg at jeg ellers kan få begge deler på en gang 😅😱

Sånn tenkte jeg i fjor også. Jeg tok den i mange år fordi jeg fikk tilbud gjennom jobb. Så kom det noen år hvor jeg ikke tok den, men var kanskje litt beskyttet gjennom tidligere vaksiner. Nå når der har blitt så lettvint å ta den, bare stikke innom et apotek, har jeg begynt å ta den igjen. Husker jo fra yngre dager hvor slått ut man kunne bli av innfluensa. Verre enn Covid, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
kupton skrev (26 minutter siden):

Jeg tok den for en uke siden. Koster 300-350 kroner. Ikke bare er jeg selv beskyttet, men jeg unngår også å bli en som bringer sykdommen videre.

Anbefales på det sterkeste.

Jeg betalte 399 nå, men fått beskjed om at jeg får det dekket av jobben i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (26 minutter siden):

Trodde den kostet over 1000 kr jeg. Mener mamma sa det en gang. Det var ikke så dyrt da.

Her kostet den 300 på legekontoret + å sette den (hvis du ikke har frikort) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Glitter skrev (33 minutter siden):

Jeg har tilbud om gratis vaksine via den frivillige jobben min, men det kræsjer med at jeg skal på jobben så tror jeg bare dropper det. Blir jo aldri syk uansett. 

Jeg fikk den i fjor av fastlegen. Han tøyde litt på reglene og førte meg inn i risikogruppen. 

Jeg hadde ikke orket å bruke penger på den. Er ikke den ganske dyr?

399 betalte jeg, men ser at det varierer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (41 minutter siden):

Har dere/ skal dere ta den ? 

Jeg tok den akkurat nå. Deilig å slippe bli syk. Håper i hvert fall på det. 

Både sykehuset og fastlegen anbefaler meg på det sterkeste å ta influensa vaksina, så den tar jeg hvert år. Under covid så fikk jeg den gratis pga at jeg var i risikogruppa, men i år måtte jeg betale 300. Noe jeg selvsagt gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

399 betalte jeg, men ser at det varierer. 

Har hørt at det er dyrere å ta den på apoteket, men vet ikke altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Har hørt at det er dyrere å ta den på apoteket, men vet ikke altså 

Ja, det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Har hørt at det er dyrere å ta den på apoteket, men vet ikke altså 

En venn tok den hos fastlegen og betalte 300. Jeg tok den hos Boots og betalte 349.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ups, det ligger både Vitus og Boots der jeg tok den. Jeg sjekket ikke prisen på forhånd og stakk innom Vitus. Da snøt jeg jobben min for 50 kroner, skjønner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (4 minutter siden):

Jeg tok den igår og hadde litt feber i natt. Betalte 300 hos fastlegen. Greit og ha tatt den, synes jeg. 

Føler du deg bra nå ? Jeg skal i 60-årsdag i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Føler du deg bra nå ? Jeg skal i 60-årsdag i morgen. 

Ja, det er greit nå. Litt sliten kanskje. Men vet ikke om grunnen er vaksinen eller at jeg har sovet dårlig i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...