Gå til innhold

Influensavaksine


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Jeg har omtrent aldri hatt influensa - tror jeg hadde en mild variant sent på 80-tallet. Men jeg har tatt influensavaksine de gangene vi har fått tilbud om å få tatt den på jobben. Vi må betale selv, men prosessen rundt påmelding, oppmøte (de bruker jobbens lokaler) osv. er såpass enkel at jeg gidder.  Tror det har vært nesten hvert år siden svineinfluensaen.

Jeg tok den i forrige uke og merket ingenting, bortsett fra at jeg kjente hvilken arm de hadde satt den i de første dagene. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått gratis tilbud på jobb men takket som vanlig nei. Har hørt om flere som har blitt syke av den og kommer ikke til å ta den senere heller. 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (7 minutter siden):

Har fått gratis tilbud på jobb men takket som vanlig nei. Har hørt om flere som har blitt syke av den og kommer ikke til å ta den senere heller. 

Hvor mange har du hørt om som har tatt den og ikke blitt syk kontra de som blir det?

Vi har lett for å henge oss opp i de som får bivirkninger også glemmer vi hvor mange det er som tar vaksinen som ikke får noen bivirkninger, evt svært milde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same proceidure ss every year. Jeg skal ta den til mandag. Ikke har jeg lyst til å smitte andre, ei heller bli syk selv. Dessuten har jeg litt økt risiko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurja skrev (9 minutter siden):

Har fått gratis tilbud på jobb men takket som vanlig nei. Har hørt om flere som har blitt syke av den og kommer ikke til å ta den senere heller. 

Siden man kan være smittebærende uten å ha symptomer, så bør nok sykehusansatte i enda større grad enn andre la seg vaksinere. Ikke primært av hensyn til seg selv, men av hensyn til omgivelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke influensa-vaksinen tidligere, men så fikk jeg skikkelig influensa 5 år på rad og ble til og med innlagt den ene gangen så etter det har jeg tatt den hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den de tre siste årene (først via jobben, og så privat i fjor). Hadde vel kanskje tenkt å stå over i år, men jeg ser her at de fleste av dere tar den, så jeg burde kanskje bare fortsette å ta den 😮😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Føler du deg bra nå ? Jeg skal i 60-årsdag i morgen. 

Jeg er sliten og slapp enda.  Og skal på bursdag til eldste snuppe i morgen.  Håper virkelig at det ikke kommer flere så jeg kan legge meg på sofaen under ullteppe der og bare kose og lese litt.  Men kanskje er jeg i kjempeform i morgen 😄.  Håper virkelig at du er litt mer kvikk i morgen enn jeg er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (24 minutter siden):

Jeg er sliten og slapp enda.  Og skal på bursdag til eldste snuppe i morgen.  Håper virkelig at det ikke kommer flere så jeg kan legge meg på sofaen under ullteppe der og bare kose og lese litt.  Men kanskje er jeg i kjempeform i morgen 😄.  Håper virkelig at du er litt mer kvikk i morgen enn jeg er i dag.

Uffda, håper du får ei god natts søvn da, så våkner du kvikk og opplagt i morgen :) 😘

Det går helt fint her. Bittelitt stiv i venstre arm, men det er som forventet. Går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle dere som tar vaksinen i risikogrupper eller har ekstra behov pga jobb?

Eller bare fordi dere synes det er lurt?

Har egentlig ikke vurdert å ta, fordi jeg ikke er i risikogruppe og heller ikke trenger ifm jobb i år. Men egentlig kunne jeg jo tenkt meg..bare for min egen del. Har hatt influensa to ganger, og ene gangen endte jeg opp innlagt. Vil ikke der igjen 🤪

Anonymkode: bad32...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (8 timer siden):

Siden man kan være smittebærende uten å ha symptomer, så bør nok sykehusansatte i enda større grad enn andre la seg vaksinere. Ikke primært av hensyn til seg selv, men av hensyn til omgivelsene. 

Man kan da smitte andre selv om man er vaksinert.

Anonymkode: d2145...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...