Gå til innhold

Influensavaksine


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er alle dere som tar vaksinen i risikogrupper eller har ekstra behov pga jobb?

Eller bare fordi dere synes det er lurt?

Jeg tar den bare fordi det er enkelt å gjøre det på jobb. Hadde nok ikke gjort det hvis jeg måtte planlegge og bestille noe og dra til et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er alle dere som tar vaksinen i risikogrupper eller har ekstra behov pga jobb?

Eller bare fordi dere synes det er lurt?

Har egentlig ikke vurdert å ta, fordi jeg ikke er i risikogruppe og heller ikke trenger ifm jobb i år. Men egentlig kunne jeg jo tenkt meg..bare for min egen del. Har hatt influensa to ganger, og ene gangen endte jeg opp innlagt. Vil ikke der igjen 🤪

Anonymkode: bad32...2a7

Jeg er i risikogruppen og tar den siden min fastlege sterkt anbefaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er alle dere som tar vaksinen i risikogrupper eller har ekstra behov pga jobb?

Eller bare fordi dere synes det er lurt?

Har egentlig ikke vurdert å ta, fordi jeg ikke er i risikogruppe og heller ikke trenger ifm jobb i år. Men egentlig kunne jeg jo tenkt meg..bare for min egen del. Har hatt influensa to ganger, og ene gangen endte jeg opp innlagt. Vil ikke der igjen 🤪

Anonymkode: bad32...2a7

Nei, jeg er ikke i risikogruppe. Jeg tar den fordi jeg foretrekker å være frisk :) Jeg har ikke lyst til å bruke 2-3 uker av vinteren på å være syk. Og kanskje enda lenger tid på å bli helt bra. En annen ting er at en av foreldrene mine er dårlig og jeg vet ikke hvordan det kommer til å utvikle seg. Jeg ønsker å være frisk og til stede også for mine foreldres skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den i mange år gjennom en tidligere jobb. Den var riktignok gratis, men jeg tok den først og fremst fordi det var så lettvint å få den satt på jobb uten å måtte dra noe sted. Ett år var jeg bortreist på vaksinasjonsdato og da fikk jeg influensa - i jula! 😮 Skikkelig uflaks, men det ønsker jeg ikke å gjenta. Så derfor har jeg prøvd å ta den også etter at jeg byttet jobb og selv må oppsøke lege eller apotek.
 

Har ikke tatt den ennå i år, men takk for påminnelsen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (På 28.10.2022 den 10.31):

Har dere/ skal dere ta den ? 

Jeg tok den akkurat nå. Deilig å slippe bli syk. Håper i hvert fall på det. 

Skal ta

Anonymkode: 94ca4...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av vaksiner. Jeg har tatt den fast siden jeg varI slutten av 30 årene. Så også i år. Jeg er ikke i noe risikogruppe. Jeg liker bare ikke å bli syk. 

Anonymkode: 2aefb...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksine for første gang på apoteket på lørdag, og betalte 399,-. 

Jeg har ikke hatt covid, og aldri hatt influensa, og hadde ikke tenkt å ta vaksine nå heller. Men så begynte jeg å tenke på at jeg kanskje ville være ekstra utsatt, siden jeg ikke har hatt influensa før. Siden jeg nærmer meg 60 år, kan jeg jo bli veldig syk, så jeg ombestemte meg.  Har ikke merket noen ting etterpå - ikke vondt i armen, og ikke noe feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekket med HR nå, vi får ikke dekket influensavaksine i år. Det ble for dyrt for bedriften. Så da blir det vel privat, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Jeg sjekket med HR nå, vi får ikke dekket influensavaksine i år. Det ble for dyrt for bedriften. Så da blir det vel privat, tenker jeg.

Det koster bare kr 399 på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (6 minutter siden):

Det koster bare kr 399 på apotek.

Koster 299.- på Boots hvis man er medlem og har resept fra fastlegen.

Endret av cathlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (1 minutt siden):

Koster 299.- på Boots hvis man er medlem og har resept fra fastlegen.

Ok, jeg hadde dropin uten resept og uten medlemskap et annet sted (tror Apotek1). Skal man skaffe seg resept fra fastlegen blir ofte kostnaden ved dette mer enn 100, med mindre man likevel var hos legen.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (9 minutter siden):

Det koster bare kr 399 på apotek.

Vi hadde fått pris fra bedriftshelsetjenesten (på å komme hit og sette vaksinen) på 600 kr per stk 😮 Helt merkelig, når vi har avtale med dem, og de kan sette en haug i løpet av kort tid. Det bør inn i neste anbud, mener nå jeg, at sånne massevaksineringer må ha annen pris enn enkeltvaksineringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (På 28.10.2022 den 10.31):

Har dere/ skal dere ta den ? 

Jeg tok den akkurat nå. Deilig å slippe bli syk. Håper i hvert fall på det. 

Jeg var på ferie når det var kommunal vaksinering her, men det er ny sjangse neste uke, da skal jeg ta den.

Jeg er kronisk syk, har tatt den hvert år i en del år nå. Jeg fikk influensa for ca 8-10 år siden og ble skremt over for dårlig jeg ble. Etter det har jeg tatt den fast.

Mannen får den på jobb, får den dekket. Hadde han ikke gjort det, så hadde han tatt den på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (30 minutter siden):

Ok, jeg hadde dropin uten resept og uten medlemskap et annet sted (tror Apotek1). Skal man skaffe seg resept fra fastlegen blir ofte kostnaden ved dette mer enn 100, med mindre man likevel var hos legen.

De tenkte jeg også, det koster jo mer enn en hundrings å gå til legen og få en resept. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...