Gå til innhold

Influensavaksine


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Ekstra skrev (48 minutter siden):

Ok, jeg hadde dropin uten resept og uten medlemskap et annet sted (tror Apotek1). Skal man skaffe seg resept fra fastlegen blir ofte kostnaden ved dette mer enn 100, med mindre man likevel var hos legen.

Jeg vet ikke hva det koster å bestille evt fornye resept hos fastlegen, men godt mulig at vinningen går opp i spinningen hvis man ikke allerede har frikort. 

Har vært så mye hos fysioterapeut i år at jeg har fått frikort for lengst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cathlin skrev (1 time siden):

Koster 299.- på Boots hvis man er medlem og har resept fra fastlegen.

På mitt legekontor har de dropp-in (på bestemte dager) for de i risikogruppen, da koster det 250,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (51 minutter siden):

Jeg vet ikke hva det koster å bestille evt fornye resept hos fastlegen, men godt mulig at vinningen går opp i spinningen hvis man ikke allerede har frikort. 

Har vært så mye hos fysioterapeut i år at jeg har fått frikort for lengst. 

Det pleier ikke å koste noe å bestille resept hos fastlegen gjennom Helse-Norges app her jeg går.  Og med frikort betalte jeg 300 kr.  Så du sparer en hundrings hvis du ikke er medlem på Boots 😉

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege ga meg vaksinen selv og det kostet 350 kr. Jeg hadde ikke tatt ut noen resept og var til legen for noe annet. Det var han som tok det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (22 minutter siden):

På mitt legekontor har de dropp-in (på bestemte dager) for de i risikogruppen, da koster det 250,-.

Billigst til nå!

Jeg er ikke i risikogruppe men omgås folk som er litt skjøre, så tenkte å ta den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (3 minutter siden):

Billigst til nå!

Jeg er ikke i risikogruppe men omgås folk som er litt skjøre, så tenkte å ta den. 

Om jeg skjønner nettsidene riktig så var det drop-in for de i risikogruppen, men samme pris for alle. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cathlin skrev (På 31.10.2022 den 15.50):

Koster 299.- på Boots hvis man er medlem og har resept fra fastlegen.

Jeg fikk den gratis hos fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
cathlin skrev (På 31.10.2022 den 12.53):

Kan man ta den hos fastlegen hvis man ikke er i risikogruppe?

Ja med mindre du har en skikkelig regelryttere av en fastlege. Jeg har aldri blitt nektet og er ikke i risikogruppen. Men det koster bare 100 kroner mindre enn hos apotek. Så har du ikke frikort kan det fort bli dyrere. Med mindre du får det hos sykepleieren på legekontoret.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vhanja skrev (På 28.10.2022 den 12.51):

Hvor mange har du hørt om som har tatt den og ikke blitt syk kontra de som blir det?

Vi har lett for å henge oss opp i de som får bivirkninger også glemmer vi hvor mange det er som tar vaksinen som ikke får noen bivirkninger, evt svært milde. 

Tar den på mandag. Dere overtalte meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste får ingen bivirkninger. Det er det noen som glemmer. Jeg er glad for at vi har vaksiner. Jeg har ikke vært syk på flere år. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (På 31.10.2022 den 18.00):

Billigst til nå!

Jeg er ikke i risikogruppe men omgås folk som er litt skjøre, så tenkte å ta den. 

Hvorfor det? Vaksinen hindrer ikke smitting av andre.

Anonymkode: d2145...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi fikk ny beskjed på jobb for noen uker siden om at vi kunne ta vaksinen privat og få refusjon fra jobben i etterkant.

Så - i dag fikk jeg endelig somlet meg til å få tatt den! Ringte et apotek som ligger på vei hjem fra jobb, og de sa jeg bare kunne komme etter jobb. Veldig lettvint og greit. Kostet 399 kr, som jeg da får tilbake seinere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...