Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med halloweenfeiringen i huset deres?

Jeg er veldig glad i halloween. Har alltid feiret det. De siste par årene før jeg ble syk gikk vi all out på dekorasjonen og hadde over 100 barn på besøk hvert år. Så måtte vi flytte til en liten leilighet i en blokk med bare svært gamle folk uten plass til å dekorere. Hadde alltid gresskar, men syntes det ble litt stusselig.

I år har vi flyttet til nytt hus og noe av det første sønnen min sa var at nå kunne vi pynte til halloween. Jeg trodde jeg hadde kastet det meste, så jeg har kjøpt litt nytt, men da jeg åpnet esken så var det meste der. 

Så nå har vi pyntet med to gresskar, masse med gravlys, skjelett i blomsterpottene, stor edderkopp med nett, masse små edderkopper, oransje duk og mye småpynt.  Så nå er jeg spent på om ungene kommer så langt ned i nabolaget som til oss. Vi er iallefall klar.

Hva med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri feiret Halloween, men ungene var med på ulike tilstelninger da de var yngre. Nå i år blir det litt andre toner fra meg. Jeg skal ha besøk i morgen og har for første gang kjøpt inn litt greier, men bare til bordpynt.  

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122014
Del på andre sider

Jeg pynter ikke noe, men har kjøpt inn godteri i tilfelle jeg får noen på døren :)

Jeg pleide å gå knask eller knep som barn, men siden jeg ikke har barn selv så orker jeg ikke pynte og styre. Jeg tilhører heller ingen vennegjeng som kunne funnet på noe heller, hadde jeg hadde så ka det være at vi hadde arrangert et lite treff.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122020
Del på andre sider

Vendi skrev (28 minutter siden):

Har aldri feiret Halloween, men ungene var med på ulike tilstelninger da de var yngre. Nå i år blir det litt andre toner fra meg. Jeg skal ha besøk i morgen og har for første gang kjøpt inn litt greier, men bare til bordpynt.  

Jeg hatt ikke pyntet inne i år for vi brukte all bordpynt en ute i år også overbygd inngangsparti......og fordi det er rotete inne.

Ekstra skrev (15 minutter siden):

Feiret og pyntet da barna var små, men nå som de er store er pyntingen redusert til et minimum. Skal sette ut lykter i morgen kveld og har bunkret litt godteri. Vil ikke være den sære surpomp-tanta heller 😅.

Tenker jeg også kommer til å pynte litt når sønnen min flytter ut eller ikke vil mer, men kommet nok ikke til å gå all in.

hattifnattus skrev (10 minutter siden):

Jeg pynter ikke noe, men har kjøpt inn godteri i tilfelle jeg får noen på døren :)

Jeg pleide å gå knask eller knep som barn, men siden jeg ikke har barn selv så orker jeg ikke pynte og styre. Jeg tilhører heller ingen vennegjeng som kunne funnet på noe heller, hadde jeg hadde så ka det være at vi hadde arrangert et lite treff.

Jeg er for gammel til å ha gått knask eller knep. Det er litt dumt. Begynte å feire det da jeg var rundt tjue.

Ikkeanonymnok skrev (6 minutter siden):

Pynter ingenting og kjøper heller ikke inn godteri. Har ikke mye til overs for halloween. 

Da tenker jeg at du går glipp av noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122028
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Jeg er for gammel til å ha gått knask eller knep. Det er litt dumt. Begynte å feire det da jeg var rundt tjue.

Jeg er 30 og jeg mener å huske at det var rundt 5-6 klasse på min skole at det ble en greie? Det var ikke like utbredt den gangen, og jeg tror ikke man hadde kommet så langt at man hadde forstått reglene for Halloween heller som å bare gå til pyntene hus, unngå hus hvor lyset er slukket o.l. :) 

Jeg husker selv hvor gøy det var, og unner ungene gleden så lenge de oppfører seg høflig. Litt spent på om det kommer noen for det gjorde det ikke ifjor selv om utelyset stod på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122031
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Fru2020 skrev (7 minutter siden):

Da tenker jeg at du går glipp av noe.

Det synes jeg ikke. Jeg har ikke barn og slipper den delen av det. Synes mennesker er skummelt nok i seg selv om de ikke skal kle seg ut i tillegg. Og liker generelt ikke noen høytider er slike dager (som jul, påske, halloween, valentine etc).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122033
Del på andre sider

Før tok jeg med sønnen på et arrangement med aktiviteter. Men ellers har det ikke vært noe. Her jeg er nå er det er gresskar med lys på bordet, men det kan ikke stå ute for det kan ikke ringe på masse unger og sånt. 

Jeg var på noen halloween-fester som 16-20-åring. Var blant annet en slutty/sexy djevel. Så klisjé. 😛

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122043
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (3 timer siden):

Det synes jeg ikke. Jeg har ikke barn og slipper den delen av det. Synes mennesker er skummelt nok i seg selv om de ikke skal kle seg ut i tillegg. Og liker generelt ikke noen høytider er slike dager (som jul, påske, halloween, valentine etc).

Da blir min påstand sterkere. Jeg tenker du går glipp av mye som ikke liker høytider. Men det er jo alltid en grunn til at folk føler det sånn, så jeg er lei meg på dine vegne.

Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg feirer ikke Halloween for min del (har ikke barn). Men vi "feirer" dagen siden det er jubileumsdagen til meg og samboer.

Da jeg var yngre hadde jeg noen år hvor jeg var inni wicca/new age. Da feiret jeg Samhain/allehelgensaften.

Gratulerer med jubileum 

hattifnattus skrev (3 timer siden):

Jeg er 30 og jeg mener å huske at det var rundt 5-6 klasse på min skole at det ble en greie? Det var ikke like utbredt den gangen, og jeg tror ikke man hadde kommet så langt at man hadde forstått reglene for Halloween heller som å bare gå til pyntene hus, unngå hus hvor lyset er slukket o.l. :) 

Jeg husker selv hvor gøy det var, og unner ungene gleden så lenge de oppfører seg høflig. Litt spent på om det kommer noen for det gjorde det ikke ifjor selv om utelyset stod på.

Jeg er også spent på om det kommer noen i morgen. Trist hvis ingen kommer når vi har lagt så mye ned i pyntingen.

Men det aller viktigste er at sønnen for det gøy på sin runde. Han har dessverre ingen å gå med, og det skjærer litt i mammahjertet, men han gleder seg.

Glitter skrev (2 timer siden):

Før tok jeg med sønnen på et arrangement med aktiviteter. Men ellers har det ikke vært noe. Her jeg er nå er det er gresskar med lys på bordet, men det kan ikke stå ute for det kan ikke ringe på masse unger og sånt. 

Jeg var på noen halloween-fester som 16-20-åring. Var blant annet en slutty/sexy djevel. Så klisjé. 😛

Jeg var alltid heks. Jeg hadde hekselatteren inne.

Syrin skrev (2 timer siden):

Jeg brukte kle meg ut og gå knask eller knep da jeg var barn, men nå som voksen har det blitt til at jeg ikke gjør noe. Men jeg hadde nok pyntet og kjøpt inn godteri hadde jeg bodd i hus tenker jeg.

Jeg pyntet heller ikke når jeg bodde i leilighet. Var liksom ikke plass til det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122120
Del på andre sider

Bøtteknotten

Halloween var ikke-eksisterende i min barndom 🤷‍♀️ Visste hva det var pga amerikanske filmer 😂

Når det begynte å komme mer og mer her til lands syntes jeg det var ganske teit. Bare for at butikker etc skal tjene penger på en tradisjon som vi ikke hadde noe forhold til. Men, tidene endrer seg. Halloween er kommet for å bli. Og det vokser på meg 😅 Ungene elsker det, og jeg synes det passer fint med en «spesiell dag» å se frem til i denne lange mørke tiden frem til jul.

De minste skal på et arrangement og elsker å kle seg ut. Mulig det blir noe knask eller knep om det blir tid og de vil. Eldste ønsker ikke noe slikt, men har invitert venner på filmkveld. 

Blitt en tradisjon å skjære ut gresskar - det er faktisk veldig kjekt for både store og litt mindre. Og fint på trappa i mørket!

Kjøpt inn noe snop, og satser på at det kommer noen forbi. Gjør som regel det her midt i et byggefelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122124
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å bli endel år siden jeg fulgte barn på knask eller knep, men husket at gutta syntes det var skikkelig spennende å gå rundt i mørket og møte på andre utkledde barn.

Dengang da ble barna (eget + venner) alltid fulgt rundt, vi gikk kun til folk vi kjente eller til folk som hadde satt ut lykter el lign. Snakket også med barna om hva «knep» kunne være, og kom til at det kunne være å legge igjen en kongle. Men det ble aldri behov for den løsningen. 

Ved et par tilfeller hadde jeg også gutta på middag før de gikk knask eller knep. Ett år laget jeg svart pasta. Det syntes de var spennende. 

Nå nøyer jeg meg med å levere ut godis til de som kommer på døra, og typisk har jeg laget en gresskarlykt for dekorasjon og «invitasjon». I år har jeg vært litt opptatt i oktober, så gresskarlykt gikk i glemmeboka. Får sette ut vanlig lykt synlig og håpe noen finner veien innom. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469371-halloween/#findComment-4122144
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...