Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gaver er alltid litt vanskelige.  Dattera til en venninna av meg har det vanskelig for tiden og jeg tenkte jeg skulle kjøpe en oppmuntringsgave.  Hun er 23 år, har en kjip jobb hun mistrives i for øyeblikket, men skal fortsette å studere etter jul. Hun snakker spansk, engelsk, romensk og farsi, veldig glad i dyr men har verken hatt tid, økonomi eller ork til å utvikle noen fritidsinteresser.

Gaven skal ikke ta for stor plass i kofferten.  Jeg tenkt litt på en ulltrøye og ullstrømpebukser siden ull er umulig å få tak i og det nærmer seg vinter og blir kaldt, men synes egentlig at det en kjedelig gave.  Hun blir garantert glad for alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469395-ide-til-gave-%F0%9F%98%84/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dorthe skrev (12 minutter siden):

Jeg tenkt litt på en ulltrøye og ullstrømpebukser siden ull er umulig å få tak i og det nærmer seg vinter og blir kaldt, men synes egentlig at det en kjedelig gave.  

Tips: Kari Traa-ullplagg er mindre kjedelige enn mange av de andre merkene. Prisen er nok deretter, men det er mye tilbud. 

Bøtteknotten
Dorthe skrev (35 minutter siden):

Gaver er alltid litt vanskelige.  Dattera til en venninna av meg har det vanskelig for tiden og jeg tenkte jeg skulle kjøpe en oppmuntringsgave.  Hun er 23 år, har en kjip jobb hun mistrives i for øyeblikket, men skal fortsette å studere etter jul. Hun snakker spansk, engelsk, romensk og farsi, veldig glad i dyr men har verken hatt tid, økonomi eller ork til å utvikle noen fritidsinteresser.

Gaven skal ikke ta for stor plass i kofferten.  Jeg tenkt litt på en ulltrøye og ullstrømpebukser siden ull er umulig å få tak i og det nærmer seg vinter og blir kaldt, men synes egentlig at det en kjedelig gave.  Hun blir garantert glad for alt.

Nå leser jeg litt mellom linjene her, og antar at du skal ta med denne gaven til utlandet en plass til en person du skal treffe og som ikke snakker norsk. Stemmer det? 😅

Hm..jeg kjenner jo verken deg eller henne, men kan gjerne komme med noen tanker. Kanskje det setter deg på ideen om noe helt annet og bedre 😂

- Ull er jo helt supert, spesielt om hun bor en kald plass og det er vanskelig å få tak i ull der. Du kan jo evt kombinere med noe annet? Noe sjokolade/te/kaffe? En fin ulltrøye er ikke kjedelig. Kari Traa er jo som foreslått kjempefint, og du kan være heldig å finne på salg! Fullpris er blodpris… Sport Outlet har noen fine, som denne: https://sportoutlet.no/klaer/undertoy/product/110096?c=18973 men ull er jo relativt dyrt uansett da?

- En oppmuntringsgave, da tenker jeg at det viktigste er at det formidler omtanke og at du vil hun skal ha det bra/bedre. Innholdet/prisen er mindre viktig egentlig. Vet du hva hun liker å spise/drikke? Eller gjøre når hun skal slappe av? 

- Kjøp en fin boks/kurv i rett størrelse og legg oppi litt forskjellig. Feks: nøtter, sjokolade, te, kaffe, ullsokker eller slike «kosesokker», en bok, blad, liten lyslykt, badebombe, god håndsåpe, en halvflaske vin..

- En adventskalender du tror hun hadde likt godt

- Et ullpledd (er kanskje litt stort til kofferten? Men KID hadde nettopp noen fantastisk mye til 50%..sikkert ikke nå lengre da..)

Dorthe skrev (1 time siden):

Ullundertøy er en super gave. Hvor mye har du tenkt å bruke. Du må opp i 700-1000 for et bra sett. 

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Sport Outlet har noen fine, som denne: https://sportoutlet.no/klaer/undertoy/product/110096?c=18973 men ull er jo relativt dyrt uansett da?

50% ull / 50% akryl i denne... Men ja, ull er dyrt.

Selv har jeg sluttet å kjøpe Kari Traa da de tåler relativt lite, de er lekre å se på, men tåler lite etter kort tid. Har flere trøyer og en longs og både longsen og to av trøyene har revnet etter ikke så alt for mye bruk.

Jeg kan dra opp på senteret her og sjekke hva de har på Sport Outlet.  Og så kan jeg heller kjøpe en kurv der nede og fylle opp med litt snacks.  Det er jo hyggelig at folk her også mener at ull er tingen å kjøpe.  Det er kjempekaldt der om vinteren og jeg tror ikke de har skikkelig fyring inne der de bor.  Uansett er strømprisen 5 kr kilowatten og ingen strømstøtte og da er det nok mange av de fastboende som ikke har råd og fyre.

Annonse

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Selv har jeg sluttet å kjøpe Kari Traa da de tåler relativt lite, de er lekre å se på, men tåler lite etter kort tid. Har flere trøyer og en longs og både longsen og to av trøyene har revnet etter ikke så alt for mye bruk.

Nå er ikke jeg så glad i akryl, men det behøver ikke å være ren ull.  Jeg er fan av Pierre Roberts ulltøy når jeg er der om vinteren, men de er jo kjedelig å se på.  Og vi har varmepumpe så det er varmt inne og ute bruker jeg dunjakke.

cathlin skrev (26 minutter siden):

Her er et sett fra devold til 700.- i 100% merinoull. Var litt knallfarger. 

Devold Multi Sport Woman Shirt/Long Johns Dame | Sportsnett

Jeg rekker ikke å kjøpe noe på nett. Du tror vel ikke jeg har tenkt å være her noe særlig lenger. Jeg kjeder meg ihjel og ikke tåler jeg været noe særlig heller. 😉.  Har folk sluttet helt å gå på kaffebesøk her?

Dorthe skrev (54 minutter siden):

Jeg rekker ikke å kjøpe noe på nett. Du tror vel ikke jeg har tenkt å være her noe særlig lenger. Jeg kjeder meg ihjel og ikke tåler jeg været noe særlig heller. 😉.  Har folk sluttet helt å gå på kaffebesøk her?

Ååå, jeg vil også dra sydover. Men jeg kom akkurat tilbake og må være i ro et par måneder minst. Dølt.

Jeg føler heller ikke at jeg tåler dette været, altsåaltså.

Kaffebesøk er et fremmedord. Men nå fikk jeg lyst på kaffe, og kom på at jeg tom for bønner. Uhu. 

Kaffe er godt og nødvendig.  Du må ikke gå tom for det  

Er det meningen at alle skal sitte hjemme alene i sitt eget lille bo og ikke omgå noen?  Det virker sånn og det er deprimerende.  14 dager alene og bare ha sett unger og barnebarn, nei, her kan jeg ikke være

Lillemus skrev (17 timer siden):

Jeg har motsatt erfaring. Den Kari Traa-trøya jeg har brukt mest, er vel rundt ti år, like hel og fin. Har et helt sett som kun er to år, og der har det kommet et lite hull på buksa, som jeg må få sydd - ellers er begge deler like fint!

Janus er tynnere og får lettere hull, synes jeg. Eller det varierer - kom på at jeg har et Janus-sett som er like fint, uten hull.  Jeg har bare en Devold trøye, som er 2 år gammel. Den er like fin, men jeg har ikke brukt den så mye.

påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg har motsatt erfaring. Den Kari Traa-trøya jeg har brukt mest, er vel rundt ti år, like hel og fin. Har et helt sett som kun er to år, og der har det kommet et lite hull på buksa, som jeg må få sydd - ellers er begge deler like fint!

Janus er tynnere og får lettere hull, synes jeg. Eller det varierer - kom på at jeg har et Janus-sett som er like fint, uten hull.  Jeg har bare en Devold trøye, som er 2 år gammel. Den er like fin, men jeg har ikke brukt den så mye.

Har hauger med ulltøy fra ulike produsenter og modeller og Rose fra Kari Traa er desidert det som tåler minst og det har jeg sett mange klage på. :) Du er sikkert mer forsiktig når du kler av og på deg! ;) 

Annonse

Re. ulltøy - Jeg elsker Devold Breeze. Det er det mykeste de har (er litt følsom når det gjelder ull) og kjempedeilig. Dessverre er det jo slik at jo mykere ull, jo dårligere holdbarhet. De har det med å rakne litt etter et par år. Stivere (mer kløete) ull holder langt lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...