Gå til innhold

Ekstraslag på hjertet. Helt ekstremt


miamariann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En i familien min fikk svært raske pulserende hjerteslag. Vedkommende ringte ambulanse men fikk vite at det var bare angst. Vedkommende dro da selv inn på legevakten og ble sendt i hu og hast til sykehuset. Det viste seg at det var en utposing på hovedpulsåren og at det sto om livet. Det ble foretatt en hjerteoperasjon og alt ble bra igjen. 

Anonymkode: 7a327...b6a

Jeg har ikke pulserende hjerteslag og rask puls men ekstraslag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miamariann skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke pulserende hjerteslag og rask puls men ekstraslag 

Ok  det er bra at den ikke er pulserende rask. Pulserende rask kunne sees synlig på magen og på halsen på vedkommende.  Ekstraslag er plagsomt. Jeg får mye av det når jeg drikker koffein eller er engstelig. Men du bør oppsøke legevakt eller lege om det er for ille. Har du vondt i brystet? 

Anonymkode: 7a327...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok  det er bra at den ikke er pulserende rask. Pulserende rask kunne sees synlig på magen og på halsen på vedkommende.  Ekstraslag er plagsomt. Jeg får mye av det når jeg drikker koffein eller er engstelig. Men du bør oppsøke legevakt eller lege om det er for ille. Har du vondt i brystet? 

Anonymkode: 7a327...b6a

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamariann skrev (2 minutter siden):

Nei

Det er ihvertfall bra tror jeg. Men ville stått på og bedt om å få kartlagt dette bedre om jeg var usikker. 

Anonymkode: 7a327...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er ihvertfall bra tror jeg. Men ville stått på og bedt om å få kartlagt dette bedre om jeg var usikker. 

Anonymkode: 7a327...b6a

Du har nok rett. Sykt sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamariann skrev (27 minutter siden):

Du har nok rett. Sykt sliten

Synes legen burde sendt deg videre til en hjertespesialist. Så blir det gjerne bra undersøkt slik at du kan få det grundig utredet. Tror det er slitsomt å være engstelig for det i seg selv. Men uansett viktig at du får det grundig og nøye undersøkt og at du får pratet med spesialist om dette. 

Anonymkode: 7a327...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miamariann skrev (30 minutter siden):

Du har nok rett. Sykt sliten

Blir jo mye angst når man frykter ekstraslagene og det fører heller ikke godt med seg. Derfor viktig at det blit undersøkt slik at du kan føle en indre ro. 

Anonymkode: 7a327...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Synes legen burde sendt deg videre til en hjertespesialist. Så blir det gjerne bra undersøkt slik at du kan få det grundig utredet. Tror det er slitsomt å være engstelig for det i seg selv. Men uansett viktig at du får det grundig og nøye undersøkt og at du får pratet med spesialist om dette. 

Anonymkode: 7a327...b6a

Det er ofte problemet med ekstraslag - TS har blitt grundig utredet hos hjertespesialist men plagene vedvarer likevel. For mange er det vanskelig å overse noe som føles så ubehagelig og dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (2 minutter siden):

Det er ofte problemet med ekstraslag - TS har blitt grundig utredet hos hjertespesialist men plagene vedvarer likevel. For mange er det vanskelig å overse noe som føles så ubehagelig og dramatisk.

True

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei miamariann

Jeg har slitt med ekstraslag (ves) av og på i åresvis. Også med flere års pause før på’n igjen. Har på det verste hatt 1300 ves på et døgn. Helt ufarlig iflg kardiologen. Men grusomt. Jeg trodde nesten jeg skulle stryke med det døgnet. Jeg får de ofte anfallsvis og «regelmessig». Får da forholdsvis rask puls og hyppige ekstraslag (hvert 3 til 5 slag). Har også hatt annethvert slag i noen sekunder. Fryktelig skremmende. Kardiologen sa til meg at jeg måtte ha minst 10 000 i døgnet før det var aktuelt med ablasjon. Jeg har nok litt helseangst til tider, men ekstraslagene driter i det. De kommer når det passer dem. Noen ganger kommer de når jeg er bekymret andre ganger kan jeg være bekymret uten at de kommer. Noen ganger kommer de når jeg har løpt til bussen, mens andre ganger kommer de ikke selv om jeg løp like fort til bussen. Det er ikke noen mønster eller system her. Men jeg har veldig gode perioder og noen dårlige. Og jeg aner ikke hvorfor jeg kun får de i perioder…. Jeg må bare forholde meg til at det ikke er farlig og det faktum at kardiologen sa han omtrent ikke hadde sett et sterkere hjerte med de tallene han fikk opp på skjermen. Jeg blir faktisk stressa og småredd når jeg får dem, selv om jeg vet at det ikke er farlig. Det i seg selv er nesten verre enn ekstraslagene.

Anonymkode: 3923c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hei miamariann

Jeg har slitt med ekstraslag (ves) av og på i åresvis. Også med flere års pause før på’n igjen. Har på det verste hatt 1300 ves på et døgn. Helt ufarlig iflg kardiologen. Men grusomt. Jeg trodde nesten jeg skulle stryke med det døgnet. Jeg får de ofte anfallsvis og «regelmessig». Får da forholdsvis rask puls og hyppige ekstraslag (hvert 3 til 5 slag). Har også hatt annethvert slag i noen sekunder. Fryktelig skremmende. Kardiologen sa til meg at jeg måtte ha minst 10 000 i døgnet før det var aktuelt med ablasjon. Jeg har nok litt helseangst til tider, men ekstraslagene driter i det. De kommer når det passer dem. Noen ganger kommer de når jeg er bekymret andre ganger kan jeg være bekymret uten at de kommer. Noen ganger kommer de når jeg har løpt til bussen, mens andre ganger kommer de ikke selv om jeg løp like fort til bussen. Det er ikke noen mønster eller system her. Men jeg har veldig gode perioder og noen dårlige. Og jeg aner ikke hvorfor jeg kun får de i perioder…. Jeg må bare forholde meg til at det ikke er farlig og det faktum at kardiologen sa han omtrent ikke hadde sett et sterkere hjerte med de tallene han fikk opp på skjermen. Jeg blir faktisk stressa og småredd når jeg får dem, selv om jeg vet at det ikke er farlig. Det i seg selv er nesten verre enn ekstraslagene.

Anonymkode: 3923c...511

Så snilt at du tok deg tid. Takk. Dette betrygget meg. Vært en jævlig helg med flere serier. Mange dobbeltslag etter hverandre. Føler jeg ikke får puste. Men får jo det. 

Endret av miamariann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...