Gå til innhold

Psykiatriforumet


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Burde ikke psykiatriforumet også ha hatt en mulighet for å kun bruke nick? Trodde det først og fremst var der anonyme drittslengere var et problem? Et underforum som det på Åpent må jo være vel så kjærkomment der, hvor man kan åpne seg uten å være redd for å få hets og slemme tilbakemeldinger? Så jeg stemmer for en sånn mulighet også på psykiatriforumet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å slenge dritt er regelbrudd og vil derfor bli ryddet, rapporter gjerne om dere ser noe. Men mange av våre faste brukere som ellers bruker nick foretrekker å bruke AB i f.eks psykiatriforumet fordi de ikke ønsker å forbinde brukernavnet sitt til eventuelle problemstillinger, og det skjønner jeg. Det skal være minst mulig forum hvor det ikke er mulig å bruke AB, og åpent med nick ble opprettet fordi det hovedsakelig var klager om masse tulleinnlegg og lange kveruleringer med AB. På Psykiatri har det vært ryddet minimalt den siste tiden, da hovedsakelig for avsporinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

Å slenge dritt er regelbrudd og vil derfor bli ryddet, rapporter gjerne om dere ser noe. Men mange av våre faste brukere som ellers bruker nick foretrekker å bruke AB i f.eks psykiatriforumet fordi de ikke ønsker å forbinde brukernavnet sitt til eventuelle problemstillinger, og det skjønner jeg. Det skal være minst mulig forum hvor det ikke er mulig å bruke AB, og åpent med nick ble opprettet fordi det hovedsakelig var klager om masse tulleinnlegg og lange kveruleringer med AB. På Psykiatri har det vært ryddet minimalt den siste tiden, da hovedsakelig for avsporinger.

Ok, skjønner. Tenkte bare at det for noen av oss kunne føles tryggere å ha valgmuligheten. At man kan velge om man vil skrive anonymt og få svar som vanlig (både fra anonyme og nickbrukere), eller poste med nick og kun få svar med nick. 

Jeg har jo sett at noen nickbrukere blir "gått etter" av anonyme, og tenkte derfor at det kunne føles tryggere å poste et sted hvor alle måtte svare med nick. Å ha den valgmuligheten. Men det kan godt være at stygge kommentarer fra ab ikke er noe problem lenger. (?) 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 minutt siden):

Ok, skjønner. Tenkte bare at det for noen av oss kunne føles tryggere å ha valgmuligheten. At man kan velge om man vil skrive anonymt og få svar som vanlig (både fra anonyme og nickbrukere), eller poste med nick og kun få svar med nick. 

Jeg har jo sett at noen nickbrukere blir "gått etter" av anonyme, og tenkte derfor at det kunne føles tryggere å poste et sted hvor alle måtte svare med nick. Å ha den valgmuligheten. Men det kan godt være at stygge kommentarer fra ab ikke er noe problem lenger. (?) 🙂

Det har i hvertfall ikke vært noe på psykiatri på en stund. Det går ofte i bølger så da pleier jeg bli obs på det. Nå har jeg også fått tilbake rutine på å lese alle tråder på psykiatri, det fikk jeg ikke gjort i en periode pga mye annet på jobb 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (30 minutter siden):

Det har i hvertfall ikke vært noe på psykiatri på en stund. Det går ofte i bølger så da pleier jeg bli obs på det. Nå har jeg også fått tilbake rutine på å lese alle tråder på psykiatri, det fikk jeg ikke gjort i en periode pga mye annet på jobb 😊

Jeg er enig i at psykiatriforumet bør være åpent for anonym bruker da det tidvis er sensitive problemstillinger som drøftes der og det ofte er behov for å utlevere opplysninger.

Men det jeg forundrer meg litt over - det er 1 person (med to brukere) som lager mesteparten av problemene her inne. Ta problemet ved roten. Utesteng vedkommende i stedet for å lage masse workarounds som går ut over alle anonyme brukere.

Når du f.eks. besvarer en medisinsk problemstilling med "Æsj" - da har du ikke mye å gjøre på dette forumet. Det er en totalt manglende forståelse for hvilket forum vedkommende er på.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at psykiatriforumet bør være åpent for anonym bruker da det tidvis er sensitive problemstillinger som drøftes der og det ofte er behov for å utlevere opplysninger.

Men det jeg forundrer meg litt over - det er 1 person (med to brukere) som lager mesteparten av problemene her inne. Ta problemet ved roten. Utesteng vedkommende i stedet for å lage masse workarounds som går ut over alle anonyme brukere.

Hvem er de to brukerene? 

Anonymkode: adf12...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (Akkurat nå):

Det er det ikke lov å si her.

Du har allerede kommet med påstander og spekulasjoner om at det r en bruker med to brukere så kan du vel også si hvem det er? 

Anonymkode: adf12...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker admin vet det ikke er samme person som du henviser til. Jeg tror jeg vet hvem du tenker på men de to er ikke en person :) 

Anonymkode: adf12...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (16 minutter siden):

Jeg er enig i at psykiatriforumet bør være åpent for anonym bruker da det tidvis er sensitive problemstillinger som drøftes der og det ofte er behov for å utlevere opplysninger.

Ja, jeg tenkte bare på at det kunne være en valgmulighet, ikke at forumet slik det fungerer nå skulle opphøre. Men ha et tilleggsforum/underforum slik som på Åpent. 

Altså, ja takk begge deler :)

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker admin vet det ikke er samme person som du henviser til. Jeg tror jeg vet hvem du tenker på men de to er ikke en person :) 

Anonymkode: adf12...dc2

Om det er en eller to personer er vel ikke så viktig. Poenget er jo det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Om det er en eller to personer er vel ikke så viktig. Poenget er jo det samme?

Så lenge enhver passer på seg selv er mye løst. Det hjelper ikke at det blir alle mot en. 

Anonymkode: adf12...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge enhver passer på seg selv er mye løst. Det hjelper ikke at det blir alle mot en. 

Anonymkode: adf12...dc2

Det er jo ikke helt slik ting fungerer da. Når noen oppfører seg dårlig så er jo samfunnet lagt opp slik at det forventes sanksjoner. Bare da kan jo de det gjelder få korrigert måten de oppfører seg på. Slik at det blir bedre for alle å være på forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge enhver passer på seg selv er mye løst. Det hjelper ikke at det blir alle mot en. 

Anonymkode: adf12...dc2

Problemet er jo at man blir skeptisk til alle anonyme og lurer fort på om "er dette et reelt svar eller er det bare begynnelsen på masse kverulering og trolling?" Adm burde definitivt slått hardere ned på vedkommende som herjer banans for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Problemet er jo at man blir skeptisk til alle anonyme og lurer fort på om "er dette et reelt svar eller er det bare begynnelsen på masse kverulering og trolling?" Adm burde definitivt slått hardere ned på vedkommende som herjer banans for tiden.

Admin HAR slått hardt ned på det, ingen vet hva som skjer bak «lukkede dører» ! Det har vært mye annet før her også som ikke har vært greit og det har fått gå. Det er hva dol er - stor takhøyde og åpent for alle mennesker med forskjellige erfaringer og kunnskap. 

Anonymkode: adf12...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Admin HAR slått hardt ned på det, ingen vet hva som skjer bak «lukkede dører» ! Det har vært mye annet før her også som ikke har vært greit og det har fått gå. Det er hva dol er - stor takhøyde og åpent for alle mennesker med forskjellige erfaringer og kunnskap. 

Anonymkode: adf12...dc2

Det er absolutt åpent for mennesker med forskjellige erfaringer og kunnskap. Det er ikke ulike erfaringer og kunnskap det reageres på. Det er trolling, tulleinnlegg og stikk forkledd som AB mot brukere med nick. Rett og slett dårlig oppførsel som gjør forumet kjipere å være på for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det er absolutt åpent for mennesker med forskjellige erfaringer og kunnskap. Det er ikke ulike erfaringer og kunnskap det reageres på. Det er trolling, tulleinnlegg og stikk forkledd som AB mot brukere med nick. Rett og slett dårlig oppførsel som gjør forumet kjipere å være på for andre.

Har det skjedd i dag? Det du tolker som tulleinnlegg er gjerne et reelt innlegg for en annen. Jeg tenker man skal være forsiktig med og si noen tuller selvom man ikke kan kjenne seg igjen i det selv. Ufin under ab er noe annet og ikke greit. 

Anonymkode: adf12...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har det skjedd i dag? Det du tolker som tulleinnlegg er gjerne et reelt innlegg for en annen. Jeg tenker man skal være forsiktig med og si noen tuller selvom man ikke kan kjenne seg igjen i det selv. Ufin under ab er noe annet og ikke greit. 

Anonymkode: adf12...dc2

Ja, det kan absolutt forekomme at et innlegg er reelt og man tror det er tulleinnlegg. Sjansen for at det skjer er større jo flere trolle- og tulleinnlegg man er vant med at kommer på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ja, det kan absolutt forekomme at et innlegg er reelt og man tror det er tulleinnlegg. Sjansen for at det skjer er større jo flere trolle- og tulleinnlegg man er vant med at kommer på forumet.

Nå sier jeg meg ferdig med denne tråden. For min del har jeg bedt om unnskyldning til en jeg verdsetter høyt og til dere andre, er jeg under utvikling for hver dag og etterstreber alltid og gjøre det beste jeg kan. Så får dere feie for deres egen dør! 

Anonymkode: adf12...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (15 minutter siden):

Problemet er jo at man blir skeptisk til alle anonyme og lurer fort på om "er dette et reelt svar eller er det bare begynnelsen på masse kverulering og trolling?" Adm burde definitivt slått hardere ned på vedkommende som herjer banans for tiden.

Admin har tatt apekatten som herjer bananas så ikke vær redd for det. Ha en fin dag! 

Anonymkode: adf12...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...