Gå til innhold

Noen som har prøvd legemiddelet zonat før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Zonat er et antihistamin, med sederende virkning. I mange land (men ikke Norge) er det reseptfritt.

Det kan brukes sammen med melatonin, men det er ikke noe særlig vits i å bruke sammen med quetiapin for det virker søvnmessig på samme måte. Dessuten er medisinen nokså dyr og fås ikke på blå resept.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marye skrev (2 minutter siden):

Ikke hos meg. Er veldig plaget uansett medisin og dose

Ok det ønsker ikke å få da jeg bruker det for og fremkalle søvn. 

Anonymkode: ec117...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok det ønsker ikke å få da jeg bruker det for og fremkalle søvn. 

Anonymkode: ec117...ef4

Det går nok bra med de fleste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke det dosebasert? 

Anonymkode: ec117...ef4

Dette er vel eksempel på at en person sin erfaring med en medisin ikke er representativt for alle andre.

Når man f.eks. bruker høye doser antipsykotika, kan enhver medisin i tillegg som har en beroligende effekt gi restless legs. Dette er jo ikke nødvendigvis tilfelle for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (28 minutter siden):

Dette er vel eksempel på at en person sin erfaring med en medisin ikke er representativt for alle andre.

Når man f.eks. bruker høye doser antipsykotika, kan enhver medisin i tillegg som har en beroligende effekt gi restless legs. Dette er jo ikke nødvendigvis tilfelle for deg.

IsSomethingWrong: er lyrica brukt under et svangerskap skadelig for foster? Hva skal jeg gjøre når jeg må bruke lyrica for restless legs?

 

Kan rexulti være verdt å prøve? Bruker idag lamictal, cisordnol og leponex. Får man restless legs av rexulti? Er ikke den i slekt med abilify? 
 

Abilify er ENESTE AP jeg ikke har fått restless legs av, og mulig cisordinol. Bruker bare en liten dose cisordnol. Trodde den var synderen, men leponex var ikke noe bedre. Så jeg må bruke lyrica 

er ikke gravid nå, bare tenker inn i fremtiden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (2 minutter siden):

IsSomethingWrong: er lyrica brukt under et svangerskap skadelig for foster? Hva skal jeg gjøre når jeg må bruke lyrica for restless legs?

 

Kan rexulti være verdt å prøve? Bruker idag lamictal, cisordnol og leponex. Får man restless legs av rexulti? Er ikke den i slekt med abilify? 
 

Abilify er ENESTE AP jeg ikke har fått restless legs av, og mulig cisordinol. Bruker bare en liten dose cisordnol. Trodde den var synderen, men leponex var ikke noe bedre. Så jeg må bruke lyrica 

er ikke gravid nå, bare tenker inn i fremtiden

 

Hei 😊

Restless legs får du av for liten dopaminstimulering. Som du kanskje merker blir det verre når stimuleringen er lav, f.eks om natten. Lyrica bedrer dette litt.

Abilify har en viss egenstimulerende effekt og gir sjeldnere denne bivirkningen. Rxulti virker etter samme prinsipp, men noe svakere. Rent teoretisk er det godt mulig du vil få mindre restless legs av den, men svaret får du kun ved å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (2 minutter siden):

Hei 😊

Restless legs får du av for liten dopaminstimulering. Som du kanskje merker blir det verre når stimuleringen er lav, f.eks om natten. Lyrica bedrer dette litt.

Abilify har en viss egenstimulerende effekt og gir sjeldnere denne bivirkningen. Rxulti virker etter samme prinsipp, men noe svakere. Rent teoretisk er det godt mulig du vil få mindre restless legs av den, men svaret får du kun ved å prøve. 

Takk for svar. Da får en se om legen i FACT godkjenner et medisinbytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...