Gå til innhold

Dose 4


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe vits i å ikke ta den? Reagerte normalt på d 3 tidligere keg tar også influensavaksine. Jeg tilhører ingen risikogruppe. Nærmer meg 50. Er dog ganske overvektig. Antivaxxere trenger ikke skremme meg. Jeg ønsker svar av folk som i utgangspunktet har litt medisinsk kunnskap 

Anonymkode: c9fc6...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen motforestillinger mot å ta dose 4, men jeg ser per nå heller ingen grunn til å gjøre. Før det kommer et farligere, mutert virus og en påfølgende modifisert vaksine mot den varianter, tror jeg ikke at jeg kommer til å ta noen flere doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den. Tok den oppdaterte vaksinen mot Omikron. Har også tatt influensavaksine.

Jeg hadde ingen plager etter vaksineringen, og har så langt klart å unngå å få covid selv om familien har blitt smittet. Jeg tror man mer må vurdere om man ønsker en runde til med covid i vinter. I tillegg beskytter vaksinen mot alvorlig sykdom om man skulle bli smittet. For meg var valget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (På 1.12.2022 den 9.57):

Jeg har tatt den. Tok den oppdaterte vaksinen mot Omikron. Har også tatt influensavaksine.

Jeg hadde ingen plager etter vaksineringen, og har så langt klart å unngå å få covid selv om familien har blitt smittet. Jeg tror man mer må vurdere om man ønsker en runde til med covid i vinter. I tillegg beskytter vaksinen mot alvorlig sykdom om man skulle bli smittet. For meg var valget enkelt.

Vet du hvor lang tid det tar før omikron vaksine virker? Husker det tok kort tid for dose 3, men finner ikke noe om den oppdaterte. 

Anonymkode: c9fc6...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vet du hvor lang tid det tar før omikron vaksine virker? Husker det tok kort tid for dose 3, men finner ikke noe om den oppdaterte. 

Anonymkode: c9fc6...787

Den begynner å virke raskt (dvs. du begynner å få beskyttelse etter bare få dager) men maksimal beskyttelse tar vel 2-3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
ISW skrev (15 minutter siden):

Den begynner å virke raskt (dvs. du begynner å få beskyttelse etter bare få dager) men maksimal beskyttelse tar vel 2-3 uker :)

Takk for info🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok de tre første dosene uten å nøle, men lurte litt lenger på om jeg skulle ta dose 4 - var det nødvendig? I tillegg til de tre dosene, fikk jeg en runde covid i sommer, så jeg var kanskje bra nok beskyttet likevel. Jeg valgte likevel å ta den. Den er oppdatert, og jeg er lite lysten på å bli syk. Jeg har også tatt influensavaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...