Gå til innhold

Hvor mye gi til barna sine til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Jeg vet om en som flere ganger har gitt kunst til sin frue til jul, til stor glede for begge parter. :) Jeg har selv gitt både microbølgeovn og støvsuger til mannen til jul og jeg tror sannelig han har fått vannkoker til bursdagen sin også! 😂 Han har fått noe mer personlig i tillegg da. :)

Microbølgeovn og støvsuger hører til hjemmet og da gir man det til begge parter.  Vannkoker er en liten ting, og jeg tror jeg fikk en vannkoker engang av min datter etter skilsmissen.  Da fant de på noe de mente at jeg manglet.

Det kan godt hende at noen gir kunst til jul selvom jeg ikke kommer på noen.  Det er mer personlig gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savannah skrev (Akkurat nå):

Microbølgeovn og støvsuger hører til hjemmet og da gir man det til begge parter.  Vannkoker er en liten ting, og jeg tror jeg fikk en vannkoker engang av min datter etter skilsmissen.  Da fant de på noe de mente at jeg manglet.

Det kan godt hende at noen gir kunst til jul selvom jeg ikke kommer på noen.  Det er mer personlig gave.

Mannen ble så fornøyd så. :) Når det gjelder støvsugeren fikk han ny (før vi flyttet sammen) fordi den han hadde var så dårlig, men han syntes ikke det var nødvendig å kjøpe ny... Microen gikk i stykker like før jul så da benyttet jeg sjansen til å kjøpe en ny i julegave, men som sagt så fikk han også noe mer personlig i tillegg uten at jeg nå husker hva det var. :)  Selv har jeg etter ønske også fått både eggekoker og strykejern. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Mannen ble så fornøyd så. :) Når det gjelder støvsugeren fikk han ny (før vi flyttet sammen) fordi den han hadde var så dårlig, men han syntes ikke det var nødvendig å kjøpe ny... Microen gikk i stykker like før jul så da benyttet jeg sjansen til å kjøpe en ny i julegave, men som sagt så fikk han også noe mer personlig i tillegg uten at jeg nå husker hva det var. :)  Selv har jeg etter ønske også fått både eggekoker og strykejern. :) 

Jeg er nok ikke så praktisk som du🙂.  Julegaver skal være personlige og ikke til hjemme.  Nå bor jeg alene og hvis jeg hadde manglet strykejern hadde det vært greit å få det fra barna mine.  Men,  jeg ville egentlig heller kjøpt den selv og fått noe hyggelig som julegave😅.  Ikke noe dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (3 minutter siden):

Jeg er nok ikke så praktisk som du🙂.  Julegaver skal være personlige og ikke til hjemme.  Nå bor jeg alene og hvis jeg hadde manglet strykejern hadde det vært greit å få det fra barna mine.  Men,  jeg ville egentlig heller kjøpt den selv og fått noe hyggelig som julegave😅.  Ikke noe dyrt.

Jeg ønsket meg nytt strykejern og vet at mannen da slår ordentlig til, han kjøper ikke det billigste på Clas Ohlson for å si det sånn - så jeg er storfornøyd med den gaven. :) Jeg er heller mer sånn at bursdagsgaver skal være personlige jeg. :) Men man gjør jo heldigvis som man vil! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsket meg nytt strykejern og vet at mannen da slår ordentlig til, han kjøper ikke det billigste på Clas Ohlson for å si det sånn - så jeg er storfornøyd med den gaven. :) Jeg er heller mer sånn at bursdagsgaver skal være personlige jeg. :) Men man gjør jo heldigvis som man vil! :D 

Jeg har ingen meninger om å gi strykejern til jul annet enn at jeg sannsynligvis ikke hadde ønsket meg det selv.  Før i tiden da jeg sydde mye hadde jeg kunnet ønske meg det og da hadde det vært for meg.  Nå syr jeg lite eller ingenting og stryker nesten aldri.  Det er ikke mulig å sammenligne strykejern og bil som julegave😄.

Jeg er ikke særlig opptatt av hva andre får som julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 minutter siden):

Det er ikke mulig å sammenligne strykejern og bil som julegave😄.

Nei, det er ikke helt på samme nivå. ;) Skjønt, min første bil fikk jeg i bursdagsgave, den kostet 7000,- og var helt gull som førstegangsbil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Nei, det er ikke helt på samme nivå. ;) Skjønt, min første bil fikk jeg i bursdagsgave, den kostet 7000,- og var helt gull som førstegangsbil. :) 

Jeg husker for mange år siden at en kollega sa at hun hadde fått bil som bursdagsgave da hun ble atten og fikk lappen.  Jeg sa at vi hadde ikke bil hjemme hos meg før jeg var 14 år.  Oh da har bare pengene blitt brukt til noe annet var svaret jeg fikk.  Jeg svarte at det ikke var noen penger, og jeg husker at hun såret meg med denne bemerkningen.  Snakk om å være naiv🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg gir for ca 400 kr til de familiemedlemmer vi utveksler gaver med. Det er innafor hva som funker for vår økonomi.

Jeg har familie som har langt bedre økonomi enn meg, men jeg forventer ikke at de skal gi meg dyrere gave av den grunn. Faktisk hadde det ført til at jeg hadde følt meg veldig ille til mote, hvis de ga meg ting jeg visste kostet mye mer enn det jeg hadde råd til å gi til dem. Det handler om å føle seg likeverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 timer siden):

Samboer og jeg gir for ca 400 kr til de familiemedlemmer vi utveksler gaver med. Det er innafor hva som funker for vår økonomi.

Jeg har familie som har langt bedre økonomi enn meg, men jeg forventer ikke at de skal gi meg dyrere gave av den grunn. Faktisk hadde det ført til at jeg hadde følt meg veldig ille til mote, hvis de ga meg ting jeg visste kostet mye mer enn det jeg hadde råd til å gi til dem. Det handler om å føle seg likeverdig.

Likeverdig blir man ikke set kommer an på hvem du sammenligner deg med. 

Anonymkode: d25a4...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Likeverdig blir man ikke set kommer an på hvem du sammenligner deg med. 

Anonymkode: d25a4...e9c

Jeg føler meg mer likeverdig når man gir og får på samme nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg føler meg mer likeverdig når man gir og får på samme nivå. 

Det er ikke viktig for meg. Smaken er som baken ;) 

Anonymkode: d25a4...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg føler meg mer likeverdig når man gir og får på samme nivå. 

Da blir det samme som og bytte gaver og ingen tanke om hva den du gir ønsker seg om du tenker det skal være likt. Da forsvinner gleden med å gi. 

Anonymkode: d25a4...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke for meg. Er det for deg?

Anonymkode: d25a4...e9c

Ja. Jeg har aldri kjøpt en jakke dyrere enn 1300 kr.

Anonymkode: db96a...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da blir det samme som og bytte gaver og ingen tanke om hva den du gir ønsker seg om du tenker det skal være likt. Da forsvinner gleden med å gi. 

Anonymkode: d25a4...e9c

Så du skal alltid ha mest?

Anonymkode: db96a...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du skal alltid ha mest?

Anonymkode: db96a...904

Har jeg sagt det kanskje? 

Anonymkode: d25a4...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Jeg har aldri kjøpt en jakke dyrere enn 1300 kr.

Anonymkode: db96a...904

Det var en investering og jeg kjøper ikle det ellers. Poenget var det var kjøpt selv av sparepenger 

Anonymkode: d25a4...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har jeg sagt det kanskje? 

Anonymkode: d25a4...e9c

Hva er det du mener da? 

Anonymkode: c2402...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det du mener da? 

Anonymkode: c2402...8f9

Jeg mener det ikke er spennende om du vet på forhånd hvor prislappen skal være, og forventer det samme tilbake. 

Anonymkode: d25a4...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da blir det samme som og bytte gaver og ingen tanke om hva den du gir ønsker seg om du tenker det skal være likt. Da forsvinner gleden med å gi. 

Anonymkode: d25a4...e9c

Selvfølgelig kan man kjøpe noe personen ønsker seg med å holde seg innenfor samme prisklasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...