Gå til innhold

Å løpe fra eget tankekjør noen med erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er aktiv og i aktivitet hver dag. Fra tidlig morgen til kveld ofte. I dag var jeg oppe kl 07:00 og har hatt det aktivt til nå. Et normalt menneske ville vært utslitt. Angsten min begynner nå .. nå begynner tankespinnet. Jeg vurderer og jobbe for det er den medisinen som vil hjelpe. Noen med erfaring?

Anonymkode: feb52...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orion skrev (6 minutter siden):

Mente du jobbe eller jogge? Har god erfaring med begge deler forøvrig 😊

Jobbe meg utav tankespinneriet. Jeg har en dagjobb. Kanskje jeg kunnet gå direkte på en kveldsjobb eller nattevakt? 

Anonymkode: feb52...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobbe meg utav tankespinneriet. Jeg har en dagjobb. Kanskje jeg kunnet gå direkte på en kveldsjobb eller nattevakt? 

Anonymkode: feb52...ac4

Hvis du alt har en fulltidsjobb synes jeg det høres ut som en ganske så dårlig ide å skulle jobbe ennå mere. Du har ingen andre aktiviteter du kan gjøre som du føler hjelper på tankekjøret da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (Akkurat nå):

Hvis du alt har en fulltidsjobb synes jeg det høres ut som en ganske så dårlig ide å skulle jobbe ennå mere. Du har ingen andre aktiviteter du kan gjøre som du føler hjelper på tankekjøret da?

Nei jeg har det best når jeg jobber 

Anonymkode: feb52...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei jeg har det best når jeg jobber 

Anonymkode: feb52...ac4

Et det fordi du da er i aktivitet og får tankene over på noe annet? I så fall finnes det plenty av aktiviteter på hjemmebane som også kan anses som jobb. Når jeg er ekstra urolig hjelper det å være fysisk aktiv og å gjøre noe. Alt fra å gå en rask tur til rydding i garasjen, vasking og rydding inne, m.m. Det verste er bare å sitte inaktiv og la tankene få fritt spillerom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (22 minutter siden):

Et det fordi du da er i aktivitet og får tankene over på noe annet? I så fall finnes det plenty av aktiviteter på hjemmebane som også kan anses som jobb. Når jeg er ekstra urolig hjelper det å være fysisk aktiv og å gjøre noe. Alt fra å gå en rask tur til rydding i garasjen, vasking og rydding inne, m.m. Det verste er bare å sitte inaktiv og la tankene få fritt spillerom. 

Ja det er akkurat sånn du skriver det. 

Anonymkode: feb52...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Du løser ikke problemene med å løpe fra dem. Èn dag kan du ikke løpe lenger, og da vil alt ramle deg i hodet.

Kan kanskje ikke løpe når jeg blir 90 men frem til det løper jeg. 

Anonymkode: feb52...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan kanskje ikke løpe når jeg blir 90 men frem til det løper jeg. 

Anonymkode: feb52...ac4

Hva om du blir syk? Skadet? Mister en av jobbene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hva om du blir syk? Skadet? Mister en av jobbene? 

Hva om jeg får et fly i hodet? Får hjertestans? Hva om hva om? Jeg mister dem ikke. Jeg er god i jobbene. 

Anonymkode: feb52...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Hva om du blir syk? Skadet? Mister en av jobbene? 

Du har ikke kjent på det på kroppen. 

Anonymkode: feb52...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 21.51):

Jobbe meg utav tankespinneriet. Jeg har en dagjobb. Kanskje jeg kunnet gå direkte på en kveldsjobb eller nattevakt? 

Anonymkode: feb52...ac4

Det er noe som heter Arbeidsmiljøloven (AML) og som har et vern mot at arbeidstakere, med unntak av enkeltmannsforetak, ikke skal arbeide mer enn 40 timer pr. uke og maksimat kan ta ut 200 overtidstimer pr. kalenderår. Virker som om du har flere jobber, men om det er samme arbeidssted, kan det være krav om x timers hvile før en går på ny vakt.

Jeg kan i hvert fall love deg at om du løper i et så langvarig tempo dag inn og dag ut, vil både fysisk og psykisk helse svikte i god tid før du har blitt 90 år. Men man må gjøre det selv, for å tro på det. Dessverre.

Jeg testet det ut selv som tenåring, fra 13 år og lot det sakte akselere på VGS. Det var et usunt liv. Hverdagen besto av lekselesing, pugging, litteratur, organisasjonsarbeid i helgene, mer lekselesing - og jeg gikk på en privat eliteskole (dessverre) hvor jeg krevde det beste av meg selv.

Jeg dundret i den berømte veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (På 1.12.2022 den 22.33):

Hva om du blir syk? Skadet? Mister en av jobbene? 

Klokt sagt. Det man skal ta aller minst for gitt her i verden, er hverdagen og livet slik det leves nå. En dag får en et brev i posten om permitteringsvarsel pga. nedbemanning på arbeidsplassen. Med et knips leves det i rullestol. Før en vet ordet av det, må en igjennom omfattende kirurgi.

AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 22.36):

Du har ikke kjent på det på kroppen. 

Anonymkode: feb52...ac4

@Whendi har et godt poeng - man planlegger aldri å bli syk, selvsagt, og plutselig ligger du der i sykehussengen pga. et beinbrudd, noe som er utenfor din kontroll... Jeg vil anta (men vet ikke...) at hun har erfaring med å oppleve sykdom, og at det er derfor hun sier det hun gjør, ikke for å legge kjepper i hjulene for deg.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...