Gå til innhold

Benmargskreft, blodprosent, prognose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva betyr det når en eldre person med benmargskreft stadig har tilfeller av anemi og må ha blodoverføring med tiltagende intervaller? Begynte med sprøyter, så er det kun blodoverføring som hjalp, annenhver mnd, så ca hver mnd, og nå er det bare plutselig en uke imellom?

Blodprosent lå på 6.8, gikk opp til 11, så ned til 7,5 på bare tre dager. 
Hva betyr dette mtp evt forverring og hva kan man forvente fremover? Hva er prognosen? Noen med erfaring her?

Anonymkode: c6a63...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodprosent nå på 8 etter behandling, trombocytter på 19.. inge av delene er vel spes bra? Er så engstelig..

Anonymkode: c6a63...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva sier legene? Dette er vel spørsmål du bør ta opp med dem?

Anonymkode: 09f2e...a81

Ikke nær nok til å få vite men nær nok til å være redd 😢

Anonymkode: c6a63...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke nær nok til å få vite men nær nok til å være redd 😢

Anonymkode: c6a63...acc

Så spør vedkommende som er syk? Eller hans nærmeste?

Anonymkode: 09f2e...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ikke nær nok til å få vite men nær nok til å være redd 😢

Anonymkode: c6a63...acc

Sånt er vanskelig. Jeg ville sannsynligvis googlet en stund og funnet noen svar selv - så fremt det ikke er noen her inne som kan gi deg et svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (3 minutter siden):

Sånt er vanskelig. Jeg ville sannsynligvis googlet en stund og funnet noen svar selv - så fremt det ikke er noen her inne som kan gi deg et svar. 

Det er det jeg har gjort, men finner ikke annet enn standardsvar. Vedkommende vil ikke snakke om det eller si noe. Bare benekter og alt er sååå fint og flott. Jeg er så redd for at det ikke er det men håper jo likevel. Bare negativt på Google men ingen skikkelige svar, hadde håper på noen med noe erfaring her…

Anonymkode: c6a63...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er det jeg har gjort, men finner ikke annet enn standardsvar. Vedkommende vil ikke snakke om det eller si noe. Bare benekter og alt er sååå fint og flott. Jeg er så redd for at det ikke er det men håper jo likevel. Bare negativt på Google men ingen skikkelige svar, hadde håper på noen med noe erfaring her…

Anonymkode: c6a63...acc

Det som gjør slike situasjoner så vanskelig, er jo at den som er syk jo har rett i å både benekte eller unnlate å fortelle hva som skjer. Samtidig så kan det jo hende at det ikke er så kritisk som det er lett å tenke når frekvensen på blodoverføringene øker så mye. Jeg vet ikke noe om denne formen for sykdom, men skjønner behovet for å vite selv i situasjoner hvor man ikke har "rett" til å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...