Gå til innhold

Julehuskeliste


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært litt surrete og distré, er ofte ute i siste liten, men jeg lander som regel med beina først, og det meste går bra 😄

Har ei lita huskeliste på mobilen med hva som må gjøres de to neste ukene, men den er absolutt ikke komplett. Tenkte å skrive ned noe her, så kan dere andre også gjøre det, og så kommer jeg kanskje på noe lurt som jeg ikke har tenkt på å skrive ned 😄 

Denne helga: 
Kjøre ved til min mor

Henge opp julegardiner

Begynne bakingen (det skulle jeg jo gjøre forrige helg.... 😮) : kokosmakroner, peppernøtter og kakemenn i alle fall.

Rydde ferdig gjesterommet - vaske det + sønnens rom

Øve til konsert med koret lørdag

Skitur søndag tidlig på dagen

Ha konsert med koret søndag kveld

Til uka:

Få begynt gaveinnkjøpene (eller.... har forresten 2 stk i boks 😄 )

Planlegge vegetarmiddager til de 2 som ikke spiser kjøtt

Neste helg:

Sønnen kommer hjem til jul.

Minne mannen på å huske pinnekjøtt og molter 😮 

Siste uke før jul:

Dattera kommer hjem til jul

Stramme tøylene for siste uke (har da fri onsdagen og lillejulaften, må sikkert gjøre noen ærender)

Kjøpe og pynte juletre

Besøke min foreldre og ha med litt julekaker

Forhåpentligvis lande med ro og julefred lillejulaften ettermiddag ❤️ 

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde skrive en sånn liste jeg og.... her er det kaos... Prøver å få skrevet en handleliste på div mat jeg må handle inn. Får besøk hele jula og må jo ha mat ihus, men kommer ikke på stort. Bør jo ha noe litt spennende mat også da. Mangler også flere gaver. Greier så lite nå at jeg blir litt svett av å tenke på alt jeg må og bør, men jul blir det vel uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (15 minutter siden):

Burde skrive en sånn liste jeg og.... her er det kaos... Prøver å få skrevet en handleliste på div mat jeg må handle inn. Får besøk hele jula og må jo ha mat ihus, men kommer ikke på stort. Bør jo ha noe litt spennende mat også da. Mangler også flere gaver. Greier så lite nå at jeg blir litt svett av å tenke på alt jeg må og bør, men jul blir det vel uansett:-)

Høres veldig slitsomt ut for deg som sliter så mye med helsa for tida. Tror du at du kunne fått noen til å hjelpe deg litt med alle innkjøpene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (19 minutter siden):

Burde skrive en sånn liste jeg og.... her er det kaos... Prøver å få skrevet en handleliste på div mat jeg må handle inn. Får besøk hele jula og må jo ha mat ihus, men kommer ikke på stort. Bør jo ha noe litt spennende mat også da. Mangler også flere gaver. Greier så lite nå at jeg blir litt svett av å tenke på alt jeg må og bør, men jul blir det vel uansett:-)

Jeg kom på i dag at jeg burde se etter brød på tilbud når jeg får 3 til i hus i jula. Det går så lite brød hos oss nå til vanlig.

Vi skal bare være alle 6 i 4 dager, så deler vi oss. Skriv her da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 time siden):

Høres veldig slitsomt ut for deg som sliter så mye med helsa for tida. Tror du at du kunne fått noen til å hjelpe deg litt med alle innkjøpene? 

Joda, kunne vel det, men samtidig så trenger jeg å bevege meg noe. Blir sprø av å bare være i ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg kom på i dag at jeg burde se etter brød på tilbud når jeg får 3 til i hus i jula. Det går så lite brød hos oss nå til vanlig.

Vi skal bare være alle 6 i 4 dager, så deler vi oss. Skriv her da vel!

Brød har jeg i fryseren og noe har jeg fått kjøpt inn. Problemet er middager.  Må ha noe lettvint 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Skal vi nå se. Jeg hadde jo tenk å lage meg en liste, men har aldri laget den på dol før 😁

I kveld : Akkurat ferdig med å lage andre runde  med krumkaker som jeg skal ta med til foreldrene mine i morgen. Jeg skal pakke inn julegavene til dem også i kveld. Sønnen min kom hjem . Nå er han ferdig med eksamenene og har bare bacheloren igjen neste halvår. Samboeren fikk handlet inn multene til multekremen. Av erfaring vet vi at det blir fort tomt. 

I morgen : Dra på besøk til foreldrene mine. Hjelpe dem med diverse. 

Mandag : Handle inn middag til eldstedatter og  svigersønn kommer på middag tirsdag. 

Tirsdag :  Eldstedatter og svigersønn kommer på middag etter jobb. 

Onsdag og torsdag etter jobb. Vaske leilighet og handle inn vin og middager til helgebesøk av ei barndomsvenninne.Det er ferdig pyntet her, men må kjøpe inn litt blomster. 

Må også kjøre en tur ut til faren til ungene for å hente langrennskiene og snowboard til ungene som samboeren skal ta med seg i bilen til hytta samme helg, slik at de slipper å ta det med seg på bussen i romjula. 

Siste uka før jul. Kjøpe inn julematen . Må lage en egen liste for det. Handle inn de siste gavene. 

Dagen før lille julaften : Legge pinnekjøttet i vann. Skrelle poteter , gulerøtter og kålabi. Dekke julebord. Yngstedatter kommer hjem til jul den dagen. 

Lille julaaften : Hjemmekontor og passe på pinnekjøttet samtidig. Vi har julaftenfeiring med ungene den kvelden. 

Julaften morgen : samboer og jeg kjører til fjells og skal ha vår egen lille julaftenfeiring bare vi to på hytta.  Vi tar med rester fra pinnekjøttet og varmer opp. 

2 juledag : Ungene kommer til fjells og blir til 6 juledag. 

Det er kjekt med slike lister. Får ryddet i hodet litt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

Skal vi nå se. Jeg hadde jo tenk å lage meg en liste, men har aldri laget den på dol før 😁

I kveld : Akkurat ferdig med å lage andre runde  med krumkaker som jeg skal ta med til foreldrene mine i morgen. Jeg skal pakke inn julegavene til dem også i kveld. Sønnen min kom hjem . Nå er han ferdig med eksamenene og har bare bacheloren igjen neste halvår. Samboeren fikk handlet inn multene til multekremen. Av erfaring vet vi at det blir fort tomt. 

I morgen : Dra på besøk til foreldrene mine. Hjelpe dem med diverse. 

Mandag : Handle inn middag til eldstedatter og  svigersønn kommer på middag tirsdag. 

Tirsdag :  Eldstedatter og svigersønn kommer på middag etter jobb. 

Onsdag og torsdag etter jobb. Vaske leilighet og handle inn vin og middager til helgebesøk av ei barndomsvenninne.Det er ferdig pyntet her, men må kjøpe inn litt blomster. 

Må også kjøre en tur ut til faren til ungene for å hente langrennskiene og snowboard til ungene som samboeren skal ta med seg i bilen til hytta samme helg, slik at de slipper å ta det med seg på bussen i romjula. 

Siste uka før jul. Kjøpe inn julematen . Må lage en egen liste for det. Handle inn de siste gavene. 

Dagen før lille julaften : Legge pinnekjøttet i vann. Skrelle poteter , gulerøtter og kålabi. Dekke julebord. Yngstedatter kommer hjem til jul den dagen. 

Lille julaaften : Hjemmekontor og passe på pinnekjøttet samtidig. Vi har julaftenfeiring med ungene den kvelden. 

Julaften morgen : samboer og jeg kjører til fjells og skal ha vår egen lille julaftenfeiring bare vi to på hytta.  Vi tar med rester fra pinnekjøttet og varmer opp. 

2 juledag : Ungene kommer til fjells og blir til 6 juledag. 

Det er kjekt med slike lister. Får ryddet i hodet litt :)

 

Og så kom jeg selvfølgelig på litt mer, men jeg fyller på denne lista utenfor dol, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

Og så kom jeg selvfølgelig på litt mer, men jeg fyller på denne lista utenfor dol, tenker jeg :)

Oj, vi skal jo ha gjester pp juleselskap 21 des også  . Det hadde jeg glemt. Nå kjente jeg litt på stress her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser ingen grunn til å legge ut så privat info på dol

Anonymkode: e4cab...a67

Var litt usikker jeg også ja, men ingen kjenner til programmet mitt og de gamlingene som kommer er i hvert fall ikke her på dol :) Utelot noen detaljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med å kjøpe gaver og pynting heldigvis, men har masse som må bli ferdig til jul

-Sønnen lage gaver til familie

- Hekle ferdig spisebrikker til min mor

- Lage 7 esker til servietter og dekorere

-Lage 20 til og fra lapper

- Pakke inn gavene

-Levere ut gavene

Og så skal jeg bake med sønnen min og min mor i morgen. Se julefilm med venninnene mine rett før jul, gå på tre julekonserter og et juleshow sammen med sønnen min og venner. Neste søndag setter vi opp treet.

 

 

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Oj, vi skal jo ha gjester pp juleselskap 21 des også  . Det hadde jeg glemt. Nå kjente jeg litt på stress her. 

Du er en god planlegger!

Vi fikk overraskende besøk her i kveld, veldig koselig! Men da fikk jeg ikke begynt på noen av punktene for helga 😁 Eller, jeg fikk øvd litt på sangene da og vasket tøy 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (8 minutter siden):

Du er en god planlegger!

Vi fikk overraskende besøk her i kveld, veldig koselig! Men da fikk jeg ikke begynt på noen av punktene for helga 😁 Eller, jeg fikk øvd litt på sangene da og vasket tøy 😊

Jeg liker ikke å skryte av meg selv, men ja akkurat det skal jeg ha. Jeg er ganske god til å planlegge :)

Koselig med overraskende besøk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Fru2020 skrev (47 minutter siden):

Jeg er ferdig med å kjøpe gaver og pynting heldigvis, men har masse som må bli ferdig til jul

-Sønnen lage gaver til familie

- Hekle ferdig spisebrikker til min mor

- Lage 7 esker til servietter og dekorere

-Lage 20 til og fra lapper

- Pakke inn gavene

-Levere ut gavene

Og så skal jeg bake med sønnen min og min mor i morgen. Se julefilm med venninnene mine rett før jul, gå på tre julekonserter og et juleshow sammen med sønnen min og venner. Neste søndag setter vi opp treet.

 

 

Du er jammen flink som lager så mye selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt ulike ting på tapeten. Men blant mine nært forestående planer er å kjøpe svibler. Erfaringsmessig tar de fort 10 dager på å springe ut til jul, så det må kjøpes førstkommende uke :) 

Ellers synes jeg det er viktig at juleinnkjøpslista inneholder «husk oppvaskmaskinmiddel». Har stått der på julaften med mange gjester og oppdaget at det var helt tomt! :-0 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev alltid huskeliste før i tiden, men etter at jeg ble alene, og har ikke feiret jul i eget hjem i ti år, har jeg sluttet med det.  Jeg har kjøpt julegaver til barn og barnebarn, og kjøper vinflasker og sjokolade til min datters svigerfamilie, (som jeg feirer jul med) når jeg er kommet til stedet.  Jeg lager rødkål på lillejuleaften for å få lukten i huset, og det begynte jeg med for noen få år siden, før kjøpte jeg det ferdiglaget.  Jeg baker ingenting og lager ikke noe.  

Jeg har så langt vært på to julebord og to konserter, og har igjen to konserter og to restaurantbesøk (ikke med julemat).  Jeg skal handle litt til meg selv, og det har jeg god tid til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (5 timer siden):

Vi har litt ulike ting på tapeten. Men blant mine nært forestående planer er å kjøpe svibler. Erfaringsmessig tar de fort 10 dager på å springe ut til jul, så det må kjøpes førstkommende uke :) 

Ellers synes jeg det er viktig at juleinnkjøpslista inneholder «husk oppvaskmaskinmiddel». Har stått der på julaften med mange gjester og oppdaget at det var helt tomt! :-0 

Svibler er så fint. Det skal jeg også ha :) Samboeren min kjøpte en flott julegruppe med svibler til min mor i går. Hun elsker den mannen like mye som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Hun elsker den mannen like mye som meg

Er ikke det litt ekkelt å tenke på? 😳

Anonymkode: e4cab...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal vi se..

Jeg ble ferdig med siste julegave i dag. Skal pakke de inn mandag eller tirsdag før jul. Liker å ta det kort tid før. Er bare 5-6 gaver for de som måtte sendes er sendt. 

På fredag kommer ungene til meg og da skal vi pynte tre. Ut over det er det ferdig pyntet her. 

På torsdag er det julekonsert der jeg veksler litt på å være om dagen. Tidligere beboere kommer og det blir tapas. 

Jeg skal på julebord i ettermiddag. Er så kaldt ute så gruer meg litt til å ta buss. 

Den 22 skal jeg lage dressingen til eggsalaten så har jeg eggene i den 23. Da holder den fint til 4 juledag. 

Julebrødet baker jeg enten på lørdag og fryser ned eller jeg baker det tidlig på morgenen på lillejulaften. Tradisjonelt gjør jeg det lillejulaften. 

Så må jeg få kjøpt srømpegodteri til guttene. Det tar jeg nok den 22. 

Det er vel det som gjenstår. Jeg skal kjøpe inn til eggsalaten på lørdag for noen av ingrediensene kan det bli tomt for. 

Har allerede kjøpt badsturøkt juleskinke fra Hansa (200 kr! 😬). Det er den beste. 

Neste uke skal jeg ta det ganske med ro fram til ungene kommer den 22. Derfor har jeg satset på en hektisk uke denne uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...