Gå til innhold

Julehuskeliste


påskelilje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 20.27):

Er ikke det litt ekkelt å tenke på? 😳

Anonymkode: e4cab...a67

Hvorfor er det ekkelt å tenke på at svigermor elsker svigersønnen like mye som sin egen datter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 20.27):

Er ikke det litt ekkelt å tenke på? 😳

Anonymkode: e4cab...a67

Du skjønner at det er snakk om to forskjellige måter å elske ham på? At Nicklaus elsker ham som sin mann og livsledsager, men at svigermor elsker ham fordi han gjør hennes datter lykkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (7 timer siden):

Du skjønner at det er snakk om to forskjellige måter å elske ham på? At Nicklaus elsker ham som sin mann og livsledsager, men at svigermor elsker ham fordi han gjør hennes datter lykkelig?

Det tror jeg vedkommende forsto, så jeg gadd ikke en gang svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for en oppdatering av lista mi:

Jeg fikk gjort mye av det jeg hadde planlagt,  men rengjøring hekevandre etasje (inkl.sønnens rom) (som kommer hjem i morgen) gjorde jeg i går. I dag har jeg vært propell og fått unna masse:

*Bytur der jeg kom langt på gavelista

*Handlet inn masse mat

*Har laget deig til kakemenn og pepperkaker + laget havreflarn

*ryddet en del ting som har ligget fremme lenge 

I morgen må jeg ta gjesterommet og bake pepperkaker og kakemenn med dattera.

Tirsdag og onsdag skal jeg gjøre ferdig gaver og matinnkjøp + kjøpe juletre en av de dagene.

Torsdag/fredag må vi vaske over litt ekstra før julaften 

I morgen skal dattera og jeg på teater!

Nå gleder jeg meg til jul ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i rute, vi skal bort på julaften så det spiller liksom ikke så stor rolle uansett. :) I dag har jeg kjøpt de siste gavene, mangler en liten tullegave til guttungen bare. Har vasket mattene på kjøkkenet og badet i dag ( det må jeg bare gjør til jul, det blir liksom mer jul når jeg legger på nyvaskede matter på nyvaskede golv på lille julaften :) ) og jeg har bakt vørterbrød - som ble kjempegode! I morgen skal jeg lage sjokoladetopper med peanøtter, pakke inn den siste gaven og bare kose meg - det meldes drittvær så jeg skal bare være inne med verdens beste samvittighet!

Ellers har jeg kjøpt meg et nytt julekrus i dag, elsker det! Detn er så godt å holde i og så er det så fiiiint! 

image.png.6ce9a036746533c5ccb6591c60603816.png

den ene siden og dette er den andre:

 

image.png.8bad48573c9e2a50b8b9def2e56260fd.png

Vi har sett den norske "Tre nøtter til Askepott" i kveld, helt nydelig! ❤️ Nå ser vi en annen, teit, amerikansk julefilm, "Et julemirakel for Daisy".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jeg er i rute, vi skal bort på julaften så det spiller liksom ikke så stor rolle uansett. :) I dag har jeg kjøpt de siste gavene, mangler en liten tullegave til guttungen bare. Har vasket mattene på kjøkkenet og badet i dag ( det må jeg bare gjør til jul, det blir liksom mer jul når jeg legger på nyvaskede matter på nyvaskede golv på lille julaften :) ) og jeg har bakt vørterbrød - som ble kjempegode! I morgen skal jeg lage sjokoladetopper med peanøtter, pakke inn den siste gaven og bare kose meg - det meldes drittvær så jeg skal bare være inne med verdens beste samvittighet!

Ellers har jeg kjøpt meg et nytt julekrus i dag, elsker det! Detn er så godt å holde i og så er det så fiiiint! 

image.png.6ce9a036746533c5ccb6591c60603816.png

den ene siden og dette er den andre:

 

image.png.8bad48573c9e2a50b8b9def2e56260fd.png

Vi har sett den norske "Tre nøtter til Askepott" i kveld, helt nydelig! ❤️ Nå ser vi en annen, teit, amerikansk julefilm, "Et julemirakel for Daisy".

Det julekruset var fiiiint!

Vi har landet i hver vår sofa nå og satt på musikk. Men siden jeg har vært så propell i dag lurer jeg på om jeg skulle sprette opp og bake ett brett med kakemenn. Mannen er så glad i dem og han skal kjøre til Vestlandet i morgen 😍 Så tar jeg resten av deigen med dattera i morgen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lillemus Veldig fint krus. Jeg har krusene til Royal Copenhagen. Synes alltid det er stas å ta dem frem.

Jeg ligger litt etter ruten. Eller det vil si jeg ligger vel like godt an i år som de forrige årene. Jeg har alltid endel igjen å lage før jul. I år er pakkelappene litt omfattende å lage så det tar litt tid.

I morgen skal vi på nisseshow på dagen. Det er et utrolig morsomt show som vi går på hvert år. Så blir venninnen min og hennes gutter med oss hjem på litt småkaker.

På tirsdag må jeg ha pakket inn julegavene til venninnene for da samles vi for å se Love Actually. Det er en tradisjon vi har hatt så lenge at vi kan alle replikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 minutter siden):

Det julekruset var fiiiint!

 

Fru2020 skrev (2 minutter siden):

@Lillemus Veldig fint krus. Jeg har krusene til Royal Copenhagen. Synes alltid det er stas å ta dem frem.

Jeg skulle egentlig ha dette med juletreet på, men de hadde ikke flere igjen. Kanskje jeg bestiller et på nett eller venter til neste jul. :)

image.png.3ed3e5004c54e4cff1081f97d3e64f4c.png 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (26 minutter siden):

 

Jeg skulle egentlig ha dette med juletreet på, men de hadde ikke flere igjen. Kanskje jeg bestiller et på nett eller venter til neste jul. :)

image.png.3ed3e5004c54e4cff1081f97d3e64f4c.png 

Det var ordentlig fine krus! Hvem har laget dem og hvor kjøper man dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (9 minutter siden):

Det var ordentlig fine krus! Hvem har laget dem og hvor kjøper man dem? 

Villeroy & Bock, selges mange steder, bl.a. på Til Bords. :) De har mye fiiiint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Villeroy & Bock, selges mange steder, bl.a. på Til Bords. :) De har mye fiiiint!

Fikk veldig lyst på selv. Kan være julegave til meg selv i år 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har å rydde litt og vaske badet, pakke inn gavene (alt dette gjøres i dag), kjøpe strømpegodt i morgen på en sånn fin godteributikk vi har her, også har jeg ikke mer før den 22 når jeg skal begynne med eggesalaten og julebrødet på morgenen den 23. 

Jeg er ganske tidlig ute i år for jeg har planlagt at jeg ikke skal være sliten når ungene kommer den 22. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (20 timer siden):

Tid for en oppdatering av lista mi:

Jeg fikk gjort mye av det jeg hadde planlagt,  men rengjøring hekevandre etasje (inkl.sønnens rom) (som kommer hjem i morgen) gjorde jeg i går. I dag har jeg vært propell og fått unna masse:

*Bytur der jeg kom langt på gavelista

*Handlet inn masse mat

*Har laget deig til kakemenn og pepperkaker + laget havreflarn

*ryddet en del ting som har ligget fremme lenge 

I morgen må jeg ta gjesterommet og bake pepperkaker og kakemenn med dattera.

Tirsdag og onsdag skal jeg gjøre ferdig gaver og matinnkjøp + kjøpe juletre en av de dagene.

Torsdag/fredag må vi vaske over litt ekstra før julaften 

I morgen skal dattera og jeg på teater!

Nå gleder jeg meg til jul ❤

En liten oppdatering her også. I dag sa jeg til samboeren at nå må vi sette oss ned å begynne med handlelista ( maten ) til jul.

Så kom et kjapt svar : - Det behøver vi ikke for den skrev vi  i fjor og den har jeg i skyen. Vi skal jo ha det samme. Så fant han den frem fra skyen og der hadde han jammen både handleliste til jul og til nyttårsaften 🤣

Jeg skrev til deg  at jeg er flink til å planlegge, men det er visst en som er enda flinkere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (1 time siden):

Som dere holder på. Jeg hadde visse ambisjoner i helgen, men endte på ski både lørdag og søndag :P. Jul blir det alltids...

Vi har juleselskap før jul også for noen som vi ikke får vært sammen med i jula. Blitt tradisjon det også. Og julaften for oss i år er lille julaften og jeg jobber senvakter hele uka, så det må planlegges :) Men lurer på å kjøpe meg ski og skiklær for å ha hjemme også. Nå er jo alt vi har på hytta, så vi får jo ikke brukt marka lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Vi har juleselskap før jul også for noen som vi ikke får vært sammen med i jula. Blitt tradisjon det også. Og julaften for oss i år er lille julaften og jeg jobber senvakter hele uka, så det må planlegges :) Men lurer på å kjøpe meg ski og skiklær for å ha hjemme også. Nå er jo alt vi har på hytta, så vi får jo ikke brukt marka lenger :(

Klart man må ha dobbelt opp med skiutstyr når man har vinterhytte! Alternativet for meg ville vært å ta med utstyret opp og ned.

Slalåmutstyr har jeg dog bare på hytta, det brukes ikke veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (17 timer siden):

En liten oppdatering her også. I dag sa jeg til samboeren at nå må vi sette oss ned å begynne med handlelista ( maten ) til jul.

Så kom et kjapt svar : - Det behøver vi ikke for den skrev vi  i fjor og den har jeg i skyen. Vi skal jo ha det samme. Så fant han den frem fra skyen og der hadde han jammen både handleliste til jul og til nyttårsaften 🤣

Jeg skrev til deg  at jeg er flink til å planlegge, men det er visst en som er enda flinkere her :)

Jeg har også ei huskeliste, men på mobilen, som jeg tar frem hvert år. Den er ikke veldig detaljert på mat, men på en del varer, og i alle fall på julegaver, sånn at jeg ikke gir det samme to år på rad 😄 Men jeg blir alltid veldig glad når jeg kommer på at jeg har den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (24 minutter siden):

Slalåmutstyr har jeg dog bare på hytta, det brukes ikke veldig mye.

Jeg gleder meg veldig til å renne slalåm igjen! Utstyret er på Vestlandet, så vi håper på en dag i bakken i romjula. Så skal utstyret være med sørover. Vi skal langt sørover på ferie i februar, og ha med utstyret - det blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (17 timer siden):

En liten oppdatering her også. I dag sa jeg til samboeren at nå må vi sette oss ned å begynne med handlelista ( maten ) til jul.

Så kom et kjapt svar : - Det behøver vi ikke for den skrev vi  i fjor og den har jeg i skyen. Vi skal jo ha det samme. Så fant han den frem fra skyen og der hadde han jammen både handleliste til jul og til nyttårsaften 🤣

Jeg skrev til deg  at jeg er flink til å planlegge, men det er visst en som er enda flinkere her :)

Vi har i mange år brukt samme handleliste med små justeringer fra år til år. Vi bestiller gjerne det meste av "standardvarer" fra Oda, for hjemlevering et par dager før julaften. Veldig greit å slippe å dra på alt. Ribbe bestilles langt tid i forveien og diverse ferskvarer kjøpes lillejulaften. Så noe forberedelser gjør visst jeg og :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...