Gå til innhold

Syk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har de siste 2 ukene merket at kroppen min har oppført seg annerledes. Når jeg slapper av eller skal legge meg, kjenner jeg hjerte mitt banke helt nedover magen, jeg kan også se veldig tydelig at det banker. Jeg har ganske flat mage og har alltid kunne sett at det har banket, men dette er noe annet, jeg kjenner det banker voldsomt og føles ut som jeg har veldig høy puls. Hvilepulsen min ligger på rundt 53, men nå er den på 73. Jeg har også har større mengder med løs mage/diaré og en del mangel på søvn og konsentrasjon. Min far har høystoffskifte og har hatt det flere ganger, men han har ikke reagert på den måten. Noen som har en idé om hva det kan være? Eller hva jeg bør gjøre. Jeg hadde sex for snart 3 uker siden, kan det ha noe med det å gjøre? Blir ekstremt forvirret.

Anonymkode: b53c6...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke helt hvordan det kan ha med sex for tre uker siden å gjøre. Sliter du med angst? Det kan gi hjertebank.

Kan være lurt å ta kontakt med fastlegen.

Anonymkode: a698b...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei! Jeg har de siste 2 ukene merket at kroppen min har oppført seg annerledes. Når jeg slapper av eller skal legge meg, kjenner jeg hjerte mitt banke helt nedover magen, jeg kan også se veldig tydelig at det banker. Jeg har ganske flat mage og har alltid kunne sett at det har banket, men dette er noe annet, jeg kjenner det banker voldsomt og føles ut som jeg har veldig høy puls. Hvilepulsen min ligger på rundt 53, men nå er den på 73. Jeg har også har større mengder med løs mage/diaré og en del mangel på søvn og konsentrasjon. Min far har høystoffskifte og har hatt det flere ganger, men han har ikke reagert på den måten. Noen som har en idé om hva det kan være? Eller hva jeg bør gjøre. Jeg hadde sex for snart 3 uker siden, kan det ha noe med det å gjøre? Blir ekstremt forvirret.

Anonymkode: b53c6...cdf

For ordens skyld - har du tatt en graviditetstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! Jeg har de siste 2 ukene merket at kroppen min har oppført seg annerledes. Når jeg slapper av eller skal legge meg, kjenner jeg hjerte mitt banke helt nedover magen, jeg kan også se veldig tydelig at det banker. Jeg har ganske flat mage og har alltid kunne sett at det har banket, men dette er noe annet, jeg kjenner det banker voldsomt og føles ut som jeg har veldig høy puls. Hvilepulsen min ligger på rundt 53, men nå er den på 73. Jeg har også har større mengder med løs mage/diaré og en del mangel på søvn og konsentrasjon. Min far har høystoffskifte og har hatt det flere ganger, men han har ikke reagert på den måten. Noen som har en idé om hva det kan være? Eller hva jeg bør gjøre. Jeg hadde sex for snart 3 uker siden, kan det ha noe med det å gjøre? Blir ekstremt forvirret.

Anonymkode: b53c6...cdf

Jeg ser at du selv skriver noe om høyt stoffskifte, og at din far ikke har reagert på denne måten. Vær klar over at folk reagerer forskjellig - det var akkurat slike symptomer som du beskriver som gjorde at jeg tok kontakt med lege, og fikk påvist Graves (høyt stoffskifte)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 timer siden):

For ordens skyld - har du tatt en graviditetstest?

Nei har ikke tatt en, ettersom jeg går fast og konstant på cerazette(p-piller). I tillegg vil det være merkelig å få symptomer i uke 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (2 timer siden):

Jeg ser at du selv skriver noe om høyt stoffskifte, og at din far ikke har reagert på denne måten. Vær klar over at folk reagerer forskjellig - det var akkurat slike symptomer som du beskriver som gjorde at jeg tok kontakt med lege, og fikk påvist Graves (høyt stoffskifte)...

Tusen takk! Skal kontakte lege, tenkte symptomene var lik for alle.

Anonymkode: b53c6...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ser ikke helt hvordan det kan ha med sex for tre uker siden å gjøre. Sliter du med angst? Det kan gi hjertebank.

Kan være lurt å ta kontakt med fastlegen.

Anonymkode: a698b...591

Sliter ikke med Angst nei.

Anonymkode: b53c6...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeldeide skrev (2 timer siden):

Nei har ikke tatt en, ettersom jeg går fast og konstant på cerazette(p-piller). I tillegg vil det være merkelig å få symptomer i uke 1.

Jeg merket de første symptomene etter noen få dager med nr. 2. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeldeide skrev (37 minutter siden):

gikk du på piller også da?

Nei, jeg gjorde ikke det da. :) Men pillen er jo heller ikke 100% sikker, jeg ville tatt en test bare for å utelukke en ev. graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Nei, jeg gjorde ikke det da. :) Men pillen er jo heller ikke 100% sikker, jeg ville tatt en test bare for å utelukke en ev. graviditet.

Ja jeg har tenkt til det! Lurt å vite, men vet du om andre ting det kunne vært utenom en sjanse for graviditet? :)

Anonymkode: b53c6...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja jeg har tenkt til det! Lurt å vite, men vet du om andre ting det kunne vært utenom en sjanse for graviditet? :)

Anonymkode: b53c6...cdf

Nei, jeg er ikke medisinsk utdannet på noe vis så det tør jeg ikke våge å gjette på. :) Men håper du får hjelp til å finne det ut og få behandling om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...