Gå til innhold

Si fra at jeg ikke kommer på jobb i dag eller i morgen?

Anbefalte innlegg

Hva er best? Jeg tror ikke sjefen har med telefon hjem og han har alt sluttet på jobb (kl 16). Jeg er altså så dårlig (psykisk) at jeg ikke kan gå på jobb i morgen... Jeg tenkte sende sms kl 8 i morgen om jeg ikke sender den nå i dag. Hva tenker dere er best?

Anonymkode: 676b1...881

Fortsetter under...

Jeg tror jeg sier fra i morgen tidlig. Vil jo ikke være noe forskjell for sjefen uansett. Jeg begynner forresten kl 9 så det vil jo være i god tid før jeg egentlig skal være der.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du har en jobb hvor sjefen må finne en erstatter som jobber for deg, så ville jeg sagt fra med en gang. Hvis ikke, så kan du vente til i morgen tidlig.

Anonymkode: ac293...850

Oki, supert, takk!

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er best? Jeg tror ikke sjefen har med telefon hjem og han har alt sluttet på jobb (kl 16). Jeg er altså så dårlig (psykisk) at jeg ikke kan gå på jobb i morgen... Jeg tenkte sende sms kl 8 i morgen om jeg ikke sender den nå i dag. Hva tenker dere er best?

Min teamleder har sagt at vi kan sende henne sms på kvelden om vi skjønner at vi er for syke til å gå på jobb dagen etter. Hun mener at søvn er god medisin og at vi skal slippe å sette klokka på ringing kl 0645 bare for å ringe. 

Hurja skrev (6 minutter siden):

Min teamleder har sagt at vi kan sende henne sms på kvelden om vi skjønner at vi er for syke til å gå på jobb dagen etter. Hun mener at søvn er god medisin og at vi skal slippe å sette klokka på ringing kl 0645 bare for å ringe. 

Så fornuftig leder 🙂 

Annonse

Bøtteknotten

Men har du fått tydelig beskjed fra leder at det er ok med sms ved sykdom? Det finnes så klart arbeidsplasser der ledelsen synes det er greit, men har inntrykk av at det er ganske sjelden. Jeg har alltid måttet ringe i mine jobber. Måtte bare spørre for sikkerhets skyld 😅

Bøtteknotten skrev (13 timer siden):

Men har du fått tydelig beskjed fra leder at det er ok med sms ved sykdom? Det finnes så klart arbeidsplasser der ledelsen synes det er greit, men har inntrykk av at det er ganske sjelden. Jeg har alltid måttet ringe i mine jobber. Måtte bare spørre for sikkerhets skyld 😅

Hos oss er det også slik at vi skal ringe leder ved sykdom. Dersom tilstanden er den samme dagen etter, tror jeg det er greit å sende sms, men ved første gang skal vi ringe.

Jeg ville helt klart sagt fra dagen før dersom jeg visste at jeg ikke kunne komme på jobb dagen etter pga sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...