Gå til innhold

Jeg trodde jeg hadde presentert bra, fikk nedslående tilbakemelding. Uken er ødelagt…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var sikker på at jeg ventet et god resultat. Dette er første tilbakemeldingen jeg har fått så langt som har vært elendig. Da jeg fikk beskjeden brast jeg i gråt og siden har jeg grått. Hvordan reise seg etter dette? 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt mangelfull info til å kunne si så mye. 

La deg selv gråte i dag, også prøver du å samle deg i morgen og akseptere at det ble sånn denne gangen? 

Jeg vet ikke hva annet jeg kan si ut ifra informasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite når du ikke opplyser mer om hva som har gått galt.

På generelt grunnlag: Alle mislykkes av og til. Det er kjipt og det er forståelig at man blir skuffet. På den annen side man må øve seg på å tåle motgang og forsøke se fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (20 minutter siden):

Litt mangelfull info til å kunne si så mye. 

La deg selv gråte i dag, også prøver du å samle deg i morgen og akseptere at det ble sånn denne gangen? 

Jeg vet ikke hva annet jeg kan si ut ifra informasjonen. 

 

E7H7 skrev (3 minutter siden):

Vanskelig å vite når du ikke opplyser mer om hva som har gått galt.

På generelt grunnlag: Alle mislykkes av og til. Det er kjipt og det er forståelig at man blir skuffet. På den annen side man må øve seg på å tåle motgang og forsøke se fremover. 

Et muntlig fremlegg. Jeg har aldri fått så dårlig tilbakemelding før. Jeg fikk nesten stryk. Før har jeg ligget på topp. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (12 minutter siden):

Vanskelig å vite når du ikke opplyser mer om hva som har gått galt.

På generelt grunnlag: Alle mislykkes av og til. Det er kjipt og det er forståelig at man blir skuffet. På den annen side man må øve seg på å tåle motgang og forsøke se fremover. 

Det er for mye… alt er for mye. Jeg må være hjerneskadet som har misforstått hele oppgaven. Det må være noe alvorlig galt med meg. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er for mye… alt er for mye. Jeg må være hjerneskadet som har misforstått hele oppgaven. Det må være noe alvorlig galt med meg. 

Anonymkode: 900fb...974

Alle feiler i livet sitt. Kanskje er du ekstra stresset om dagen? En eksamen kan tas om igjen. Det er kjipt, men ikke verdens undergang. 

Du er ikke en mislykket person selv om det gikk dårlig i dag. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (8 minutter siden):

Alle feiler i livet sitt. Kanskje er du ekstra stresset om dagen? En eksamen kan tas om igjen. Det er kjipt, men ikke verdens undergang. 

Du er ikke en mislykket person selv om det gikk dårlig i dag. 

Ja det er jeg. Det verste med det er at jeg skulle forbedre en karakter i faget og fikk dårligere i dag enn det jeg i utgangspunktet hadde. Jeg skulle opp fra en C og fikk i dag E……….. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja det er jeg. Det verste med det er at jeg skulle forbedre en karakter i faget og fikk dårligere i dag enn det jeg i utgangspunktet hadde. Jeg skulle opp fra en C og fikk i dag E……….. 

Anonymkode: 900fb...974

Det var jo leit. Men du kan fortsatt ta den opp igjen. Selv om det er veldig kjipt. Kanskje vente til du er mindre stresset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (15 minutter siden):

Det var jo leit. Men du kan fortsatt ta den opp igjen. Selv om det er veldig kjipt. Kanskje vente til du er mindre stresset. 

Det er flaut og nesten for dumt å si til noen. Tenk at jeg gikk ned to karakterer………………….. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en eksamen tre ganger en gang for å forbedre meg, gikk fra C til E til nok en C. Jeg får vanligvis også gode karakterer, men i dette faget var det tydeligvis noe jeg bare ikke helt fikk grepet om. Du må tillate deg selv å være deppa, for det er skikkelig drit, også er faktum sånn at du kan både være flink og faglig sterk men samtidig ha både svake øyeblikk og misforstå oppgaver eller faglige "blindsoner" slik at du kanskje ikke får frem det faget/sensor ønsker å få frem. Gråt, tenk over mulighetene dine og be om råd fra emneansvarlig eller andre som kan veilede deg mot neste forsøk. Du er tross alt student, det er en del av prosessen å lære seg å takle motgang og finne løsningen selv når den ikke kommer til deg selv på første, andre eller tredje forsøk. :) Jeg krysser fingra for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champignons skrev (6 minutter siden):

Jeg tok en eksamen tre ganger en gang for å forbedre meg, gikk fra C til E til nok en C. Jeg får vanligvis også gode karakterer, men i dette faget var det tydeligvis noe jeg bare ikke helt fikk grepet om. Du må tillate deg selv å være deppa, for det er skikkelig drit, også er faktum sånn at du kan både være flink og faglig sterk men samtidig ha både svake øyeblikk og misforstå oppgaver eller faglige "blindsoner" slik at du kanskje ikke får frem det faget/sensor ønsker å få frem. Gråt, tenk over mulighetene dine og be om råd fra emneansvarlig eller andre som kan veilede deg mot neste forsøk. Du er tross alt student, det er en del av prosessen å lære seg å takle motgang og finne løsningen selv når den ikke kommer til deg selv på første, andre eller tredje forsøk. :) Jeg krysser fingra for deg!!

Takk. Jeg er like lei meg for dette enda. Kan ikke ha E eller C i faget. Må ha A til nød B hvis ikke ryker utdanningen jeg sikter mot og dermed også fremtiden min. 

Derfor er jeg fryktelig lei meg over det. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk. Jeg er like lei meg for dette enda. Kan ikke ha E eller C i faget. Må ha A til nød B hvis ikke ryker utdanningen jeg sikter mot og dermed også fremtiden min. 

Derfor er jeg fryktelig lei meg over det. 

Anonymkode: 900fb...974

Var det en konteeksamen, slik at du får beholde den C'en du hadde fra før? Eller var det en underveisvurdering? 

Hvis det var en konte, så har du jo fortsatt et forsøk igjen.  

Jeg vet ikke hvor du er i studieløpet ditt eller hvilket studie du mener du trenger kun A'er og B'er for å komme inn på, men de fleste tåler i det minste en C. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (11 minutter siden):

Var det en konteeksamen, slik at du får beholde den C'en du hadde fra før? Eller var det en underveisvurdering? 

Hvis det var en konte, så har du jo fortsatt et forsøk igjen.  

Jeg vet ikke hvor du er i studieløpet ditt eller hvilket studie du mener du trenger kun A'er og B'er for å komme inn på, men de fleste tåler i det minste en C. 

De jeg ønsker er psykologi odontologi og medisin. Det går ikke med C og E. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De jeg ønsker er psykologi odontologi og medisin. Det går ikke med C og E. 

Anonymkode: 900fb...974

Går det ikke neste gang er all håp ute. Burde fått angst - dempende. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De jeg ønsker er psykologi odontologi og medisin. Det går ikke med C og E. 

Anonymkode: 900fb...974

Er det ikke karakterene fra VGS som er de viktigste for å komme inn? Trodde du kun fikk et visst antall tilleggspoeng dersom du tok studiepoengsgivende kurs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Er det ikke karakterene fra VGS som er de viktigste for å komme inn? Trodde du kun fikk et visst antall tilleggspoeng dersom du tok studiepoengsgivende kurs? 

Tar opp fag privatist. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar opp fag privatist. 

Anonymkode: 900fb...974

Får dere bokstavkarakterer? 

Hvis du tar opp fag fra VGS, så gjelder vel ikke tre-gangersregelen? Eller har det blitt en slik begrensning også der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Får dere bokstavkarakterer? 

Hvis du tar opp fag fra VGS, så gjelder vel ikke tre-gangersregelen? Eller har det blitt en slik begrensning også der?

Ja vi får det. Skal ha mange eksamener til men denne er vesentlig og viktig forståelig nok. Joda man kan betale i det uendelige men jeg har ikke tenkt og bruke uendelige år. Hadde satt meg et mål. 

Anonymkode: 900fb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...