Gå til innhold

Røyklukt i nesen


Rio89

Anbefalte innlegg

Jeg har i snart ett års tid fått røyklukt i nesen, uten at det er noe rundt meg som lukter. Dette forsvinner når jeg puster hardt inn, og er mest fremtredende når jeg puster sakte igjennom nesa. Dette kan forsvinne i ukesvis, og kommer tilbake igjen. Alltid værst på kveld. Jeg har lenge vært avhengig av nesespray, hadde også covid for ett år siden.

Jeg er livredd for at dette kan være noe alvorlig. Kan noen svare meg på dette? ingen andre symptomer, men er ofte tett i nesa. kvinne 33 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, det kan jo egentlig være alt fra slag til ... noe annet. Jeg skal ikke spekulere så mye i hva det kan være, men jeg ville dele noen erfaringer jeg gjorde meg for et par år siden. 

Jeg flyttet hjem til barndomshjemmet for en del år tilbake, og det viste seg at jeg har opplevd et rent helvette oppi det huset, bare at det var fortrengt. Men mens jeg bodde der så husker jeg at det så ut som om rommet var fylt med røyk, og en annen gang luktet jeg grønnsåpe...Ofte kunne det høres ut som om det stod en mann på badet å tisset også. 

Jeg fikk forklart det av en psykolog at dette er noe som heter dissosiative minner. De kan være fullstendig fortrengt, sånn at man trenger ikke å være bevisst på traumer i det hele tatt, men disse minnene kan visst dukke opp når man minst forventer det. I ettertid har jeg også opplevd at jeg kjente lukten av den malingen min mor brukte til å male porselen, eller parfymen til min bestemor. Det er virkelig en merkelig ting dette hodet noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...