Gå til innhold

Hva gjør dere egentlig?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Hvordan får dere fridagene til å gå? 
Har fri i morgen :( heldigvis en del ekstra vakter likevel denne uken i tillegg til mine faste. Men hva gjør dere i fritiden? Å finne på noe med folk sånn man gjorde før går jo ikke lenger siden så mange er syke veldig ofte, begrenset av økonomi og barn og har også sine jobber de skal bruke tid på. I tillegg er nettverket mitt veldig spredt. Og de gangene jeg virkelig ikke er ensom er når jeg bor med andre i utladet, da har vi noe felles og er i samme miljø. 
 

Jeg blir mildt sagt deprimert, isåfall lettere deprimert når jeg ikke har noe spesielt å finne på. 
Folk sier «les en nok» «se film» osv. jeg ser jo filmer, men det er sånn man får gjort nok det også 😜 såå.. hvordan får dere dagene til å gå? Er dere ikke rastløse? Jeg føler isåfall jeg går glipp av veldig mye når jeg er hjemme… men så går jeg ut og finner jo gjerne ikke det jeg leter etter der heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden går ganske fort. Musikk, filmer, serier, gaming, gå turer. Jeg har ikke behov for å være med folk hele tiden og trives godt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør litt av hvert : maler mye, syr og driver litt mer interiør osv. Så følger jeg med på galleriene i byen og ser på ulik kunst eller går på biblioteket. Så går jeg mer og mer turer, og snakker med venner på telefonen. Leser bøker og skriver litt. Er ganske mye på nettet også, men prøver å redusere det litt. Dagene går ihvertfall. Ofte alt for fort også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja dagene går for fort. Føler jeg bare står opp og legger meg! :( dette er jo ekkelt egentlig. Tenk så kort tid til vi dør. Derfor jeg stresser med å få gjort mye. Men jeg savner også mer folk å føle tilhørighet med i nærheten av meg. Jeg vet jo det har blitt slik fordi jeg har valgt et liv med veldig mye flytting… men.., mulig alle tror jeg har det bra, at de ikke ser at jeg liksom føler meg ganske alene til tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker fridagene mine!

Jeg sover ut, slipper å ha på vekkerklokke. Har en rolig morgen med kaffe, frokost og scrolling på nettet uten at jeg må haste avgårde på jobb.

Deretter går jeg en lang tur med hunden og så bruker jeg resten av dagen på gaming/binge TV-serier eller filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lite fritid uten program at jeg nyter det veldig. Gir meg langt tid til frokost med radio og evt aviser. Forsøker gjerne å få meg en tur ut på ski eller til fots. Steller litt hjemme, handler evt., leser, hører musikk og mer radio, ser litt TV etterhvert, etc etc - dagen går for fort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker også fridagene mine!

Pleier da å sove litt lenger enn vanlig (f.eks. til 8-9 i stedet for 6.45), fyre i ovnen, spise litt langsom frokost, ordne litt med tøy eller kjøkken. Deretter drar jeg ofte på trening, og bruker gooood tid der, eller ut på tur i skogen. Det hender også at jeg setter meg i sofaen hjemme med bok eller strikketøy. Inninellom treffer jeg venner også, men jeg er ikke avhengig av det for å kunne nyte fridagen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (10 timer siden):

hvordan får dere dagene til å gå? Er dere ikke rastløse? Jeg føler isåfall jeg går glipp av veldig mye når jeg er hjemme… men så går jeg ut og finner jo gjerne ikke det jeg leter etter der heller..

Sist du startet en tråd om dette og jeg og flere med meg prøvde å gi deg forslag om ting vi likte å gjøre og som du kanskje også kunne prøve så fikk vi omtrent bare negative svar om at alt vi foreslo var sååååå kjedelig.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Har så lite fritid uten program at jeg nyter det veldig. Gir meg langt tid til frokost med radio og evt aviser. Forsøker gjerne å få meg en tur ut på ski eller til fots. Steller litt hjemme, handler evt., leser, hører musikk og mer radio, ser litt TV etterhvert, etc etc - dagen går for fort 😅

Vi har ganske like fridager, og nyter dem like godt, begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg elsker fridagene mine!

Jeg sover ut, slipper å ha på vekkerklokke. Har en rolig morgen med kaffe, frokost og scrolling på nettet uten at jeg må haste avgårde på jobb.

Deretter går jeg en lang tur med hunden og så bruker jeg resten av dagen på gaming/binge TV-serier eller filmer.

Binge??

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Binge??

Anonymkode: 3a563...4d4

Engelsk, betyr egentlig noe i retning av "orgie". "Binge eating" eller "drinking" betyr å overspise eller gå på fylla. Brukes om TV-serier når man ser massevis av episoder på én gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (11 minutter siden):

Engelsk, betyr egentlig noe i retning av "orgie". "Binge eating" eller "drinking" betyr å overspise eller gå på fylla. Brukes om TV-serier når man ser massevis av episoder på én gang. 

Orgie??

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Sist du startet en tråd om dette og jeg og flere med meg prøvde å gi deg forslag om ting vi likte å gjøre og som du kanskje også kunne prøve så fikk vi omtrent bare negative svar om at alt vi foreslo var sååååå kjedelig.... 

livet er kjedelig. Ingenting positivt nå så jeg skjønner 90tallsbarn godt. Jeg hoster snart ut lungene mine. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg elsker fridagene mine!

Jeg sover ut, slipper å ha på vekkerklokke. Har en rolig morgen med kaffe, frokost og scrolling på nettet uten at jeg må haste avgårde på jobb.

Deretter går jeg en lang tur med hunden og så bruker jeg resten av dagen på gaming/binge TV-serier eller filmer.

Jeg har vært i sengen i tre dager p hater det. Skjønner ikke hvordan noen kan like dette. Stille i ro hjemme rolig tv midt på dagen. Kaffe (grows) 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Orgie??

Anonymkode: 3a563...4d4

Det er opprinnelig betydning, ja. Hemningsløs fest, overdrevent inntak av noe. 

Det er selvsagt ikke noe spesielt hemningsløst ved å se alle de 8 episodene av en serie på en lørdag, men det er der uttrykket kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 minutter siden):

Det er opprinnelig betydning, ja. Hemningsløs fest, overdrevent inntak av noe. 

Det er selvsagt ikke noe spesielt hemningsløst ved å se alle de 8 episodene av en serie på en lørdag, men det er der uttrykket kommer fra. 

Kan man ikke skrive ord å se i stedetfor?

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan man ikke skrive ord å se i stedetfor?

Anonymkode: 3a563...4d4

Jeg er mektig irritert over all engelsken som brukes i dagligtalen (særlig blant de yngste). Men det var ikke jeg som brukte uttrykket "å binge", jeg bare forklarte deg hva det betyr. 

I seriesammenheng synes jeg "sluke" er et godt alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

livet er kjedelig. Ingenting positivt nå så jeg skjønner 90tallsbarn godt. Jeg hoster snart ut lungene mine. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Det er stor forskjell på å ligge hjemme og være syk og ikke orke noe og det å være frisk og rask og kunne gjøre ting du har lyst til da. :) Jeg har null problemer med å få fridagene til å gå og skulle gjerne hatt mange flere av dem! Skjønner meg ikke på voksne folk som kjeder seg og ikke har noe å gjøre, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Binge??

Anonymkode: 3a563...4d4

Bare å spørre ChatGTP:

"Binge" betyr å spise eller drikke store mengder på kort tid, ofte til punktet av overspising eller beruselse. I tv-sammenheng betyr det å se mange episoder av en tv-serie på rad.

Anonymkode: 275a6...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (8 minutter siden):

Jeg er mektig irritert over all engelsken som brukes i dagligtalen (særlig blant de yngste). Men det var ikke jeg som brukte uttrykket "å binge", jeg bare forklarte deg hva det betyr. 

I seriesammenheng synes jeg "sluke" er et godt alternativ. 

Kjeft på vhanja for det laban. Så irriterende midt in the morning. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...