Gå til innhold

Hva gjør dere egentlig?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (3 timer siden):

Nei sånn er det noen ganger. Du får påkalle det du har av tålmodighet. Da jeg hadde covid første gang var jeg sengeliggende i seks dager og hadde feber i ti. Det er slettes ikke uvanlig, men heldigvis er jeg ikke kronisk syk, så det går jo over.

Jeg så at du skrev i går at du hadde viktige ting du burde lest, hva med å logge av laptopen og heller lese det du trenger når du er i form, i stedefor å lese/ svare på DOL? 

Er våken en time å sove 2 sånn går døgnet. Uverdig. Lå du i sengen så lenge? 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det går an å bruke norske ord også tidlig om morgenen. Det går an å vise hensyn til at alle ikke er våkne 

Anonymkode: 3a563...4d4

Dersom du ikke tåler å være på nett om morgenen må ta konsekvensen av det, og vente med å logge på til du tåler det.

Dessuten: For mange på dol er ikke 10:30 morgenen på en ukedag, det er midt i lunsjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Dersom du ikke tåler å være på nett om morgenen må ta konsekvensen av det, og vente med å logge på til du tåler det.

Dessuten: For mange på dol er ikke 10:30 morgenen på en ukedag, det er midt i lunsjen. 

Ikke når man er syk da har døgnet ingen klokke. Jeg pleier faktisk ikke å være hjemme på dagtid. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er våken en time å sove 2 sånn går døgnet. Uverdig. Lå du i sengen så lenge? 

Anonymkode: 3a563...4d4

Ja, var oppe kun for å få i meg noe næring (tross null matlyst). De siste dagene sov jeg til 12, men karret meg opp, dusjet og lå resten av dagen og småduppet under pledd i sofaen.

De siste dagene småjobbet jeg litt, men så mest på tv og var innom dol innimellom. Perioden jeg var sengeliggende sjekket jeg mail og nyheter, men svarte kun på det som var prekært. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Ja, og var oppe bare for å få i meg noe næring (tross null matlyst). De siste dagene sov jeg til 12, men karret meg opp, dusjet og lå resten av dagen under pledd i sofaen. 

Hva gjorde du på da? Det er jo sånn jeg ligger. Men jeg orker ikke å ligge på sofaen. Mamma vil jeg skal være hos dem men jeg orker ikke å ligge på sofaen der å skravle. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva gjorde du på da? Det er jo sånn jeg ligger. Men jeg orker ikke å ligge på sofaen. Mamma vil jeg skal være hos dem men jeg orker ikke å ligge på sofaen der å skravle. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Jeg endret innlegget etter du svarte, men som sagt jobbet jeg så smått de siste dagene, men så minst like mye på tv og nett som jeg jobbet. Hodet var sløvt og jeg duppet mye. Perioden jeg var sengeliggende sjekket jeg kun mail og nyheter, og svarte kun på det som var prekært. Jeg la inn fraværsmelding og henviste hastesaker videre til direktøren, dvs la opp til at ingen skulle forvente kontakt med meg før jeg var tilbake på kontoret igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke når man er syk da har døgnet ingen klokke. Jeg pleier faktisk ikke å være hjemme på dagtid. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Haha nå måtte jeg le. Morgen er morgen for andre selv om du er syk, andres liv endres ikke selv om ditt liv er ulikt noen få dager. 

Eller tenker du at "middagsmat" ikke eksisterer disse dagene, fordi du ikke spiser? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (14 minutter siden):

Jeg endret innlegget etter du svarte, men som sagt jobbet jeg så smått de siste dagene, men så minst like mye på tv og nett som jeg jobbet. Hodet var sløvt og jeg duppet mye. Perioden jeg var sengeliggende sjekket jeg kun mail og nyheter, og svarte kun på det som var prekært. Jeg la inn fraværsmelding og henviste hastesaker videre til direktøren, dvs la opp til at ingen skulle forvente kontakt med meg før jeg var tilbake på kontoret igjen.

Men hvor hadde du vondt? 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (14 minutter siden):

Haha nå måtte jeg le. Morgen er morgen for andre selv om du er syk, andres liv endres ikke selv om ditt liv er ulikt noen få dager. 

Eller tenker du at "middagsmat" ikke eksisterer disse dagene, fordi du ikke spiser? :P 

Ja på en på måte tenker jeg det. Livet står på pause på en måte. Men jeg vet jo at det kun gjelder for meg. Jeg har ikke rørt mat siden lørdag kveld. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

Dersom du ikke tåler å være på nett om morgenen må ta konsekvensen av det, og vente med å logge på til du tåler det.

Dessuten: For mange på dol er ikke 10:30 morgenen på en ukedag, det er midt i lunsjen. 

Det var tidlig lunsj. Da har jeg knapt spist frokost vel.

Anonymkode: 275a6...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har ikke rørt mat siden lørdag kveld. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Det blir du ikke akkurat friskere av.

Anonymkode: 275a6...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvor hadde du vondt? 

Anonymkode: 3a563...4d4

Den gangen i halsen og hodet så vidt jeg husker, jeg har som sagt hatt covid fire ganger så jeg greier ikke helt skille dem fra hverandre. Den første gangen (før vaksine) hadde jeg feber og dermed generelt kroppsvondt (febersmerter) husker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja på en på måte tenker jeg det. Livet står på pause på en måte. Men jeg vet jo at det kun gjelder for meg. Jeg har ikke rørt mat siden lørdag kveld. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Om du ønsker å få energi må du tilføre kroppen energi, så enkelt er det. Kun ditt valg dette, men ikke forvent rask(ere) bedring om du ikke gjør ditt for å bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (6 minutter siden):

Om du ønsker å få energi må du tilføre kroppen energi, så enkelt er det. Kun ditt valg dette, men ikke forvent rask(ere) bedring om du ikke gjør ditt for å bli frisk.

Og det får jeg igjennom drikke. Hosting er så vondt, svelging også. Har drukket sjokomelk det hjalp litt. Porsjonspakninger slik at jeg får telt opp hvor masse jeg får i meg. For jeg har det som du hadde det før vaksine. Det er vondt overalt. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir du ikke akkurat friskere av.

Anonymkode: 275a6...6cf

Kan få næring med drikke

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har samboer og barn og slikt så går nok livet helt fint,da har man alltid noen. Er verre med oss som er helt alene. 

Anonymkode: 6dbe9...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For de som har samboer og barn og slikt så går nok livet helt fint,da har man alltid noen. Er verre med oss som er helt alene. 

Anonymkode: 6dbe9...d1d

In my dreams 😉.  Da måtte du har stått opp og laget middag og det aner meg at det ville du ikke hatt særlig lyst til.  Så akkurat nå skal du prise deg lykkelig for at du er alene 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For de som har samboer og barn og slikt så går nok livet helt fint,da har man alltid noen. Er verre med oss som er helt alene. 

Anonymkode: 6dbe9...d1d

I dagens samfunn? Du får barn uten at det er planlagt, du skulle ikke ha barn. Du bar ikke utdannelse pga ptsd. Du får barnet, det har på toppen av det tydeligvis en diagnose. Jeg tenker på sånn også jeg da.. hva om du får et barn som får spesielle behov? Jeg ser jo sorgen til foreldre som har barn de vet ikke kommer til å mestre det andre mestrer eller bli lykkelige.

Du skal ha økonomi til å gi barnet et sosialt liv… 

Vil du ha barn, greit… men de blir født bare for å leve i samme reprisa.. 

 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (19 minutter siden):

In my dreams 😉.  Da måtte du har stått opp og laget middag og det aner meg at det ville du ikke hatt særlig lyst til.  Så akkurat nå skal du prise deg lykkelig for at du er alene 😀

 

90tallsbarn skrev (14 minutter siden):

I dagens samfunn? Du får barn uten at det er planlagt, du skulle ikke ha barn. Du bar ikke utdannelse pga ptsd. Du får barnet, det har på toppen av det tydeligvis en diagnose. Jeg tenker på sånn også jeg da.. hva om du får et barn som får spesielle behov? Jeg ser jo sorgen til foreldre som har barn de vet ikke kommer til å mestre det andre mestrer eller bli lykkelige.

Du skal ha økonomi til å gi barnet et sosialt liv… 

Vil du ha barn, greit… men de blir født bare for å leve i samme reprisa.. 

 

Jøss hva mener dere med dette??

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Jøss hva mener dere med dette??

Anonymkode: 3a563...4d4

At jeg nok ikke egner meg som mor. Og hvem skal jeg liksom få barn med? Finne random fyr her i Oslo og bare knulle og bli gravid? Jeg kommer til å måtte flytte fra her jeg bor nå til noe mye dyrere. Og barnet skal ha mat og. Og jeg er redd det kan arve de psykiske problemene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...