Gå til innhold

Hjemmelaget dessert; din favoritt?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Hva slags dessert liker du å lage til et selskap eller vennekveld? Vi blir 10-12 stk til helga og jeg har ikke bestemt meg for dessert ennå.  Mulig jeg lager to typer, sånn at alle får noe de liker. Jeg elsker desserter, og synes det er SÅ vanskelig å velge 😁 Foreløpige forslag:

*sjokolademousse (har bare laget fra pulverpose, men jeg synes den smaker himmelsk!)

*tilslørte bondepiker

*sitronfromasje (det har jeg aldri laget før, men hadde vært moro å få til....)

Dette er vel mine yndlingsdesserter (sammen med karamellpudding), men kom gjerne med forslag! Kan enten lage porsjoner eller felles serveringsbolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig med deg i sjokolademousse 😋 Det er noe av det beste jeg vet. Det også pavlova da, men vet ikke hvordan det er å finne friske bær i butikken nå?

Anonymkode: 4c5dd...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er enig med deg i sjokolademousse 😋 Det er noe av det beste jeg vet. Det også pavlova da, men vet ikke hvordan det er å finne friske bær i butikken nå?

Anonymkode: 4c5dd...88f

Det har de hele året. 

Anonymkode: 87bd8...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten

Hjemmelaga daimis 😍😍😍 superenkelt, kjapt og fantastisk godt! (Må lages en del timer - eller mer - på forhånd da, men selve lagingen er gjort på 10 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i hjemmelaget is! Du kan velge hva du vil blande inn i isen, men det er også godt med ristede hakkede nøtter som topping. Bær ( hvis det er noen gode på denne årstiden ) eller en saus som du lager. Litt overflødig nevne dette da 😄 men is og kaffe er jo noe av det beste! 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde sikkert holde meg unna tråden ettersom min favoritt er ost med god marmelade til :P

Neida. (Joda). :D 

Men altså - skal du lage litt søtere desserter er mousse enkelt og godt, men lag den selv da! Det er ikke vrient (jeg bruker oppskriften fra Trines matblokk) og smaker tusen ganger bedre. Som flere foreslår ville jeg lagd små glass med ulike typer enkeltporsjoner (om du har tid). Jeg syns ellers pannacotta er mye bedre enn fromasj, og blir jeg budt sitronterte med marengs blir jeg alltid glad :) :D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Enig i hjemmelaget is! Du kan velge hva du vil blande inn i isen, men det er også godt med ristede hakkede nøtter som topping. Bær ( hvis det er noen gode på denne årstiden ) eller en saus som du lager. Litt overflødig nevne dette da 😄 men is og kaffe er jo noe av det beste! 

Is i kaffen?

Anonymkode: 87bd8...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Jeg burde sikkert holde meg unna tråden ettersom min favoritt er ost med god marmelade til :P

Neida. (Joda). :D 

Men altså - skal du lage litt søtere desserter er mousse enkelt og godt, men lag den selv da! Det er ikke vrient (jeg bruker oppskriften fra Trines matblokk) og smaker tusen ganger bedre. Som flere foreslår ville jeg lagd små glass med ulike typer enkeltporsjoner (om du har tid). Jeg syns ellers pannacotta er mye bedre enn fromasj, og blir jeg budt sitronterte med marengs blir jeg alltid glad :) :D 

Norvegia eller Jarlsberg?

Anonymkode: 87bd8...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ville jeg valgt tilslørte bondepiker fra menyen din. Det er lenge siden sist. Det jeg ikke har spist på en stund er ofte best.

Unntaket er varm rabarbra- eller eipleai med vaniljeis. Det er i en egen klasse og best uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Mini pavlova er min favoritt. 

Anonymkode: 87bd8...350

Ja, det er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Min favoritt er ostekake i glass med knust daim på toppen 😍

Anonymkode: 6af2d...1c0

Jeg har ikke så mange glass som passer. Men ostekake er godt! Kan evt lage den som vanlig kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (38 minutter siden):

Dronning Maud-dessert! 
Deilig og fyldig sjokolade-smak, men flere smaker og ikke fullt så mektig som sjokolademousse. 

Ja, det har jeg smakt et par ganger! Har imidlertid aldri laget det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (29 minutter siden):

Hjemmelaga daimis 😍😍😍 superenkelt, kjapt og fantastisk godt! (Må lages en del timer - eller mer - på forhånd da, men selve lagingen er gjort på 10 min)

En av gjestene har sagt at hun vil lage det og ta med 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (22 minutter siden):

Jeg burde sikkert holde meg unna tråden ettersom min favoritt er ost med god marmelade til :P

Neida. (Joda). :D 

Men altså - skal du lage litt søtere desserter er mousse enkelt og godt, men lag den selv da! Det er ikke vrient (jeg bruker oppskriften fra Trines matblokk) og smaker tusen ganger bedre. Som flere foreslår ville jeg lagd små glass med ulike typer enkeltporsjoner (om du har tid). Jeg syns ellers pannacotta er mye bedre enn fromasj, og blir jeg budt sitronterte med marengs blir jeg alltid glad :) :D 

Skal sjekke Trines matblogg 😁 Ost blir det ikke denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Is i kaffen?

Anonymkode: 87bd8...350

Ser ikke bort fra at en liten kladd is kunne smake i veldig svart kaffe. Men foretrekker fløte eller melk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (11 minutter siden):

Akkurat nå ville jeg valgt tilslørte bondepiker fra menyen din. Det er lenge siden sist. Det jeg ikke har spist på en stund er ofte best.

Unntaket er varm rabarbra- eller eipleai med vaniljeis. Det er i en egen klasse og best uansett.

Tilslørte er favoritten 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...