Gå til innhold

Hjemmelaget dessert; din favoritt?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Grendel skrev (12 minutter siden):

Akkurat nå ville jeg valgt tilslørte bondepiker fra menyen din. Det er lenge siden sist. Det jeg ikke har spist på en stund er ofte best.

Unntaket er varm rabarbra- eller eipleai med vaniljeis. Det er i en egen klasse og best uansett.

Jeg fikk vaniljeis med varm rabarbrasaus. Havna fort på topp 3 av desserter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Is i kaffen?

Anonymkode: 87bd8...350

Jeg tar alltid et par skjeer med kaffe på isen, hvis det er vaniljeis. Smaker veldig godt.

Jeg elsker alt med sitron i, men for det veldig sjeldent. Har aldri laget det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Unntaket er varm rabarbra- eller eipleai med vaniljeis.

Eipleai høres interessant ut. ;) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Hjemmelaga daimis 😍😍😍 superenkelt, kjapt og fantastisk godt! (Må lages en del timer - eller mer - på forhånd da, men selve lagingen er gjort på 10 min)

Hvordan lager du hjemmelaget is? Trenger man ekstra utstyr? Daimis høres utrolig godt ut, så kanskje jeg skal lage det til neste uke når jeg har bursdag 🤩

Anonymkode: 6af2d...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg tar alltid et par skjeer med kaffe på isen, hvis det er vaniljeis. Smaker veldig godt.

Jeg elsker alt med sitron i, men for det veldig sjeldent. Har aldri laget det selv.

Jeg er også veldig glad i sitron 🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Makrell i tomat med vaniljesaus og et persilleblad er og så en favoritt

Anonymkode: 87bd8...350

Herlig 😳🙃🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan lager du hjemmelaget is? Trenger man ekstra utstyr? Daimis høres utrolig godt ut, så kanskje jeg skal lage det til neste uke når jeg har bursdag 🤩

Anonymkode: 6af2d...1c0

6 eggeplommer

6 dl fløte + 1,5 dl sukker

Daim

Pisk eggeplommene i en bolle, og fløte+sukker i en annen. Bland sammen, rør inn hakket Daim og sett i fryseren en del timer eller over natta 😊

I oppskriften står det en (dobbel) Daim, men jeg pleier å minst doble det 😅 er av den oppfatning at «more is more» 😂😋 Skal ikke røres i etter frysing eller noe, bare stå der helt alene 😁

Endret av Bøtteknotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

6 eggeplommer

6 dl fløte + 1,5 dl sukker

Daim

Pisk eggeplommene i en bolle, og fløte+sukker i en annen. Bland sammen, rør inn hakket Daim og sett i fryseren en del timer eller over natta 😊

I oppskriften står det en (dobbel) Daim, men jeg pleier å minst doble det 😅 er av den oppfatning at «more is more» 😂😋 Skal ikke røres i etter frysing eller noe, bare stå der helt alene 😁

Det kunne til og med jeg klare, tror jeg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Her var det mye godt 😋

 

 

 

 

 

Ja, det blir jammen meg vanskelig å velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (8 timer siden):

Det kunne til og med jeg klare, tror jeg 😁

Jeg lager også Dajm-is iblant, men da som et "lag" i en iskake med nøttebunn. Det er veldig godt.

En veldig enkel, men kjempegod dessert er vaniljeis med varme bringebær. Bruk frosne eller friske bringebær og varm dem i mikrobølgeovn, slik at alle blir varme og noen blir litt "sausete". Ha resultatet i en skål slik at man kan helle det over isen. Tyskerne kaller det "Eis und heiss".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (14 minutter siden):

Jeg lager også Dajm-is iblant, men da som et "lag" i en iskake med nøttebunn. Det er veldig godt.

En veldig enkel, men kjempegod dessert er vaniljeis med varme bringebær. Bruk frosne eller friske bringebær og varm dem i mikrobølgeovn, slik at alle blir varme og noen blir litt "sausete". Ha resultatet i en skål slik at man kan helle det over isen. Tyskerne kaller det "Eis und heiss".

Det blir ikke ekte is når det smaker egg

Anonymkode: 87bd8...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir ikke ekte is når det smaker egg

Anonymkode: 87bd8...350

Det smaker ikke egg av hjemmelaget is hvis det er en annen smakstilsetning i den, f.eks. Dajm eller annen sjokolade - eller nok vanilje. 

Men det du siterte meg på, handlet mest om vaniljeis med bringebær. Den isen kan gjerne kjøpes i butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...