Gå til innhold

Ville du godta vindmøller der du bor?

Anbefalte innlegg

• Worriesome Plenty 2 endret tittelen til Ville du godta vindmøller der du bor?

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (17 minutter siden):

Det ville jeg. Bor rett ved en skogkledd ås. Reagerer på at så mange nekter. Slik man ser i media.  

Hvis jeg hadde hørt dem fra huset eller hagen hadde jeg nektet, hadde ikke likt å se dem heller for så vidt. 

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (3 timer siden):

Hva mener du heller bør gjøres for klimaet da?

Vindmøller ødelegger temmelig mye da. Det raseres store landområder for å få bygget dem, det slenges ut tonnevis av microplast fra mølle-bladene hvert år, enorme isklumper fyker fra bladene om vinteren og gjør at mennesker ikke kan oppholde seg i områdene. Der de er plassert nært bebyggelse klages det på støyforurensning (noe man stadig tar mer alvorlig). I tillegg dreper de mengder med fugler, dette kunne vært unngått om de hadde malt i alle fall det ene bladet svart slik at fuglene hadde sett bladene (på dagtid), men av en eller annen grunn nekter man å gjøre dette. For ikke å snakke om alle de tonn med insekter som også drepes av vindmøllene, insekter som er livsnødvendige for oss!

Nei, her er jeg enig med Slabbedask i at atomkraft er veien å gå.

Worriesome Plenty 2
Nicklusheletida skrev (12 timer siden):

Jeg synes det er en tragedie for fremtidige generasjoner om den vakre naturen vi har her i Norge skal ødelegges av vindmøller. Jeg forstår de sterke protestene. 

Det er jo ikke planlagt å legge vindmøller ‘over alt’. Det blir nok natur igjen, masse natur.

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ustabil kraft gir de ikke. De står fast montert i fjell.

Anonymkode: ae305...d18

Det var nok ikke stabiliteten i selve vindturbinene Slabbedask mente, men hva når det ikke blåser nok til at turbinene kan brukes? De gir altså ikke stabil strøm, men er avhengige av været, på lik linje med solenergi.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det var nok ikke stabiliteten i selve vindturbinene Slabbedask mente, men hva når det ikke blåser nok til at turbinene kan brukes? De gir altså ikke stabil strøm, men er avhengige av været, på lik linje med solenergi.

De må stå på et sted det blåser mye. F.eks i Troms og Trøndelag.

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De må stå på et sted det blåser mye. F.eks i Troms og Trøndelag.

Det blåser ikke alltid der heller skjønner du. Blåser det for sterkt må de også stoppe vindturbinene fordi det kan ødelegge dem.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det blåser ikke alltid der heller skjønner du. Blåser det for sterkt må de også stoppe vindturbinene fordi det kan ødelegge dem.

De må jo montere de stabilt .

I nærheten av der jeg bor ville vært OK for meg. Ikke klin inntil boliger, men i nærheten av noen industriområder.

Jeg synes kanskje Norge bør få lov til å innkassere en seier ved at vi allerede praktisk talt er selvforsynt med grønn strøm. Det er demotiverende å ofre natur for å elektrifisere sokkelen, selv om jeg ser litt logikk i det i motsetning til de fleste andre.

Grendel skrev (2 minutter siden):

I nærheten av der jeg bor ville vært OK for meg. Ikke klin inntil boliger, men i nærheten av noen industriområder.

Jeg synes kanskje Norge bør få lov til å innkassere en seier ved at vi allerede praktisk talt er selvforsynt med grønn strøm. Det er demotiverende å ofre natur for å elektrifisere sokkelen, selv om jeg ser litt logikk i det i motsetning til de fleste andre.

Ja enig de er pene å se på

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det der det blåser mye hele året som i Trøndelag 

Nope. Det gjør faktisk ikke det. :) Noen ganger er det vindstille, en god del av tiden blåser det nok passe, men ganske ofte blåser det ofte så mye at vindturbinene ikke kan gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...