Gå til innhold

Jeg kjenner meg så fastlåst

Anbefalte innlegg

Jeg er i en forholdsvis/middels-dårlig periode nå. Og jeg kjenner meg fastlåst. Mer fastlåst nå enn det jeg kan kjenne på når jeg er skikkelig dårlig. Er litt vanskelig å forklare akkurat hvordan jeg føler meg fastlåst. Men det går mye på at jeg ikke føler jeg kommer meg noen vei. At jeg ikke ser noe håp. At jeg ikke klarer skjønne hvordan jeg skal klare komme meg ut av dette. Alt er bare tungt, mørkt, håpløst. Jeg vil gråte men klarer det ikke. 

Hva kan jeg gjøre for å gjøre det lettere for meg selv?

Anonymkode: 60e3f...4c9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471251-jeg-kjenner-meg-s%C3%A5-fastl%C3%A5st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke valg har du pr nå? 

Anonymkode: 15fbf...0b6

Reelt sett har jeg vel bare et valg: Å fortsette slik som jeg gjør nå, med å fortsette gå på jobb, holde på de daglige rutinene, spise sunt, gå tur, fast døgnrytme osv. Det bare begynner å føles så uoverkommelig ut. 

Vendi skrev (12 minutter siden):

Det høres ut som om du har en depresjon? Har du vært i kontakt med fastlegen? 

Ja, kanskje på vei inn i en? Jeg har ikke snakket med fastlegen, han er så opptatt og jeg ser der ikke er noen ledige timer. Men jeg følges opp av kommunen og har snakket med dem om det. Men de sier at det bare er en del av sykdommen og at jeg nok bare må leve med det (jeg har bipolar). 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, kanskje på vei inn i en? Jeg har ikke snakket med fastlegen, han er så opptatt og jeg ser der ikke er noen ledige timer. Men jeg følges opp av kommunen og har snakket med dem om det. Men de sier at det bare er en del av sykdommen og at jeg nok bare må leve med det (jeg har bipolar). 

Når du har bipolar tror jeg det er en del å hente på riktig medisinering. Jeg ville ha bestilt akuttime hos fastlegen. Han har plikt til å ta deg inn. Hvis du venter til neste ledige ordinære time kan du ha kommet for langt i "prosessen" og det kan være vanskeligere å få deg ut av depresjonen. Om du bestiller akuttime kan du spare deg selv for unødig lidelse. 

Endret av Vendi

Annonse

Vendi skrev (5 minutter siden):

Når du har bipolar tror jeg det er en del å hente på riktig medisinering. Jeg ville ha bestilt akuttime hos fastlegen. Han har plikt til å ta deg inn. Hvis du venter til neste ledige ordinære time kan du ha kommet for langt i "prosessen" og det kan være vanskeligere å få deg ut av depresjonen. Om du bestiller akuttime kan du spare deg selv for unødig lidelse. 

Jeg går alt på en haug medisiner i den høyeste dosen som er mulig, så har ikke tro på at medisineringen kan gjøres noe bedre. Jeg har uansett ett ønske om å slutte på medisiner, så det vil jo være selvmotsigende å be om mer medikamenter/annen medisinering.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg går alt på en haug medisiner i den høyeste dosen som er mulig, så har ikke tro på at medisineringen kan gjøres noe bedre. Jeg har uansett ett ønske om å slutte på medisiner, så det vil jo være selvmotsigende å be om mer medikamenter/annen medisinering.

Skjønner... Men da må du nok regne med å stadig kjempe mot vonde symptomer. Men ditt valg :)

Endret av Vendi
Vendi skrev (6 minutter siden):

Skjønner... Men da må du nok regne med å stadig kjempe mot vonde symptomer. Men ditt valg :)

Ja, det er sant. Men hovedgrunnen til at jeg ønsker å slutte er at jeg ikke føler medisinene gjør noe forskjell, så det vil ikke ha noe å si sånn egentlig.

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Reelt sett har jeg vel bare et valg: Å fortsette slik som jeg gjør nå, med å fortsette gå på jobb, holde på de daglige rutinene, spise sunt, gå tur, fast døgnrytme osv. Det bare begynner å føles så uoverkommelig ut. 

Er det ikke noen rutiner du kan endre på, eller annen aktivitet enn å gå tur? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke noen rutiner du kan endre på, eller annen aktivitet enn å gå tur? 

Tja, det er det kanskje. Jeg har forsøkt finne en hobby som gir meg glede og som jeg finner meningsfull men har ikke klart å finne det.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er sant. Men hovedgrunnen til at jeg ønsker å slutte er at jeg ikke føler medisinene gjør noe forskjell, så det vil ikke ha noe å si sånn egentlig.

Tenkte bare at medisiner kan hjelpe til med at du ikke trenger å kjempe så mye på egenhånd. Kjempe gjør man jo, men med medisiner kan det bli lettere å kjempe. Men leit at du føler at det ikke har noen virkning på deg. Håper uansett at du vil få det bedre snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...