Gå til innhold

ME og den psykiske helsen


Livetsperle

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ME og jeg har vert syk med det siden 2011. I forskjellige grader. Jeg har nå vert på alvorlig grad de siste mnd og nå tok psyken knekken på meg igjen 😥 jeg fikk total panikk angst og gråter kjempe lett hele tiden. Det er så tøft å leve ett så begrenset og umenneskelig liv i så mange år. Dette er tortur. Jeg har har så lyst å bli bedre/frisk igjen. Å leve igjen ikke bare overleve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livetsperle skrev (31 minutter siden):

Hei. Jeg har ME og jeg har vert syk med det siden 2011. I forskjellige grader. Jeg har nå vert på alvorlig grad de siste mnd og nå tok psyken knekken på meg igjen 😥 jeg fikk total panikk angst og gråter kjempe lett hele tiden. Det er så tøft å leve ett så begrenset og umenneskelig liv i så mange år. Dette er tortur. Jeg har har så lyst å bli bedre/frisk igjen. Å leve igjen ikke bare overleve

Hei!

Må bare si at jeg føler med deg. Har sett på nært hold hva ME er og hva det gjør med en. Det er jo ikke noe rart at du får en psykisk knekk av å leve med ME.

Har du noe hjelp av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (19 minutter siden):

Hei!

Må bare si at jeg føler med deg. Har sett på nært hold hva ME er og hva det gjør med en. Det er jo ikke noe rart at du får en psykisk knekk av å leve med ME.

Har du noe hjelp av noe slag?

Tusen takk ❤️ eneste hjelp jeg får er vask av noe gulv og toalett. Til psykiske delen så fikk jeg noen medisiner samt jeg har ventet på time lenge til dps som jeg skal ha video samtale med på tirsdag. 
Det er så grusomt til tider, og er så lei av å ikke bli sett eller hørt i helsevesenet. Vi blir ikke priotert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle skrev (24 minutter siden):

Tusen takk ❤️ eneste hjelp jeg får er vask av noe gulv og toalett. Til psykiske delen så fikk jeg noen medisiner samt jeg har ventet på time lenge til dps som jeg skal ha video samtale med på tirsdag. 
Det er så grusomt til tider, og er så lei av å ikke bli sett eller hørt i helsevesenet. Vi blir ikke priotert

Nei, det er ikke noe ålreit diagnose å ha.  Skjønner at du sliter, hvem hadde ikke gjort det av å ha det sånn. Greier du og ikke presse deg for hardt? Greier du å legge inn noe hyggelig hver dag? Tror det er viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (30 minutter siden):

Nei, det er ikke noe ålreit diagnose å ha.  Skjønner at du sliter, hvem hadde ikke gjort det av å ha det sånn. Greier du og ikke presse deg for hardt? Greier du å legge inn noe hyggelig hver dag? Tror det er viktig. 

Nei det er helt sant. Jeg prøver å ikke presse meg men med 2 barn som skal følges opp osv så er det ikke alltid like lett. Sliter en del med tanke kjør pga sykdommen og dårlig samvittighet osv. stress før jul og nyttår. Så det tok knekken på meg. Dagene er like og det er og verre for pysken på denne tiden av året også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...