Gå til innhold

Dere som er motstandere av wokebevdgelsen. Hva tenker dere om Sophie Elise


Kashmir-

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får lese teksten til bildet og gruble litt hva det impliserer. 

Anonymkode: 529dd...b7f

Så det skal handle om tolkning? Da er vi ute og kjører altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (7 minutter siden):

Handling kan si mer enn ord

Nå er det snakk om både tekst og bilde her. Man må tolke begge deler. Jeg kan tenke at blant Sophie Elise sine venner er det noen som snorter kokain. Skal hun stå til ansvar for det, når hun la ut bildet og trakk det kjapt tilbake? 

Vi må jo forholde oss til det vi faktisk ser og realitetene som de kommer fram. For ved å ikke gjøre det, så blir det jo enda verre som i rene spekulasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (5 minutter siden):

Hva har dette med woke å gjøre?

Det har ingenting med woke å gjøre, som går mer på diskriminering og hatytringer og å kjempe for å endelig likestille mennesker og gi dem samme rettigheter som andre uansett legning, livssyn og nasjonalitet og hudfarge. 

Men det motstandere oftest er mot og som gjør de sinte er nettopp kansellering  og at folk mister engasjement og oppdrag. Derfor spør jeg hvorfor det er greit å ønske det i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

🙄

Svært lite av det woke-folka drar frem bryter lovverket. Narkotika-bruk ER forbudt. 

Anonymkode: 529dd...b7f

Ja, men det bryter kunnskapen. Det finnes ikke to kjønn!!! Skal vi begynne slik med kjæledyrene våre også? Ei tispe vet vi får løpetiden der hun slipper blodflekker og må ha hundebind. Vi vet også at en tispe er den som bærer frem valper.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Ja, men det bryter kunnskapen. Det finnes ikke to kjønn!!! Skal vi begynne slik med kjæledyrene våre også? Ei tispe vet vi får løpetiden der hun slipper blodflekker og må ha hundebind. Vi vet også at en tispe er den som bærer frem valper.. 

Må det ene samme eksempelet komme opp hver eneste gang? Woke handler om mer. Men nå er jo ikke akkurat dette en diskusjon her da. Det handler jo om hvorfor så ekstremt mange vil kansellere og frata Sophie Elise oppdrag. På grunn av spekulasjoner pga en venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (1 time siden):

Må det ene samme eksempelet komme opp hver eneste gang? Woke handler om mer. Men nå er jo ikke akkurat dette en diskusjon her da. Det handler jo om hvorfor så ekstremt mange vil kansellere og frata Sophie Elise oppdrag. På grunn av spekulasjoner pga en venninne. 

Jeg vet det handler om mer, men du spør om Woke, jeg svarer om Woke. 
Det å frata SE oppdrag pga dette er bare en perfekt anledning for folk å være politisk korrekte, fordi da virker de liksom mer seriøse. 
Jeg synes det er flaut og latterlig. 
Men nå skjønner jeg heller ikke hvorfor en person skal begynne å produsere eget godteri, skjønnhetsprodukter når det allered er så mye på markedet. Men når folk er villige til å kjøpe, hvorfor ikke? 
SE produkter er ikke noe som vi MÅ ha. Men jeg har ikke noe imot henne. Jeg bryr meg ikke særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 timer siden):

Så det skal handle om tolkning? Da er vi ute og kjører altså. 

Det meste handler om tolkning. Du kan gruble litt på den teksten. «Livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen».

Sophie Elise fronter narkotikabruk, lemfeldig sex, modifisering av det som er av kroppsdeler og hvor gøy det er med penger. Fatter ikke hvorfor du har så behov for å forsvare henne.

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det meste handler om tolkning. Du kan gruble litt på den teksten. «Livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen».

Sophie Elise fronter narkotikabruk, lemfeldig sex, modifisering av det som er av kroppsdeler og hvor gøy det er med penger. Fatter ikke hvorfor du har så behov for å forsvare henne.

Anonymkode: 529dd...b7f

Jeg har ikke forsvart noen eller noe i det hele tatt. 

Jeg reagerer på at folk som er sinte fordi mennesker blir kansellert og mister jobber hvis de skal ha brukt vold, eller også ytret hat og diskriminering. Da er det veldig veldig feil og urettferdig i manges øyne.

Men idet en influenser poster et bilde av at venninnen holder en pose med det som alle tror er kokain,  da skal hun miste jobber og oppdrag og inntekt. Enda hun også fjernet bildet veldig fort. 

Jeg ser virkelig ikke hverken logikk eller fornuft i dette så lenge de går amok på grunn av det først nevnte. Hun fronter ikke narkotika,  og fiksing på kroppsdeler og "lemfeldig sex" (??) er heller ikke forbudt på noen måte, heldigvis! 

Dette handler så lite om moral etter hva jeg kan se. Det handler om en person folk har fått i mot. Ikke sak. Og, det burde strengt tatt handle om det siste hvis det skal ilegges vekt i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Jeg reagerer på at folk som er sinte fordi mennesker blir kansellert og mister jobber hvis de skal ha brukt vold, eller også ytret hat og diskriminering. Da er det veldig veldig feil og urettferdig i manges øyne.

 

Hvem tenker du på nå?

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker bare at hun er helt uinteressant og jeg forstår ikke hvorfor hun slipper til i media. 

Ja det kan være, og jeg ser heller ikke helt nytten av mange av influensere. Men nå har det vært informasjon flere ganger om at visse rusmidler er utbredt i mange miljøer blant unge. Jeg ser ikke mye engasjement på det, og iallefall ikke noe i nærheten av dette. Sophie Elise gjenspeiler dette, fordi hun har venner som er rusliberale. Angrip problemet i kulturen hvis det er narkotikabruk som er problemet da, og ikke en person som synliggjør dette i noen sekunder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem tenker du på nå?

Anonymkode: 529dd...b7f

Det går veldig tydelig fram  i overskriften 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (15 minutter siden):

Det går veldig tydelig fram  i overskriften 🙂

Nei, det gjør det ikke. Hvilke personer tenker du på som blir "kansellert og mister jobber hvis de skal ha brukt vold, eller også ytret hat og diskriminering"?

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke. Hvilke personer tenker du på som blir "kansellert og mister jobber hvis de skal ha brukt vold, eller også ytret hat og diskriminering"?

Anonymkode: 529dd...b7f

Det første gjaldt to idrettsutøvere på toppnivå, som jeg ikke husker navn på. 

Trump bør vel være et kjent eksempel på det siste. Andrew Tate også. Sistnevnte utøvde vold også da. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke folk skal dømmes for alltid hvis de gjør noe feil.

Helt uavhengig av kokainposen lurer jeg på hvorfor NRK vil bruke Sofie og Fetisha i et program rettet mot tenåringer. NRK prøver litt for hardt å være kule noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (9 minutter siden):

Jeg synes ikke folk skal dømmes for alltid hvis de gjør noe feil.

Helt uavhengig av kokainposen lurer jeg på hvorfor NRK vil bruke Sofie og Fetisha i et program rettet mot tenåringer. NRK prøver litt for hardt å være kule noen ganger.

Tidligere var nok TV det unge så på. Den tid er forbi 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (4 timer siden):

Det har ingenting med woke å gjøre, som går mer på diskriminering og hatytringer og å kjempe for å endelig likestille mennesker og gi dem samme rettigheter som andre uansett legning, livssyn og nasjonalitet og hudfarge. 

Men det motstandere oftest er mot og som gjør de sinte er nettopp kansellering  og at folk mister engasjement og oppdrag. Derfor spør jeg hvorfor det er greit å ønske det i dette tilfellet. 

Problemet med woke er at de ikke sparker ‘nedover’ slik at de ikke kritiserer eller protesterer mot æreskulturer osv. Hadde woke kritisert på en fair måte hadde jeg vært woke.

 

woke har ingen troverdighet, de går stort sett etter hvite menn og kaller de patriarkatet osv. heterofile hvite menn er fy. Islamister eller misogyni fra muslimer ser de gjennom fingrene med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (26 minutter siden):

Problemet med woke er at de ikke sparker ‘nedover’ slik at de ikke kritiserer eller protesterer mot æreskulturer osv. Hadde woke kritisert på en fair måte hadde jeg vært woke.

 

woke har ingen troverdighet, de går stort sett etter hvite menn og kaller de patriarkatet osv. heterofile hvite menn er fy. Islamister eller misogyni fra muslimer ser de gjennom fingrene med. 

Jeg skjønner ikke hva du tenker her. Men jeg ser at du syns woke er bra, men at du savner at man kritiserer flere som på ulike måter gjør ting du ikke syns er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...