Gå til innhold

Dere som er motstandere av wokebevdgelsen. Hva tenker dere om Sophie Elise


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (På 23.2.2023 den 13.09):

Det har ingenting med woke å gjøre, som går mer på diskriminering og hatytringer og å kjempe for å endelig likestille mennesker og gi dem samme rettigheter som andre uansett legning, livssyn og nasjonalitet og hudfarge. 

Men det motstandere oftest er mot og som gjør de sinte er nettopp kansellering  og at folk mister engasjement og oppdrag. Derfor spør jeg hvorfor det er greit å ønske det i dette tilfellet. 

Sofie Elise er et symbol på forfall. Jeg har ingen sympati med henne, fordi hun er kynisk og egosentrisk på bekostning av usikre barn og ungdommer. Hun er fullstendig uten skrupler og mangler grunnleggende etisk retningssans.

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (På 23.2.2023 den 12.41):

En annen viktig ting er at Sophie Elise heller ikke sto med noe annet enn kamera i hånden. 

Da burde hun andre vært voksen nå til å stå frem og ta skylden. Men hun er feig og holder kjeft, og media beskytter henne fordi hun har forbindelser til kongehuset.

Nå skal forøvrig Nrk-sjefen vurdere samarbeidet med SE.

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da burde hun andre vært voksen nå til å stå frem og ta skylden. Men hun er feig og holder kjeft, og media beskytter henne fordi hun har forbindelser til kongehuset.

Nå skal forøvrig Nrk-sjefen vurdere samarbeidet med SE.

Anonymkode: 529dd...b7f

Hvorfor skal hun stå fram? 

Det er noe interessant som skjer når folk har egne kanaler å stå fram i. Pressen og andre blir så frustrerte fordi de mister makt til å stille folk til veggs. Jeg syns det er veldig fint at folk kan bestemme selv! Såpass anarkistisk er jeg. Presse og media har hatt så mye kontroll i alle år. Nå bestemmer mange selv, og hvorfor i all verden skal de ikke det?  Gi meg en god grunn 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 23.2.2023 den 11.23):

og ønsket ekstremt mange har om å kansellere henne? Jeg diskuterte dette med noen i dag. De var for at hun skulle miste jobben i NRK, men er mot woke ellers. 

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Hva er sammenhengen mellom woke og ønsket om at NRK, en statsfinansiert kanal, ikke skal gi SE sendeflate?  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da burde hun andre vært voksen nå til å stå frem og ta skylden. Men hun er feig og holder kjeft, og media beskytter henne fordi hun har forbindelser til kongehuset.

Nå skal forøvrig Nrk-sjefen vurdere samarbeidet med SE.

Anonymkode: 529dd...b7f

Er faktisk litt overrasket over at hun som har forbindelse til kongehuset ikke har fått fokus i det hele tatt. Egentlig burde det blitt slått opp større. 

Anonymkode: b1a3a...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal hun stå fram? 

Det er noe interessant som skjer når folk har egne kanaler å stå fram i. Pressen og andre blir så frustrerte fordi de mister makt til å stille folk til veggs. Jeg syns det er veldig fint at folk kan bestemme selv! Såpass anarkistisk er jeg. Presse og media har hatt så mye kontroll i alle år. Nå bestemmer mange selv, og hvorfor i all verden skal de ikke det?  Gi meg en god grunn 🙂

Av hensyn til SE bør hun stå frem. Det burde være åpenbart for de fleste.

Anonymkode: 529dd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Hva er sammenhengen mellom woke og ønsket om at NRK, en statsfinansiert kanal, ikke skal gi SE sendeflate?  

Ikke ØNSKE. Krav 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Av hensyn til SE bør hun stå frem. Det burde være åpenbart for de fleste.

Anonymkode: 529dd...b7f

Nei. Du svarte jo ikke på det jeg spurte om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 23.2.2023 den 11.23):

og ønsket ekstremt mange har om å kansellere henne? Jeg diskuterte dette med noen i dag. De var for at hun skulle miste jobben i NRK, men er mot woke ellers. 

 

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Ikke ØNSKE. Krav 🙂

Som du ser, du skrev selv ønske i åpningsinnlegget.

Uansett, skjønner fremdeles ikke sammenhengen. Dee er ingenting woke over det å mene noe. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 minutter siden):

 

Som du ser, du skrev selv ønske i åpningsinnlegget.

Uansett, skjønner fremdeles ikke sammenhengen. Dee er ingenting woke over det å mene noe. 

Nei. Men ønsket om å kansellere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Nei. Men ønsket om å kansellere 🙂

Ønsket om at SE ikke skal få sendeflate på nrk har ingenting med woke å gjøre. Kokainposen er bare dråpen som fikk begeret til å renne over. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg nettopp sett Debatten fra i går. Maken til veike svak fra kringkastingssjefen! Hun bør forøvrig på mediekurs. En bør ikke smile når en er forarget eller sint, det blir bare latterlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (7 timer siden):

Ønsket om at SE ikke skal få sendeflate på nrk har ingenting med woke å gjøre. Kokainposen er bare dråpen som fikk begeret til å renne over. 

Nei det har ikke med woke å gjøre, der er vi enige. Men det jeg alltid blir møtt med er at det er farlig med den kanselleringen som kan skje. Ytringsfriheten blir truet og folk må få gjøre og si hva de vil uten å risikere at de mister engasjement og jobber. Da handler det i stor grad om å fronte holdninger som går på diskriminering og rasisme. 

Men så fort de som protesterer på dette misliker en person så er det greit. Og Sophie Elise har ikke diskriminert noen, hun har vel aldri gått ut og sagt noe diskriminerende noen gang såvidt jeg vet. Likevel så vil så mange at hun mister jobben for NRK nå. Da er det under påskudd av at vi må betale for det. Og vi er mange som ikke hører og ser på 90% av det som NRK sender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (7 timer siden):

Nå har jeg nettopp sett Debatten fra i går. Maken til veike svak fra kringkastingssjefen! Hun bør forøvrig på mediekurs. En bør ikke smile når en er forarget eller sint, det blir bare latterlig...

Det ble pinlig å se på ja. Syns hun kunne stått for det hun mener. Syns hele Debatten ble merkelig, sånn debatten om ingenting. Solvang er morsom da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Det ble pinlig å se på ja. Syns hun kunne stått for det hun mener. Syns hele Debatten ble merkelig, sånn debatten om ingenting. Solvang er morsom da. 

Jeg synes Solvang var glitrende god. Syntes imidlertid at SE burde ha stilt opp her og bidratt. Utrolig feigt å unndra seg å svare på kritikk når en selv har valgt å ha en så utadvendt rolle. 

Du sier at SE ikke er diskriminerende,  men det er da i aller høyeste grad andre timg som NRK absolutt burde la være å fronte, som applaudering  av manglende komdombruk.

Jeg synes hun var knallgod, hun sykepleieren/helsesykepleieren som jobbet med ungdom. Støtter hennes utsagn ift SE og negativ påvirkning på barn og ungdom og NRK sin rolle som en mediekanal som skal være annerledes enn de kommersielle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (48 minutter siden):

Jeg synes Solvang var glitrende god. Syntes imidlertid at SE burde ha stilt opp her og bidratt. Utrolig feigt å unndra seg å svare på kritikk når en selv har valgt å ha en så utadvendt rolle. 

Du sier at SE ikke er diskriminerende,  men det er da i aller høyeste grad andre timg som NRK absolutt burde la være å fronte, som applaudering  av manglende komdombruk.

Jeg synes hun var knallgod, hun sykepleieren/helsesykepleieren som jobbet med ungdom. Støtter hennes utsagn ift SE og negativ påvirkning på barn og ungdom og NRK sin rolle som en mediekanal som skal være annerledes enn de kommersielle.

Solvang er stort sett alltid glimrende 🙂 liker at han har intelligens og antenner som å ta inn veldig godt hvem han kan kreve hva av, og måten han gjør det på. I tillegg til å være en sympatisk type. 

Jeg tenker ikke at NRK må stå inne for alt de formidler på den måten at de blir en moralsk pekefinger. De skal jo ikke oppdra oss. Det Sophie Elise og FW gjør er å gjenspeile en god del av yngres syn på ting, og NRK har alltid gitt plass til det. Så er det en god del som ser på det som underholdning fordi de for noen bryter en del grenser for hva som er korrekt å gi uttrykk for.

Ja,sykepleieren var en av de som kom best ut av dette. Seriøs og troverdig og oppriktig. En person som jeg fikk respekt for med en gang. Men nå er det jo veldig mange mer seriøse ting unge kan være opptatt av og fronte. Det fins veldig mange ulike organisasjoner for unge. Da blir spørsmålet hvorfor ikke mange heller blir trukket mot det. Har ungdom fks hatt for vane å trekkes mot det fornuftige og moralske? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 23.2.2023 den 16.07):

Det første gjaldt to idrettsutøvere på toppnivå, som jeg ikke husker navn på. 

Trump bør vel være et kjent eksempel på det siste. Andrew Tate også. Sistnevnte utøvde vold også da. 

Det er bare høyreekstreme og bondetamper som støtter de to.

Anonymkode: 69973...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er bare høyreekstreme og bondetamper som støtter de to.

Anonymkode: 69973...a2b

Jeg har liten lyst til å stemple motstandere på en nedlatende måte ved å ytre det. Jeg vil ikke drive sånn kamp. Hva jeg tenker er en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...