Gå til innhold

Akutt hodepine og oppkast


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk akutt hodepine etterfulgt av oppkast i dag. Hodepinen kjente jeg i noen timer, mens oppkastet kom helt plutselig. Jeg bare lurer veldig på hva det kunne ha vært? Hva det var som forårsaket det? Beklager ekle detaljer, men jeg kastet opp helt til jeg bare brakk meg uten at det kom noe opp. Så lå jeg bare i sengen i noen timer og nå kjenner jeg meg nesten helt fin igjen, har bare litt hodepine som henger igjen. Har spist en del og kjenner ikke lengre på kvalme. 

Hva kan dette ha vert?

Anonymkode: b2fce...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg fikk akutt hodepine etterfulgt av oppkast i dag. Hodepinen kjente jeg i noen timer, mens oppkastet kom helt plutselig. Jeg bare lurer veldig på hva det kunne ha vært? Hva det var som forårsaket det? Beklager ekle detaljer, men jeg kastet opp helt til jeg bare brakk meg uten at det kom noe opp. Så lå jeg bare i sengen i noen timer og nå kjenner jeg meg nesten helt fin igjen, har bare litt hodepine som henger igjen. Har spist en del og kjenner ikke lengre på kvalme. 

Hva kan dette ha vert?

Anonymkode: b2fce...2d9

Vet ikke hva det kan ha vært men når sånt skjer, akutt hodepine med oppkast, så skal en kontakte lege med en gang.  Godt du ble bra igjen, men ville hørt med legevakten eller en lege om det bør undersøkes. 

Anonymkode: 6f692...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vet ikke hva det kan ha vært men når sånt skjer, akutt hodepine med oppkast, så skal en kontakte lege med en gang.  Godt du ble bra igjen, men ville hørt med legevakten eller en lege om det bør undersøkes. 

Anonymkode: 6f692...fdb

Oj, såpass. Det var jeg ikke klar over. I og med at jeg nesten føler meg helt fin nå så føler jeg ikke at jeg kan rettferdiggjøre å kontakte legevakten. Holder det at jeg tar kontakt med fastlegen i morgen eller?

Anonymkode: b2fce...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oj, såpass. Det var jeg ikke klar over. I og med at jeg nesten føler meg helt fin nå så føler jeg ikke at jeg kan rettferdiggjøre å kontakte legevakten. Holder det at jeg tar kontakt med fastlegen i morgen eller?

Anonymkode: b2fce...2d9

Ring de og spør i det minste.

Anonymkode: f534e...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring de og spør i det minste.

Anonymkode: f534e...a50

Enig, ville ringt og snakket med de. 

Anonymkode: 6f692...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oj, såpass. Det var jeg ikke klar over. I og med at jeg nesten føler meg helt fin nå så føler jeg ikke at jeg kan rettferdiggjøre å kontakte legevakten. Holder det at jeg tar kontakt med fastlegen i morgen eller?

Anonymkode: b2fce...2d9

Tok du smertestillende når du fikk akutt vondt i hodet?

Anonymkode: 6f692...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk akutt hodepine etterfulgt av oppkast i dag. Hodepinen kjente jeg i noen timer, mens oppkastet kom helt plutselig. Jeg bare lurer veldig på hva det kunne ha vært? Hva det var som forårsaket det? Beklager ekle detaljer, men jeg kastet opp helt til jeg bare brakk meg uten at det kom noe opp. Så lå jeg bare i sengen i noen timer og nå kjenner jeg meg nesten helt fin igjen, har bare litt hodepine som henger igjen. Har spist en del og kjenner ikke lengre på kvalme. 

Hva kan dette ha vert?

Anonymkode: b2fce...2d9

Ring lege !! 

Anonymkode: b75a6...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ville nok kontaktet lege. Men kan også være mulig migrene. Men det varer vel kanskje lenger? Det kan også skje om du får alt for lavt blodsukker.

Røyker eller snuser du? Kan skje om du har veldig lavt blodsukker og snuser/røyker på tom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tok du smertestillende når du fikk akutt vondt i hodet?

Anonymkode: 6f692...fdb

Nei, det gjorde jeg ikke.

90tallsbarn skrev (10 timer siden):

Ville nok kontaktet lege. Men kan også være mulig migrene. Men det varer vel kanskje lenger? Det kan også skje om du får alt for lavt blodsukker.

Røyker eller snuser du? Kan skje om du har veldig lavt blodsukker og snuser/røyker på tom mage.

Ja, jeg tenkte også at det kanskje kunne være migrene, moren min har det. Vet ikke om det er arvelig?

Jeg røyker eller snuser ikke. 

Anonymkode: b2fce...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det gjorde jeg ikke.

Ja, jeg tenkte også at det kanskje kunne være migrene, moren min har det. Vet ikke om det er arvelig?

Jeg røyker eller snuser ikke. 

Anonymkode: b2fce...2d9

Jeg kjenner beskrivelsen.  Jeg hadde migrene fra jeg var i tretti årene til jeg kom i overgangsalderen.  Du beskriver anfallet som de anfallene jeg fikk.  Det tok noen timer så var det over.  Du bør snakke med lege og få medisiner som du kan ta med deg overalt og bruke når du kjenner symptomer.

Jeg vet ikke om det er arvelig, men min søster har det også og jeg tror hun har det fremdeles selv om hun er over overgangsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke om det er arvelig?

Det er arvelig, jeg og har migrene og det har hendt at jeg har blitt kvalm og noen ganger kastet opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (7 timer siden):

Jeg kjenner beskrivelsen.  Jeg hadde migrene fra jeg var i tretti årene til jeg kom i overgangsalderen.  Du beskriver anfallet som de anfallene jeg fikk.  Det tok noen timer så var det over.  Du bør snakke med lege og få medisiner som du kan ta med deg overalt og bruke når du kjenner symptomer.

Jeg vet ikke om det er arvelig, men min søster har det også og jeg tror hun har det fremdeles selv om hun er over overgangsalderen.

Å, men da var det nok kanskje migrene. Men det gjorde ikke sånn utrolig vondt, noe jeg har trodd at migrene er? Men det kommer kanskje i forskjellige grader? 

stjernestøv skrev (6 timer siden):

Det er arvelig, jeg og har migrene og det har hendt at jeg har blitt kvalm og noen ganger kastet opp. 

Da er det nok mer sannsynlig at det var migrene ja. Får håpe jeg får migrenemedisin dersom det skulle vedvare. 

Anonymkode: b2fce...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å, men da var det nok kanskje migrene. Men det gjorde ikke sånn utrolig vondt, noe jeg har trodd at migrene er? Men det kommer kanskje i forskjellige grader? 

Da er det nok mer sannsynlig at det var migrene ja. Får håpe jeg får migrenemedisin dersom det skulle vedvare. 

Anonymkode: b2fce...2d9

Det er forskjellige grader.  For mitt vedkommende kunne det komme hyppig i perioder for så å gå lang tid imellom.  Jeg hadde alltid migrenetabletter i nærheten og ofte var det nok å ta en tablett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...